Toľkoto Slovákov vyjadrilo nedôveru vláde. Nová kampaň naďalej extrémne rýchlo rastie

  • Kampaň nedôverujem.sk vznikla rýchlo ako mávnutím prútika
  • Niekoľko nespokojných občanov spojilo svoje sily a oslovilo pár známych tvárí
  • Nedôveru vláde za pár dní vyjadrilo desaťtisíce ľudí
protesty-1
Martin Ondruš
  • Kampaň nedôverujem.sk vznikla rýchlo ako mávnutím prútika
  • Niekoľko nespokojných občanov spojilo svoje sily a oslovilo pár známych tvárí
  • Nedôveru vláde za pár dní vyjadrilo desaťtisíce ľudí

Všimol si si žlté štvorčeky či krížiky s číslami, ktoré majú namiesto profilovej fotografie na Facebooku niektorí z tvojich priateľov? Kampaň nedôverujem.sk bola síce spustená len pred pár dňami, no šíri sa rýchlosťou svetla a už dnes prostredníctvom nej dáva najavo svoju nespokojnosť so súčasnou politickou situáciou viac ako 60 800 občanov. Autormi projektu sú Tomáš Malík, Marek Šulík, Matej Orovan, Mikuláš Prokop, Zuzana Lehocká, Vojto Kósa, Júlia Micháleková, Jakub Hrušovský, Peter Slovák, Peter Mihálik a Lukáš Šabľa.

Kto vlastne títo ľudia sú? „Sme nespokojní občania, ktorí už neveria svojej vláde. Sme kolegovia, marketéri, grafici, developeri, ktorým záleží na budúcnosti našej krajiny. Mrzí nás korupcia, arogancia moci a strata viery v spravodlivosť. Dotýka sa nás každý prípad, ktorý sa zametie pod koberec a každý skutok, ktorý sa nestal.“

Podľa súčasnej vlády nikto nespočítal, koľko ľudí jej nedôveruje a preto jedinečný projekt šíriaci sa prostredníctvom sociálnych sietí tak robí. Postup je jednoduchý. Nahráš svoju fotografiu do rámčeka alebo natočíš video s krátkym odkazom, v ktorom odznie veta „nedôverujem tejto vláde“, pridáš #nedoverujem a je to.

Pre Forbes.sk jeden so zakladateľov iniciatívy, Tomáš Malík, prezradil: „Prvá myšlienka prišla pred dvoma týždňami v nedeľu. Boli sme naozaj nahnevaní, nevedeli sme čo robiť, ale boli sme si istí, že sa nechceme len nečinne prizerať. Reálne pracovať sme na tom začali až o dva dni, v utorok (6.3.)“ A keďže stránka začala oficiálne fungovať už o tri dni na to, kampaň bola spustená bleskovou rýchlosťou. Za ňou stoja profesionálni grafici, programátori a odborníci na marketing, takže vytvorenie chytľavého konceptu s lákavým dizajnom problém nebol.

Dokonca ním neboli ani financie, keďže doň vrazili v podstate len pár drobných. V rovnakom rozhovore pre Forbes.sk T. Malík povedal: Ku včerajšiemu dňu sme do toho vrazili približne 150 eur, každý sme na začiatku prispeli pár desiatkami. Výdavky sme tak mali len v rámci webu, hostingu a reklamy. Ani do nej sme nakoniec nemuseli investovať toľko, ako sme predpokladali, keďže sa to šírilo dosť intenzívne aj samo.“ Na tomto projekte je jasne vidno, že bol v správny čas na správnom mieste.

Za titulnú fotografiu ďakujeme Martinovi Ondrušovi. Sleduj ho na Instagrame

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá