Tešme sa, nastala doba slovenská. Táto sieť ti ponúkne ešte väčší výber lokálnych potravín

  • Za prvý kvartál tohto roka vzrástol medziročne predaj slovenských potravín v BILLA o viac ako 14 %
  • Minister pôdohospodárstva to považuje za dobrý prvý krok
 srcset
Billa, SITA/Branislav Bibel
  • Za prvý kvartál tohto roka vzrástol medziročne predaj slovenských potravín v BILLA o viac ako 14 %
  • Minister pôdohospodárstva to považuje za dobrý prvý krok

Slováci chcú nakupovať slovenské potraviny, preto právom možno označiť túto novú etapu v modernom maloobchode ako boom v záujme o slovenské potraviny u samotných zákazníkov. Nakupovať lokálne potraviny je dôležité a populárne čím ďalej tým viac aj preto, lebo si oblasť chovu či pestovania vieme spojiť s konkrétnou oblasťou krajiny. 

Ján Mičovský, minister pôdohospodárstva, prišiel porozprávať o novom projekte, jeho podpore a snahe ísťlokálnou cestou do predajne Billa na Bajkalskej ulici v Bratislave. Na topánkach a nohaviciach si priniesol zem a blato. Z neďalekého poľa, kde bol v rámci služobnej cesty. Chcel tým poukázať na autenticitu slovenskej farmárskej doby, ktorá sa v predajniach po celom Slovensku rozbieha práve dnes. 

Nezažil som dobu kamennú, ani dobu bronzovú, som preto rád, že môžem zažiť dobu slovenskú,“ povedal Mičevský.

zdroj: Doba slovenská v Bille je oficiálne zahájená. FOTO: SITA/Branislav Bibel

Aj farmársky chlieb či víno

Spoločnosť Billa spustila nový projekt na podporu predaja slovenských potravín. V každej jednej predajni BILLA na Slovensku nastala „Doba slovenská“. Zviditeľňujú sa slovenské výrobky na pultoch i v chladiarenských vitrínach, čerstvý i trvanlivý sortiment. Spoločnosť sa verejne zaviazala už koncom minulého roka zvýšiť predaj slovenských potravín o 10 % a zároveň aj navýšiť ich podiel na svojich pultoch.

Len za prvý kvartál tohto roka vzrástol medziročne predaj slovenských potravín v Billa o viac ako 14 %. Svoju ponuku rozšírili za toto obdobie o viac ako 80 nových slovenských výrobkov.

Sieť zvyšuje podiel slovenských výrobkov na svojom pulte z roka na rok čoraz viac.

V minulom roku sme predali slovenské potraviny v hodnote viac ako 321,5 mil. eur. V mnohých kategóriách prekračuje podiel predaja slovenských výrobkov viac ako polovicu, napr. v oblasti mäsových výrobkov, lahôdok, pečiva, mliečnych výrobkov, nápojov. Môžem povedať, že z TOP 50 našich dodávateľov tvoria slovenskí takmer polovicu,“ vyzdvihuje Dariusz Bator, generálny riaditeľ spoločnosti Billa na Slovensku. Medzi najobľúbenejšie slovenské potraviny tu patria rožok, maslo, šunka, kuracie rezne, zemiaky a mlieko.

zdroj: Billa

Ovocie a zelenina majú najvyšší odbyt

Spoločnosť podporuje celoslovenských i lokálnych výrobcov dlhodobo a bude v tom aj pokračovať. Príkladom je ponuka produktov pod privátnou značkou Slovenská farma. Toto označenie je garanciou 100 % slovenského pôvodu, aktuálne sú takto v predajniach Billa označené ovocie a zelenina, ale aj mäso.

„Práve ovocie a zelenina je kategória, v ktorej rastie podiel predaja slovenských produktov najrýchlejšie, o takmer pätinu. Slovenská farma je však len jednou z privátnych značiek BILLA na Slovensku. Tržby za predaj výrobkov pod privátnymi značkami predstavujú u nás zhruba 21 % z celkových tržieb, pričom medziročne zaznamenávame nárast o zhruba 2-3 %.

Slovenské produkty v rámci privátnych značiek tvoria až 42 % obratu na celom obrate privátnych značiek, pričom prevládajú čerstvé produkty – mliečne výrobky, chlieb a pečivo, ovocie a zelenina a mäso,“ dodáva Bator.

zdroj: Genarálny riaditeľ spoločnosti Billa na Slovensku Dariusz Bator, minister pôdohospodárstva Ján Mičovský a Jaroslav Karahuta, predseda výboru NR SR pre pôdohospodárstvo a životného prostredie. FOTO: SITA/Branislav Bibel

Lokálni dodávatelia priniesli na spúšťaciu akciu niekoľko výrobkov a vyslali zamestnancov, aby sa postavili do malých šiatrikov, kde svoje výrobky prezentovali tradičným jarmočným spôsobom. V predajniach odteraz nájdeš ešte viac produktov od tatranskej mliekárne TAMI, pečivo od Penam, mäsové výrobky z nitrianskeho Taurisu. 

V tomto období rokuje mliekárenská spoločnosť TAMI spod Tatier s Billou aj o nových spoločných projektoch zameraných na výrobu privátnych značiek napríklad v kategórii plesňové syry. Vzniknúť by tak mali zaujímavé projekty. 

„V tejto oblasti sa nám rozšíril priestor na spoluprácu z dôvodu našej novej investície, ktorá sa dá považovať za najväčšiu od vzniku samostatnej republiky. Vďaka výraznému záujmu spoločnosti  o mliečny sortiment pre ľudí s intoleranciou laktózy, v ktorej máme  dominantné zastúpenie na slovenskom trhu, vnímame aj v tomto segmente potenciál rastu,“  vysvetlil Ján Husák, obchodný riaditeľ spoločnosti TAMI, Tatranská mliekareň, a.s.

Najnovšie video