Tibor Somogyi: Naša aplikácia vie, že najdlhší bozk trval až 58 hodín.

Simona Babicová / 2. marca 2015 / Lifehacking

Utekanie na autobus či oneskorené meninové blahoželania budú odteraz pre teba s touto aplikácii minulosťou. Vďaka rozhovoru s Tiborom Somogyim zistíš, prečo.

 

 

 

Základ tímu tvoria traja developeri, plus ty ako marketingový manažér. Priblížil by si nám tím aj konkrétnejšie?

Samozrejme, ako si už v otázke spomenula, základ nášho tímu tvoria traja developeri – Braňo, Marek a Petr. Autorom celej myšlienky a tvorcom backendu je Braňo. Marek a Petr sa starajú o web a mobilné aplikácie. Ja sa zaoberám takzvanými soft a social vecami, z ktorých majú tradične developeri husiu kožu:).

 

 

Čo bolo spúšťačom pre založenie tohto projeku?

Nápad vznikol v Braňovej hlave, keď kupoval byt a realitka často a bez akéhokoľvek ohlásenia menila cenu. Uvedomil si, že určite nie je jediným na svete, kto zažil podobnú situáciu. A preto, postupne od polovice minulého roka, začal rozvíjať svoju myšlienku, ktorá sa volá Wachete.

 

Ako konkrétne ďalej rozvíjal tento nápad?

V podstate asi tak ako všetci, ktorí majú chuť niečo tvoriť a zrealizovať. Sadol za počítač a začal tvoriť backend a k nemu webové rozhranie. Postupne, po vzájomnej dohode, do toho zapojil chalanov. Spoločne vytvorili dizajn a mobilnú aplikáciu. Samozrejme, prišlo aj obdobie stagnácie, keď počet užívateľov prestal rásť. Neskôr som sa pripojil ku chalanom ja a začal im pomáhať. Pošťastilo sa a všimli si nás niektoré magazíny, ktoré zároveň priniesli aj nových užívateľov. Teraz ich máme okolo 600 a toto číslo stále narastá, z čoho sa naozaj všetci tešíme:).

 

 

Čo charakterizuje názov Wachete?

Pre vznik názvu nás inšpirovalo viacero možností, ktorými boli ako napríklad Badgerino či Checklando, ale myslím, že je jasné, ktorý sa stal absolútnym víťazom. Názvom je slovná hračka pozostávajúca z anglických slov „watch – sledovať“ a „machete – mačeta“ – v podstate niečo, čo evokuje prehľad a znie zvukomalebne:).

 

Ako by si princíp fungovania Wachete vysvetlil v jednoduchosti?

Wachete slúži na sledovanie AKÝCHKOĽVEK hodnôt, avšak nejde o choromyseľné sledovanie na Facebooku. I keď to by sme v podstate mohli do aplikácie doplniť neskôr ako bonusovú funkcionalitu. Medzi sledované hodnoty patria tie, ktoré si používateľ sám vyberie a určí si ich za prioritné. Ako príklad by som uviedol solárnu aktivitu, cenu bytu, výsledok hokejového zápasu, dostupnosť určitého tovaru v eshope, počet followerov na Facebooku, výmenný kurz USD, meniny či lyžiarske podmienky v obľúbených skiparkoch.

Pridanou hodnotu sú grafy, ktoré vizualizujú priebeh sledovanej hodnoty, zdieľanie wachetov či používateľmi vyžiadaný export hodnôt. To všetko je k dispozícii na webe, ale aj v aplikácií na smartfónoch. Za dôležitý benefit považujeme silný systém notifikácií, v rámci ktorého vie Wachete upozorniť na rôzne fakty, ako napríklad, že zajtra má meniny Simona, že vlak odchádza o 15 minút, alebo aj na to, či vaše video dosiahlo tisíc lajkov.

 

Pri kliknutí na váš web sa zobrazia ponuky využitia Wachete. Naozaj je používanie tejto aplikácie také jednoduché, ako to na prvý pohľad vyzerá ?

Samozrejme. Nikde sa nemusíte registrovať, môžete používať Facebook, Windows či Google konto. Ako som už spomínal, aplikácia má dve rovnocenné rozhrania – mobilné a webové. Každé z nich má svoje výhody a vzájomne sa dopĺňajú. Vďaka webovému rozhraniu sa ľahko vytvárajú nové wachety –  pri použití myšky to trvá necelé 2 minúty. Výhodou mobilného rozhrania je zas flexibilita a notifikácie.

 

 

Vieš nám priblížiť využitie Wachete na konkrétnom príklade ?

Predstavím vám príklad zo života, ktorý používam ja sám. Žijem v Bratislave, z mojej zastávky najčastejšie využívam bus, legendárnu „39-tku“. Mám nastavený wachet, ktorý mi neustále ukazuje jej najbližší odchod. Takto bez zbytočného klikania viem, kedy mám odísť, aby som nemusel na zastávke zbytočne vyčkávať. Vo verzii pre Windows to môžem mať ako dlaždicu hneď na ploche. Praktické, však?

 

Určite. Plánujete do budúcnosti aj nejaké novinky ?

Máme niekoľko ideí. Chceme rozvíjať pár nápadov, ktoré zvýšia komfort z používateľského hľadiska. Niečo sa zrodilo v mojej hlave, niečo napadlo chalanom a niektoré podnety máme od používateľov. No a niektoré vyplývajú z pragmatického hľadiska, ako napríklad nevyhnutnosť verzie pre iOS. Avšak naším prvoradým cieľom je popracovať na marketingu, a tým zvýšiť rast používateľov. V oblasti organizácie neustále hľadáme ten správny model. Ako rozbiehajúci sa startup riešime tiež otázku financií – spoplatnenie služieb či rôzne formy fundingu.

 

Vieš mi povedať, kedy môžu jabĺčkari očakávať Wachete v Appstore ?

Čoskoro! Verzia sa pripravuje a verím, že to nepotrvá dlho, kým bude vonku.

 

Prečo by si ľudia mali vybrať práve Wachete ? Čím sa líšite od iných podobných riešení?

Keď nedávno vyšiel článok o takýchto aplikáciách v jednom internetovom magazíne, jednoznačne mi Wachete prišlo ako – ak sa chceme vyhnúť marketingovému hypespeaku – najpraktickejšie. Treba však uznať, že v článku bolo spomenutých pár pekných nápadov. Môj osobný dojem bol taký, že naše Wachete sa so cťou obhájilo. Aj napriek tomu, že je zadarmo a je výsledkom snahy  vo voľnom čase. 

 

 

 

Pridať komentár (0)