To najlepšie z londýnskej scény: Hailo – taxi na pár ťukov

Simona Kusalova / 12. marca 2014 / Business

Londýnsky startup Hailo učí metropoly, ako môže byť cestovanie taxíkom rýchlejšie, bezpečnejšie a pohodlnejšie.

 

Pondelok večer, takmer polnoc. Vystupujem na upršanú Liverpool Street z autobusu, ktorým som sa opäť raz doterigala zo Stanstedu a trasúc sa v kabáte upokojujem sa, že od postele ma delí už len niekoľko kilometrov. Bežný scenár. Pred rokom by som sa zmierila s tým, že cesta domov znamená ešte minimálne jeden prestup na Tube, šliapanie pol kilometra na môj doubledecker alebo zúfalé vyvolávanie taxislužbám. Dnes som pohodlnejšia a vďaka appke Hailo je domov vzdialený len na pár ťukov.

 

Londýnske Hailo je tak trochu revolúcia v cestovaní taxíkmi. Žiadne mávanie uprostred ulice, žiadne čakanie na linkách. Vďaka appke si taxík privoláte doslova zopár dotykmi na svojom smartfóne (samozrejme za predpokladu, že v okolí je voľný taxikár). Nemusíte sa dovolávať niekoľkým spoločnostiam a čakať, kým operátorka piatykrát zopakuje, kde sa nachádzate. Appka pozná vašu aktuálnu polohu a osloví tak taxikárov, ktorí sú práve neďaleko vás. Ba čo viac, akonáhle vás taxík potvrdí ako zákazníka, vidíte aj vy jeho polohu na mape. Žiadne vyhliadanie “striebornej Fabie” spoza rohu (pri britských black cabs by to ani nešlo). Svoj taxík sledujete v reálnom čase na mape, až kým nezastaví pri vás s veľkými nápismi Hailo.

 

Pre váš dobrý pocit Hailo využíva iba licencovaných taxikárov. Pre dobrý pocit taxikárov využíva sofistikovaný systém platby, ktorý si konkrétnu sumu za jazdu strháva priamo z vašej kreditnej karty a posiela ju taxikárovi. Ak by ste však boli zo starej školy, v mnohých mestách je možnosť platiť aj v hotovosti.

 

Zdroj: Hailocab.com

Hailo je úspešné hlavne vďaka svojim vychytávkam a dobrému nápadu, na ktorom stojí. Ten sa páči nielen používateľom, ale aj investorom – mimochodom rovnakým ľuďom, ktorí podporili aj Facebook, Foursquare, Twitter, Tumblr alebo Skype. Hailo doteraz získalo v investíciách viac ako 36 miliónov Eur a aj vďaka tomu je dnes, tri roky od založenia, dostupné nielen v Európe, ale aj v Severnej Amerike a Ázii.

 

Dobrý obsah by sa však ťažko zmohol na taký úspech bez vhodného obalu. Zakladatelia Hailo vedeli, že bez dobrého dizajnu projekt nemá zmysel, a tak na ňom pracoval 70-členný in-house tím, vrátane návrhárov z Googlu.

 

Hailo sa však nesústreďuje iba na user experience z pohľadu konečných zákazníkov – ich cieľovkou sú rovnako aj samotní taxikári. Preto ich do procesu zapájali od počiatku (koniec koncov, traja zo zakladateľov boli povolaním taxikári), aby im pomohli pochopiť gro biznisu, problémy, ktoré riešia, a aby samotná appka fungovala rovnako dobre aj pre nich.

 

Z pohľadu taxikárov teda nejde iba o appku kešujúcu zákazníkov, ale komunitnú platformu. Vodiči môžu medzi sebou zdieľať tipy, ako sa vyhnúť veľkej premávke, alebo sharovať eventy, ktoré im môžu priniesť viac zákazníkov.

 

Sim Kusalova 

Pridať komentár (0)