Toto je 10 dôvodov, prečo sa ľudia najčastejšie rozhodnú opustiť zamestnanie

  • Možno si aj ty postrehol súčasný trend týkajúci sa nielen zahraničných krajín, ale aj Slovenska: mnoho ľudí odchádza zo zamestnania po veľmi krátkej dobe, aj keď sa im v práci darí
  • Túto skutočnosť zaznamenal aj magazín Forbes, ktorý sa rozhodol pozrieť na problém detailnejšie
  • Aké sú podľa neho dôvody, prečo firmy strácajú tie najlepšie talenty a ako môžeme ich odliv zastaviť?
success-2697951_960_720
pixabay.com
  • Možno si aj ty postrehol súčasný trend týkajúci sa nielen zahraničných krajín, ale aj Slovenska: mnoho ľudí odchádza zo zamestnania po veľmi krátkej dobe, aj keď sa im v práci darí
  • Túto skutočnosť zaznamenal aj magazín Forbes, ktorý sa rozhodol pozrieť na problém detailnejšie
  • Aké sú podľa neho dôvody, prečo firmy strácajú tie najlepšie talenty a ako môžeme ich odliv zastaviť?

Treba si uvedomiť, že postoj a vzťahy na pracovisku sú často dôležitejšie ako samotná práca. Nenadarmo sa hovorí: „Zamestnanci neodchádzajú z firmy, prestávajú pracovať pre svojho šéfa.“ Potvrdzujú to aj zistenia Forbes. Podľa nich nezáleží ani tak na pracovnej pozícii, ale zamestnanci dobrovoľne ukončujú pracovný pomer, pretože sa vnútorne nestotožňujú so svojimi nadriadenými. Naopak, zamestnanci, ktorí dostávajú stále nové výzvy, sú zapájaní do práce a oceňovaní (emocionálne, intelektuálne aj finančne), opustia firmu len zriedka. A čo je najdôležitejšie, dosahujú vysoké výsledky a napomáhajú rozvoju firmy.

Podľa interview, ktoré vykonal Forbes:

  • viac ako 30% uchádzačov o pracovnú pozíciu verí, že do 12 mesiacov budú aj tak pracovať na inej pozícii, v inej firme,
  • viac ako 40% nerešpektuje svojho nadriadeného,
  • viac ako 50% z opýtaných tvrdí, že so svojím zamestnávateľom nevyznáva rovnaké hodnoty,
  • viac ako 60% si nemyslí, že ich ciele môžu dosiahnuť v rámci plánov ich zamestnávateľa,
  • a viac ako 70% sa necíti byť oceňovanými či potrebnými vo svojom zamestnaní

Ako sa stať teda bosom, ktorého budú jeho zamestnanci nasledovať?

via GIPHY

1. Podporte ich vášne

Zamestnanci od vás môžu odísť, pretože ste nedokázali rozpútať vo svojich podriadených vášeň pre prácu. Úspešné spoločnosti sa snažia zladiť potreby zamestnanca s firemnými zámermi. Je v našej prirodzenej ľudskej povahe, že len ťažko odídeme z miesta, ktoré napĺňa naše vášne. Ak zlyháte v tomto bode, o chvíľu budete svojmu najlepšiemu talentu mávať na rozlúčku.

via GIPHY

2. Snažte sa vymýšľať nové výzvy

Inteligentní ľudia neradi žijú vo svete nudy. Ak nebudete pre svojich zamestnancov vymýšľať úlohy, v ktorých môžu rozvíjať svoj intelekt, nájdu si miesto, kde túto možnosť dostanú.

via GIPHY

3. Kreativite sa medze nekladú

Dobrí lídri nestanovujú prísne hranice, práve naopak, hľadajú ľudí, ktorí vedia vystúpiť z tieňa ostatných a priniesť na problém úplne nový pohľad. Ako inak sa má vaša firma odlišovať, ak nevybočíte z hraníc?

via GIPHY

4. Vzdelávať sa treba celý život

Stať sa lídrom by nemala byť vaša konečná stanica, aj na tejto pozícii sa treba rozvíjať. Nezáleží na tom, aký je človek talentovaný alebo inteligentný. Vždy sa môžeme ďalej vzdelávať na každej úrovni, od tej najnižšej pozície po tú najvyššiu. Ak ale v tejto oblasti hranice, vytvoríte nekomfortné prostredie.

via GIPHY

5. Netreba sa báť nových výziev

Neustále treba mať na pamäti, že talentovaní ľudia vedia prísť s dobrými myšlienkami, majú dobrú schopnosť pozorovania. Ak ich budete ignorovať, poskytnú nápady niekomu inému a ten uspeje.

via GIPHY

6. Nebojte sa ukázať ľudskosť

Platové ohodnotenie je pre prácu dôležité, no nie je jediným dôvodom, prečo tak skoro ráno vstávame z postele. Podľa Forbesu dokonca peniaze nezohrávajú tú najdôležitejšiu úlohu. Prioritné je, aby ste svojim podriadeným ukázali, že sa o nich naozaj zaujímate. Nebavte sa iba o práci, skúste sa napríklad opýtať, ako sa darí ich rodine.

via GIPHY

7. Buďte správnym lídrom

Nie je to biznis, čo zlyhá, dokonca ani produkt alebo tím, zlyháva jedine líder. Najlepšie sa ukáže, akým lídrom ste vo vašej neprítomnosti. Ľudia by vás mali rešpektovať, aj keď sa práve nenachádzate v miestnosti. Líderstvo si ale netreba mýliť so zastrašovaním, dobrý vodca má v sebe skrátka akúsi charizmu.

via GIPHY

8. Oceňte prínos druhých

Najlepší lídri si nepripisujú kredit za cudzie zásluhy, ale oceňujú prínos druhých. Ak toto nespravíte, buďte si na 100% istý, že sa u vás žiadny zamestnanec poriadne ani nezohreje.

via GIPHY

9. Podporujte talenty

Talent treba rozvíjať, obzvlášť ten veľký, na tom sa asi zhodneme, a ľudia disponujúci veľkým talentom majú neutíšiteľnú potrebu tvoriť stále nové a lepšie veci. Ak sa ho pokúsite obmedziť, prinútite človeka ísť hľadať miesto inam.

via GIPHY

10. Dodržiavajte sľuby

Sľuby sa sľubujú, blázni sa radujú. Ale pamätajte, že vaši zamestnanci nie sú blázni. Ak budete stále len niečo sľubovať, ale nič nesplníte, zamestnanci si to rýchlo všimnú. A narušenie dôvery vedie len do jediného cieľa: zamestnanci pôjdu hľadať niekoho, kto nemá len prázdne reči.

via GIPHY

Sme presvedčení, že na Slovensku už exitujú firmy, ktoré vyššie spomenuté body dodržiavajú. Nie vždy sa však dá každému vyhovieť. Dôležitá je snaha. Ak uvidia zamestnanci aspoň tú, učite od vás nezutekajú po prvom mesiaci.

zdroj: forbes.com

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá