TOP 10 najpredávanejších automobilových značiek 2025: Čínski výrobcovia valcujú trh (REBRÍČEK)

  • Automobilový trh prechádza výraznými zmenami
  • Čínski výrobcovia nezadržateľne stúpajú v rebríčku
  • Rebríček zostavil automobilový expert Felipe Munoz
Auto
  • Automobilový trh prechádza výraznými zmenami
  • Čínski výrobcovia nezadržateľne stúpajú v rebríčku
  • Rebríček zostavil automobilový expert Felipe Munoz
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Globálny automobilový trh v roku 2025 zažíva turbulentné obdobie plné zmien a prekvapivých posunov. Podľa najnovšej analýzy automobilového experta Felipeho Munoza z jeho sociálnej siete Car Industry Analysis sa výrazne mení hierarchia najväčších hráčov, pričom tradičné značky čelia bezprecedentnému tlaku zo strany ázijských výrobcov.

Pozrime sa, ako vyzerá aktuálny rebríček najpredávanejších automobilových značiek v prvom polroku 2025.

Toyota si udržiava korunu, ale konkurencia silnie

Toyota si naďalej udržiava pozíciu svetového lídra v predaji automobilov. Japonský gigant ťaží z dlhoročnej stratégie diverzifikácie produktového portfólia a silnej prítomnosti na všetkých kľúčových trhoch, uvádza portál Topspeed. Výrazne jej pomáha aj včasný prechod na hybridné technológie, ktoré dnes tvoria významnú časť jej predajov.

„Hoci v niektorých regiónoch zaznamenala pokles podielu na trhu v dôsledku pokroku čínskych výrobcov, stále je najobľúbenejšou automobilovou značkou na svete,“ tvrdí Felipe na sociálnej sieti.

Volkswagen v problémoch 

Druhé miesto patrí nemeckému Volkswagenu, ktorý však zažíva náročné obdobie. Najväčšie problémy má koncern na čínskom trhu, kde kedysi dominoval, ale teraz stráca pozície v prospech domácich výrobcov. V Európe sú jeho predaje stále stabilné.

Situáciu Volkswagenu však komplikujú aj aktuálne výrobné problémy. Podľa informácií ČTK sa nemecká automobilka chystá v tomto týždni pozastaviť výrobu kľúčových modelov Golf a Tiguan. Hoci spoločnosť tvrdí, že ide o dlho plánované prerušenie s cieľom riešiť stav zásob, objavujú sa špekulácie o možných problémoch s dodávkami čipov od spoločnosti Nexperia.

Zväz nemeckého automobilového priemyslu VDA v tejto súvislosti varoval, že ak sa nepodarí v krátkom čase vyriešiť prerušenie dodávok čipov Nexperia, ktorá je pod kontrolou čínskej firmy Wingtech, mohlo by to viesť k výraznému obmedzeniu výroby, prípadne dokonca k jej zastaveniu.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Felipe Munoz | Automotive (@carindustryanalysis)

BYD na vzostupe 

Jedným z najvýraznejších posunov v rebríčku je vzostup čínskej automobilky BYD, ktorá sa dostala už na štvrté miesto a dýcha na päty americkému Fordu, ktorý si udržiava tretiu priečku. BYD (Build Your Dreams) zaznamenáva exponenciálny rast nielen na domácom trhu: „Rýchly pokrok tejto čínskej značky sa dá vysvetliť silným dopytom v Číne, ale aj na iných trhoch ako je Brazília, Thajsko a niektoré európske krajiny. Je pravdepodobné, že do konca roka BYD predstihne Ford,“ uviedol Felipe. 

BYD predstavuje najväčšiu výzvu pre tradičných výrobcov automobilov. Ich kombinácia cenovej dostupnosti, moderných technológií a rýchlej inovácie im umožňuje získavať trhový podiel tempom, aké sme v automobilovom priemysle doteraz nevideli.

Ford, ktorý sa drží na treťom mieste, je mierne ohrozený nielen zo strany čínskych výrobcov, ale aj v dôsledku vlastnej transformácie smerom k elektromobilite, ktorá zatiaľ neprináša očakávané výsledky.

Druhá polovica top 10 a prekvapivé posuny

V druhej polovici top 10 sa umiestnili Hyundai, Honda, Suzuki, Nissan, Kia a Chevrolet. Kórejské značky Hyundai a Kia pokračujú v posilňovaní svojich pozícií vďaka atraktívnemu dizajnu a dobrému pomeru ceny a výkonu.

TOP 10:

  1. Toyota 
  2. Volkswagen PV
  3. Ford
  4. BYD
  5. Hyundai
  6. Honda
  7. Suzuki
  8. Nissan
  9. Kia
  10. Chevrolet

Podľa expertov sa trend posilňovania pozícií čínskych výrobcov bude v najbližších rokoch ďalej prehlbovať. Tradičné automobilky investujú miliardy do elektromobility a digitálnych technológií, aby zostali konkurencieschopné.

Prvý polrok 2025 tak potvrdzuje, že kľúčovými faktormi úspechu sa stávajú rýchlosť inovácie, cenová dostupnosť a schopnosť reagovať na meniace sa preferencie zákazníkov.

Čítaj viac z kategórie: Auto

Zdroje: Instagram - Car Industry Analysis, Topspeed.sk, ČTK

Najnovšie videá

Trendové videá