TOP 10 áut s manuálnou prevodovkou. Ak hľadáš „klasiku“, potrebuješ vidieť nový rebríček

  • Elektromobilita získava čoraz viac popularity
  • Ak máš však rád klasiku, toto je rebríček TOP áut s manuálom
soferovanie, prevodovka
Ilustračné foto Canva/baona, Canva/chamillewhite
  • Elektromobilita získava čoraz viac popularity
  • Ak máš však rád klasiku, toto je rebríček TOP áut s manuálom

Mať automatickú prevodovku je výhoda, pretože je to pohodlnejšie, najmä pri jazdách v meste a pri čakaní v kolónach. Zároveň rastie popularita elektromobility, a tak každoročne spolu s úpadkom kategórie športových áut klesá aj počet áut, ktoré sa dajú kúpiť ako nové s manuálnou prevodovkou.

Okrem áut, ktoré túto možnosť stále ponúkajú z dôvodu úspory nákladov, už majú praví nadšenci problém zohnať nové vozidlo s manuálnou prevodovkou.

Ak si ale nadšencom klasiky a uprednostňuješ manuál, portál Autobild pripravil rebríček áut, ktoré majú podľa oficiálneho konfigurátora manuálnu prevodovku a sú stále dostupné ako nové.

TOP 10 áut

1. Toyota GR Supra
2. Toyota GR86
3. Toyota Yaris GR
4. Mazda MX-5
5. Honda Civic Type-R
6. BMW M2
7. BMW M4
8. BMW Z4
9. Porsche 718 Cayman
10. Porsche 911

Toyota GR Supra

Vo svete automobilizmu je toto auto už viac ako 40 rokov. Stále ju môžeš mať aj s manuálnou prevodovkou, avšak len v silnejšej verzii. Je spojená s 3,0-litrovým radovým šesťvalcom, ktorý produkuje 250 kW (340 koní) a rovných 500 Nm krútiaceho momentu. Vyjde ťa od 71 990 eur.

Toyota GR86

V rebríčku športových áut je o kategóriu nižšie s logom Toyota model GR86. Ide o nástupcu úspešného projektu GT86. Môžeš si rovnako, ako v prípade GT, kúpiť buď ako Toyotu, alebo ako Subaru BRZ.

Pod kapotou má atmosférický štvorvalec s objemom 2,4 litra, ktorý produkuje 174 kW (237 koní) prenášaný na zadnú nápravu. Cena začína na 39 000 eur, Subaru ťa vyjde od 42 090. 

Toyota Yaris GR

Tento automobil má v sebe viac zo značky Subaru ako samotné Subaru. Po jeho predstavení vyvolal medzi ľuďmi veľký rozruch. Má 1,6-litrový turbom prepĺňaný trojvalec s výkonom 192 kW (261 koní), manuálnu prevodovku, pohon všetkých kolies a váhu od 1 110 kg, čo z neho robí ideálny hothatch. Jeho cena začína na 36 990, no pri zadávaní do výroby sa môžu prejaviť problémy.

Mazda MX-5

Toto auto sa stalo už stálicou podobných rebríčkov, ktoré sumarizujú skvelé a hlavne dostupné športové autá. Štvrtá generácia MX-5 s označením ND prišla spolu so svojou dvojičkou v podobe Fiatu 124 Spider. Taliansky model sa ale na trhu neudržal, zatiaľ čo Mazda áno.

Cena základnej verzie s 1,5-litrovým štvorvalcom Skyactiv s výkonom 97 kW (132 koní) začína na 33 890 eurách. Ak chceš viac výkonu, k dispozícii je aj dvojliter, ktorý produkuje 135 kW (184 koní), a to od 38 690 eur.

Honda Civic Type-R

Toto auto predstavuje ultimatívny hothach. Honda nemala nikdy inú ako automatickú prevodovku a Japonci sa tejto tradície držia. Jej 2,0-litrový turboštvorvalec produkuje 235 kW (320 koní) a 420 Nm krútiaceho momentu. Cena začína na úrovni 59 990 eur.

BMW M2

Je to najmenšie „eMko“ z Mníchova, ktoré má kontroverzný dizajn. Aj napriek tomu ide však o skvelé auto. M2 je jediným modelom z radu 2, ktorý si môžeš ešte stále nakonfigurovať s manuálnou prevodovkou. Radový 3,0-litrový šesťvalec je naladený na 338 kW (460 koní) a dáš zaň od 73 977 eur. Cena je oproti automatickej prevodovke vyššie približne o 500 eur. 

BMW M4

Ide o „obyčajnú“ M verziu, Competition je pritom k dispozícii výhradne s automatickou prevodovkou. M4 však ponúka až 353 kW (480 koní) výkonu prenášaného na zadnú nápravu, ktoré sú stačia pre správny puristický zážitok nielen na závodnej trati. Cena začína na sume 92 060 eur.

BMW Z4

BMW Z4 je technickou dvojičkou Toyoty Supra. No na rozdiel od Japonca môžeš mať malý športový roadster s manuálom nielen v najvyššej verzii M40i, ale aj v základnej štvorvalcovej sDrive20i. Tá ponúka 145 kW (197 koní) výkonu na zadnej náprave a začína na sume 49 610 eur. Ak však chceš plnohodnotný šesťvalcový BMW zážitok, zaplatíš od 74 612 eur. Napríklad Z4 M40i s automatickou prevodovkou je výrazne lacnejšie, začína totiž na sume 68 410 eur. 

Porsche 718 Cayman

Tento menší model bol pred pár rokmi premenovaný z Boxster a Cayman na 718 Boxster a Cayman. Modelový rad už má svojho elektrického nástupcu, no môžeš si objednať odchádzajúci kus s manuálnou prevodovkou.

Ten je k dispozícii v (takmer) celom modelovom rade od základného modelu 718 s plochým štvorvalcom s výkonom 220 kW (300 koní) a krútiacim momentom 380 Nm od 66 621,60 eura až po šesťvalcovú verziu GTS 4.0 s výkonom 294 kW (400 koní) a 420 Nm, ktorá začína na sume 95 019,6 eura.

Porsche 911

V rebríčku nesmie chýbať ani väčší brat – legendárny model 911. Základná 911 s manuálnou prevodovkou je označená ako Carrera T a začína na sume 139 114,80 eura. Jej výbavou je aj plochý šesťvalec s výkonom 283 kW (385 koní) a 450 Nm.

Vyššie je Carrera S od 144 309,6 eura s výkonom 331 kW (450 koní), nasleduje GTS od 162 878,40 eura s výkonom 353 kW (480 koní).

Zdroj: Autobild

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá