Tomáš Nagy spolu so svojím tímom stojí za najvychytanejším marketingovo-dizajnovým portálom Sketcher

  • Portál Sketcher je dobre známym zdrojom informácií pre všetkých kreatívcov, ktorých zaujímajú novinky z oblasti dizajnu, programovania či marketingu. Vášeň pre dizajnové a štýlové veci motivovali šikovného Tomáša Nagya, aby začal pravidelne prispievať k tvorbe Sketcheru, ktorý spája ľudí s podobnými záujmami. Začínal ako stážista a editor, dnes vedie tím, ktorý prináša všetky vychytávky, ktoré by mal správny tvorca vedieť!
foto3-adriana-vancova-cover
Adriana Vančová
  • Portál Sketcher je dobre známym zdrojom informácií pre všetkých kreatívcov, ktorých zaujímajú novinky z oblasti dizajnu, programovania či marketingu. Vášeň pre dizajnové a štýlové veci motivovali šikovného Tomáša Nagya, aby začal pravidelne prispievať k tvorbe Sketcheru, ktorý spája ľudí s podobnými záujmami. Začínal ako stážista a editor, dnes vedie tím, ktorý prináša všetky vychytávky, ktoré by mal správny tvorca vedieť!

Tomáš, portál Sketcher vznikol s cieľom pomôcť mladým dizajnérom, ktorí chcú vedieť, čo je práve trendy a aktuálne. Zmenilo sa nejak vaše poslanie od založenia?

V podstate aj áno. Keďže s dizajnom a kreatívou ako takou, je potrebné výsledné „produkty“ aj odprezentovať svetu, či predať, začali sme sa postupne orientovať aj do marketingovej sféry. Radi by sme našim fanúšikom a čitateľom prinášali to najnovšie a najpodstatnejšie aj z tejto oblasti, kedže aj v tomto smere vidíme určitú dieru na trhu a radi by sme ju vyplnili práve my.

Vaša cieľovka je celkom jasne definovaná – dizajnéri, milovníci dizajnu a pekný originálnych vecí, či marketéri. Podľa čoho vyberáš ten správny kontent na stránku?

To nemôžem povedať, lebo by som v redakcii asi skončil :D Samozrejme, máme nejaké „noty, podľa, ktorých chceme hrať, sledujeme trendy, či už v dizajne alebo marketingu a podľa toho sa snažíme publikovať, čo najrelevantnejší obsah, aby to dávalo zmysel samozrejme našej cieľovej skupine. Určite musíme brať ohľad aj na to v akej zemepisnej šírke sa nachádzame, keďže tvoríme obsah zatiaľ len v slovenčine. Ak to mám nejak zhrnúť, tak toto je v podstate tá najťažšia a najdôležitejšia zložka, na čom je založený úspech/neúspech akéhokoľvek portálu.

Zdroj: archív T. Nagya

Denne je na internete publikované veľké množstvo informácií. Čo je podľa teba základ pre vytvorenie populárnej a zaujímavej stránky?

Určite, to treba vedieť nejak selektovať. Každý, kto má s niečím podobným skúsenosti, má na to vlastné „skills“ ako vyberá a tvorí obsah. Na internete je naozaj kvantum informácií. V podstate to súvisí aj s mojou predošlou odpoveďou. No veľmi dôležité je „počúvať“ svoje publikum, oni vám najlepšie vedia povedať, čo sa im páči alebo nie, no prvotný obsah a smer portálu treba mať jasne určený.

Čo znamená byť šéfredaktorom populárneho webportálu ako Sketcher? Vieš si prestaviť, že by si sa vrátil spať k práci od 9 do 5?

