TOP 5 najspoľahlivejších jazdeniek roka 2025. Tieto modely zvládajú STK na výbornú (REBRÍČEK)
- Toto sú autá, ktoré prejdú STK bez problémov
- TÜV vybral najspoľahlivejšie jazdenky roka 2025
- Toto sú autá, ktoré prejdú STK bez problémov
- TÜV vybral najspoľahlivejšie jazdenky roka 2025
Kto kupuje jazdené auto, spravidla nechce len výhodnú cenu, ale aj istotu, že ho vozidlo po pár mesiacoch nenechá stáť pri ceste alebo, horšie, neprejde cez STK.
Aj preto je už roky jedným z najdôveryhodnejších zdrojov spoľahlivosti áut TÜV Report. Ten publikuje každoročné hodnotenie založené na výsledkoch miliónov technických kontrol v Nemecku.
Aktuálny TÜV Report 2025 vyhodnocuje viac než 10 miliónov kontrol vykonaných od júla 2023 do júna 2024 a opäť potvrdzuje, že niektoré autá si udržiavajú špičkovú kvalitu aj po rokoch jazdenia.
Vybrali sme pre teba päť modelov, ktoré si vieš kúpiť aj na Slovensku, a podľa TÜV-u patria medzi najspoľahlivejšie jazdené autá na trhu.
Tieto modely nesklamú
Na popredných priečkach sa dlhodobo drží Mazda CX-3. Ide o menší crossover, ktorý sa vyrábal od roku 2015 do 2022. Vo svojej kategórii šesť- až sedemročných áut skončila v TÜV hodnotení na výbornom treťom mieste.
Mazda boduje kvalitným spracovaním, spoľahlivými motormi aj jazdnými vlastnosťami, pričom niektoré verzie ponúkajú aj pohon všetkých kolies. Slabšou stránkou môže byť horší výhľad vodiča a menej miesta vzadu. Na slovenskom trhu jazdeniek sa podľa portálu Autoviny cena tohto modelu začína približne na úrovni 11-tisíc eur.
Ďalšou nenápadnou, no o to spoľahlivejšou voľbou je Mitsubishi ASX, ktoré sa vyrábalo až do roku 2023. Počas svojho života prešlo viacerými modernizáciami a v praxi ide o robustné a odolné auto.
Vyniká vnútorným priestorom aj slušnou výbavou a bez vážnych problémov prežije aj menej šetrné zaobchádzanie. Objavujú sa však slabšie brzdy, ktoré sa môžu opotrebovať rýchlejšie než u konkurencie. Autoviny uvádzajú, že sa dá zohnať od približne 5 000 eur.
Tretie a štvrté miesto
Tretím zástupcom je praktický VW Golf Sportsvan. Ide o variant klasického Golfu, ktorý sa zameriava na väčší priestor a komfort. Síce neoslní vzhľadom, no vyniká veľmi dobrými výsledkami pri technických kontrolách.
Často ide o vozidlá po starostlivých majiteľoch, ktoré boli pravidelne servisované. Výhodou je aj široká paleta motorov, od benzínových až po naftové. Pozor si však treba dať na niektoré motory TSI a TDI, pri ktorých sa objavuje predčasné opotrebovanie dvojhmotového zotrvačníka či turba. Cena v bazároch sa pohybuje od 8-tisíc eur vyššie.
Spoľahlivosť Japoncov potvrdzuje aj Honda Jazz III, ktorá má medzi malými autami povesť priestoru, ktorý by ste zvonka nečakali. Vyrábala sa do roku 2020 a okrem priestranného interiéru ponúka aj veľmi kvalitné dielenské spracovanie, praktické možnosti sklápania sedadiel a slušnú výbavu.
TÜV hodnotenie potvrdzuje jej výborný stav aj po rokoch. Slabším miestom môžu byť zadné brzdy, najmä ak ich predchádzajúci majiteľ zanedbával. V bazároch sa podľa Autoviny ceny začínajú na úrovni okolo 9-tisíc eur.
Ani piaty v rebríčku sa nezahanbil
Päticu uzatvára obľúbený Renault Captur, ktorý si získal pozíciu najpredávanejšieho Renaultu posledných rokov. Jazdí na rovnakom technickom základe ako Clio, no jeho hodnotenia v spoľahlivosti sú často lepšie. Osloví atraktívnym dizajnom, živými motormi a komfortným podvozkom.
Základné verzie však môžu mať menej výbavy a niektoré staršie kusy trpia začínajúcou koróziou, najmä pred faceliftom z roku 2017. Aj preto sa odporúča siahnuť po novších modeloch. Cena v bazároch sa začína okolo 6-tisíc eur.
Zaujímavosťou tohtoročného TÜV Reportu je aj hodnotenie elektromobilov. Potvrdilo sa, že elektrické autá postavené na pôvodných platformách spaľovákov, ako VW e-Golf či Mini Cooper SE. Tie sú spoľahlivejšie ako elektromobily navrhnuté od podlahy, napríklad Tesla Model 3 alebo Renault Zoe.
Dôvodom je vyššia hmotnosť batérií a chýbajúce servisné intervaly. Ako uviedol Jürgen Wolz z TÜV SÜD: „Elektroautá síce nepotrebujú toľko údržby pohonu, ale jazdná časť – napríklad podvozok či brzdy – elektronika sama nekontroluje. A tam sa začnú objavovať problémy.“
Čítaj viac z kategórie: Auto
Zdroje: TÜV Report, Autoviny