Tesla nemá šancu. Ford predstavil elektrickú novinku so 7 motormi a neuveriteľným výkonom

  • Ford predstavuje Mustang Mach-E 1400 - jediný prototyp svojho druhu
  • Novinka perfektne demonštruje dynamické možnosti elektrického pohonu
  • Pýši sa 7 motormi a extrémne výkonnou batériou
  • Šprint na 400 metrov tento kúsok zvládol za 8,27 sekúnd s rýchlosťou presahujúcou 270 km/h
 srcset
Ford
  • Ford predstavuje Mustang Mach-E 1400 - jediný prototyp svojho druhu
  • Novinka perfektne demonštruje dynamické možnosti elektrického pohonu
  • Pýši sa 7 motormi a extrémne výkonnou batériou
  • Šprint na 400 metrov tento kúsok zvládol za 8,27 sekúnd s rýchlosťou presahujúcou 270 km/h

Misia splnená, Ford predstavuje Mustang Mach-E 1400, elektrický pretekársky automobil, ktorý ukazuje, akého výkonu možno dosiahnuť bez jedinej kvapky paliva. Špeciálny prototyp so 7 motormi nadväzuje na dragster Mustang Cobra Jet 1400.

Mustang Mach-E 1400 vznikol v spolupráci so spoločnosťou RTR Vehicles. Jeho základ tvorí odstrojená karoséria elektromobilu Mustang Mach-E GT. Cieľová hodnota najvyššieho výkonu je obsiahnutá v názve: 1 400 mechanických konských síl, čo je 1 419 metrických koní čiže 1043 kW.

zdroj: Ford

„Teraz je perfektná doba na to nasadiť elektrický pohon, nazbierať skúsenosti a uplatniť ich na naše modelové portfólio,“ povedal šéfkonštruktér programu Mustang Mach-E Ron Heiser.

Mustang Mach-E bude radosť šoférovať, rovnako ako každý iný Mustang pred ním, ale Mustang Mach-E 1400 je vďaka práci Ford Performance a RTR úplne šialený. Novinka je výsledkom tisíce hodín spolupráce medzi Ford Performance a RTR. Jeho poslaním je preklenúť priepasť medzi tým, čo elektromobil naozaj dokáže a predstavami mnohých zákazníkov.

zdroj: Ford

„Za volantom tohto vozidla sa úplne zmenil môj pohľad na to, aký môže byť výkon a krútiaci moment. Ten zážitok sa nepodobá ničomu, čo ste si kedy predstavovali, možno okrem jazdy na horskej dráhe,“ povedal Vaughn Gittin Jr., motoristický šampión a zakladateľ RTR.

Aerodynamika Mustangu Mach-E 1400 je optimalizovaná so zvláštnym zreteľom na prívody chladiaceho vzduchu, predný spojler, postranné krídelká a zadné krídlo. Vozidlo má celkom sedem motorov, to je o päť viac než Mustang Mach-E GT. Tri sú pripojené k prednému diferenciálu a štyri k zadnému. Samotné diferenciály umožňujú široké rozpätie nastavenia pre rôzne účely od driftovani& až po pretekanie na čas.

zdroj: Ford

Podvozok bol zvolený tak, aby konštruktérom umožnil skúmať rôzne konfigurácie pohonu (zadných, všetkých štyroch a dokonca i predných kolies) a ich vplyv na spotrebu energie i dosahované výkony.

Nastavenie podvozka pre drifting a pre okružnú jazdu je úplne iné. Napríklad ramená náprav i riadenie sú u driftovacej varianty zvolená tak, aby umožňovali naozaj extrémne natočenia predných kolies. Cieľová hodnota prítlaku je viac ako 1 000 kg pri rýchlosti 257 km / h (160 mph).

zdroj: Ford

Batériu s inštalovanou kapacitou 56,8 kWh tvoria nikel-mangán-kobalt články. Pri nabíjaní sa sústava chladí špeciálnym chladivom. Brzdová sústava Brembo disponuje rekuperačným zariadením, elektrickým posilňovačom aj protiblokovacím a stabilizačným systémom. Nechýba hydraulická ručná brzda pre vyvolanie pretáčavého šmyku. Pri jej použití sa na krátko odpojí prenos hnacej sily na zadné kolesá.

Kapota je vyrobená z organického kompozitu, ktorý predstavuje ľahkú alternatívu k uhlíkovým vláknam, z ktorých je tvorený zvyšok vozidla. Ford celosvetovo investuje do elektrických automobilov viac ako 11,5 miliardy amerických dolárov. Prvý globálny model, Mustang Mach-E, možno objednávať už teraz. K európskym zákazníkom dorazia prvé vozidlá začiatkom budúceho roka.

Zdroj: Ford

Najnovšie video