Viem, kedže Sketcher je niekedy aj práca od 8 do 22. :D Ale viem presne, kam touto otázkou smeruješ. Ja osobne si neviem predstaviť byť niekde zamestnaný tak, že by som nebol pánom svojho času. Proste som od začiatku vedel, akým smerom chcem ísť. Chcel som, čo najviac flexibility a nebyť viazaný na určité miesto. Každopádne cítim zodpovednosť, že stojím za obsahom a portálom, ktorý sleduje už celkom dosť ľudí, ktorí od nás očakávajú určitú kvalitu. Mne osobne Sketcher veľmi pomohol. Začal som ešte ako študent, čo nebolo naozaj tak dávno a poriadne sa mi aj vďaka nemu rozšírili obzory. Nasávam 10-násobne viac informácii ako dovtedy, keďže mám každý deň otvorených asi milión kariet v mojom prehliadači. Možno to nie pre niekoho nie je ideál, keďže veľa z toho, čo čítam len „preletím“ očami, ale naučil som sa selektovať informácie, ktoré sú pre mňa naozaj dôležité a snažím sa s týmito informáciami pracovať naozaj efektívne a nevenovať čas zbytočnostiam.

Zdroj: archív T.Nagya

Čo máš teda na práci v Sketcheri najradšej?

Asi najviac tú flexibilitu. Čas je pre mňa veľmi podstatná veličina, s ktorou som zápasil a stále zápasím v zmysle, že sa snažím pracovať efektívne, no nie vždy sa mi to darí. No keďže mám počas dňa už „zabehnutý“ harmonogram, ktorý som si určil, musím ho dodržiavať. Ďalej to je určite spolupráca a komunikácia s rôznymi agentúrami a kreatívcami, ktorí sú na podobnej vlnovej dĺžke a sám sa od nich môžem ešte veľa naučiť. Páči sa mi, že vidím vo veľa veciach za oponu a vidím ako vznikajú.

Prepokladám, že denne nachádzaš stále nové výzvy, ktoré musíš zdolávať. Aká bola pre teba najväčšia lekcia, ktorú si sa počas práci v Sketcheri a podnikania naučil?

Čo sa týka Sketcheru, každodenná výzva je ponúknuť čitateľom opäť cool obsah, aký dostali včera. Táto konzistentnosť je naozaj kľúčová. Z toho vyplýva aj to, že musíme tak trochu, niekedy aj viac, vidieť do hlavy našim čitateľom, čo by chceli u nás vidieť alebo čo publikovať, aby to bolo pre nich prínosné. Čo sa týka podnikania ako takého, pre mňa je na prvom mieste jednoznačne trpezlivosť, a to sa považujem za maximálne netrpezlivého človeka, ktorý by mal najradšej všetko hneď a naraz. Či už počas práce v Sketcheri alebo popri ďalších projektoch, byť trpezlivý je pre mňa vždy najväčšia lekcia…

Spolupracuješ s veľkým množstvom ľudí či už v externej alebo internej redakcii. Podľa čoho si ich vyberáš?

Kvalitný tím je kľúčový asi všade. Môžem povedať, že Sketcher je tak obľúbený, že nám záujemcovia píšu sami. Niekedy viac, niekedy menej, ale vždy je niekto, kto nás milo prekvapí, že by chcel byť súčasťou tímu. Keďže aj ja som začínal ako stážista a vidím kde som dnes, viem zhruba, čo by takýto človek mal v sebe mať. Určite je to vášeň. Tá predbehne akékoľvek skills. Keď je človek zapálený pre niečo, aj keď to až tak neovláda, čoskoro sa to doučí, pretože chce a má motiváciu, zdokonalovať sa v tom. Potom sú tu samozrejme také veci ako byť zorientovaný v problematike, chuť písať a tvoriť, gramatika na dobrej úrovni a chuť učiť sa nové veci. Plus ďalšie klišé požiadavky :D

Zdroj: Adriana Vančová

Kde teda vidíš budúcnosť zdieľania kontentu na internete? Sú blogy ešte aktuálne?

Pre mňa sú blogy super, keďže za nimi stoja väčšinou jednotlivci a majú úplne voľnú ruku pri tvorbe obsahu. Je to autentické a ak sa to podá tým správnym spôsobom, je to aj naozaj efektívne. Samozrejme, teraz je boom okolo live videa a sociálne siete sa predbiehajú v tom, kto má viac cool live streaming, čiže istý čas bude toto určite No. 1. Aj keď ja osobne až tak live videá nesledujem, no klasické videá áno, keďže mám rád pekne pripravené veci, ktoré sú super nastrihané, či post-produkčne upravené. Samozrejme záleží, kto to live video robí, ak sa môžem dostať do zákulisia nejakej „celebrity“, je to určite zaujímavé aj pre mňa. No ja osobne by som silou mocou live videá nerobil, len pre to, že je cool byť „live“. Okrem toho si myslím, že „obrázkový“ a video obsah bude stále tu, len sa bude meniť jeho forma, či už budeme tento obsah sledovať ako hologram, či cez rôzne „okuliare“ a aj vďaka umelej inteligencii, ktorá ten obsah bude generovať za nás. No pre mňa je aj tak najväčší zážitok z „reálneho života“, čiže vždy toto bude u mňa na prvom mieste.

Sketcher je naozaj jedinečný koncept, čo sa týka zdieľania informácii z oblasti dizajnu a marketingu u nás na Slovensku. Vedel by si vypichnúť tú jedinečnosť, ktorú podľa teba ľudia nájdu len u vás? 

Vďaka za pochvalu. Podľa mňa to je aj tým, že vieme dosť flexibilne reagovať na situácie na trhu, čiže ak je nejaká novinka, vieme ju v relatívne krátkom čase uverejniť. To, čo má alebo nemá ísť „von“, schvaľuje jeden človek, čiže sme oveľa viac dynamickí ako možno ostatné médiá, čo sú na trhu dlhšie. Ďalej je to určite to, čo som aj naznačil,  že sme stále dosť mladé „médium“ a stoja za ním mladí ľudia, ktorí majú obrovskú chuť meniť veci a každý jeden deň sa posúvame dopredu míľovými krokmi, čo sa možno u zabehnutých médií a mediahousou nedá povedať, lebo majú predsalen inú štruktúru, či už personálnu alebo aj obsahovú. No a podstatná časť je samozrejme ten obsah, ktorý je, si myslím, naozaj odlišný od toho, čo je momentálne na trhu. Samozrejme nájde sa aj taký článok, ktorý čitateľ môže uvidieť na viacerých portáloch naraz, no takéto prípady sa snažíme zminimalizovať.

Zdroj: Aleš Nešetřil

Kam by si chcel Sketcher ďalej posunúť? Na čo sa môžu čitatelia tešiť?

Plány máme samozrejme len tie najväčšie, inak by sme to nerobili. Chceme byť do konca roka „jednotka“ na trhu, hlavne, čo sa týka marketingu a reklamy, keďže dizajn, do takej miery ako ho robíme my, nerobí na Slovensku v podstate nikto, no túto pozíciu si chceme samozrejme udržať a aj naďalej prinášať, čo najkvalitnejší obsah. Chceme posilniť brand, aby slovo Sketcher poriadne rezonovalo na celom Slovensku, no rozbehnuté to je naozaj dobre. Kedže je rok prakticky ešte len na začiatku, máme toho naplánované ešte veľmi veľa, nechcem zatiaľ veľmi prezrádzať, no väčšinou to súvisí s našou „značkou“, ktorú chceme naozaj „vyšperkovať“…

Nakoniec nám povedz, čo by si odporučil mladšiemu Tomášovi, ktorí si práve zakladá webový portál?

Nezakladaj ho hneď. Najprv sa v nejakom zamestnaj, ideálne v takom, ktorý je tvojmu „srdcu“ blízky a potom budeš presne vedieť, čo máš robiť ☺

 

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK