Toto je 5 dôvodov, prečo bude Igor Matovič premiér a s obrovským náskokom vyhral voľby

  • Igor Matovič sa so svojím šikovným marketingom stal najsilnejšou politickou stranou a dnes je jeho premiérska ambícia jasná
  • Pozreli sme sa na 5 hlavných ťahov Igora Matoviča, ktoré mu mohli rozhodnúť voľby
TASR
TASR
  • Igor Matovič sa so svojím šikovným marketingom stal najsilnejšou politickou stranou a dnes je jeho premiérska ambícia jasná
  • Pozreli sme sa na 5 hlavných ťahov Igora Matoviča, ktoré mu mohli rozhodnúť voľby

Slovensko sa po sobotňajších voľbách ocitlo v situácii, kedy bude s najväčšou pravdepodobnosťou novým premiérom Igor Matovič. Jeho strana získala 25 percent a nahradila súčasne vládny SMER-SD.

Mnohí sa zhodujú, že za raketový nárast preferencii OĽaNO môže aj šikovný marketing Igora Matoviča. Čo boli najväčšie marketingové víťazstvá Igora Matoviča? Pýtali sme sa marketéra Roberta Slováka.

1. Matovič a jeho autenticita

Ľudia dokázali Igorovi Matovičovi uveriť jeho slová a práve autentickosť považuje Slovák za jeden z bodov, ktoré mu pomohli k celkovému víťazstvu.

„Najlepším Matovičovými ťahmi (ak to chcete takto nazývať) sú podla mňa autenticita – on je naozaj taký, ako sa javí. Jeho slávna veta “né, dám si iba vodu z točky”, ktorou reagoval pred rozhovorom s novinárom na otázku, či si dá kávu, to krásne definuje,“ povedal pre Stratitup Slovák.

Ďalším prvkom jeho autenticity bol zápas so Smerom, kedy sa vedel veľmi jasne definovať ako bojovník proti korupcii a mafii. S kauzami prichádzal veľmi často a nezostalo to len pri nudných tlačovkách. Informácie o prepojení mafie na vládnu garnitúru sa snažil Matovič podávať veľmi zaujímavým spôsobom.

Napríklad organizovanie protestov pred Bonaparte, kde býval Robert Fico, až po postavenie sa pred politikov vládneho Smeru s plagátom o rozkrádaní štátu. „Matovič ako autentický “Smerobijec” bol v tomto najakčnejší a najuveriteľnejší,“ hovorí Slovák.

zdroj: TASR

2. S nikým neuzavrel špeciálnu dohodu

Po celú kampaň hral Igor Matovič sólu hru, kedy sa s nikým nedohodol na predvolebnej spolupráci alebo neuzavrel s nikým žiadny pakt. Po vražde novinára a jeho snúbenice vyhlásil jedinú vojnu mafii na Slovensku a oligarchom v pozadí politikov.

„Nedohodol sa na spolupráci s nikým, neuzavrel ani dohodu o neútočení, nenálepkoval ani voličov fašistov a nakoniec preniesol priamu demokraciu na internety, keď umožnil ľuďom rozhodnúť o prioritách budúcej vlády,“ tvrdí Slovák o stratégii Matoviča.

Tým, že sa líder OĽaNO s nikým nespájal, ani neoslovoval voličov ĽSNS za fašistov, mohlo v konečnom dôsledku pomôcť prilákať nejakých nerozhodnutých voličov alebo voličov ĽSNS. Igor Matovič prednedávnom povedal, že chce zastupovať aj všetkých voličov ĽSNS, ale s programom strany sa nestotožňuje.

3. Antisystémovosť

Marketingový odborník si myslí, že Igor Matovič sa považoval za politika a aj politiku robil. Nechcel sa skrývať za heslá ako Verte mi, nie som politik, ako to často robil Boris Kollár.

„Samozrejme mu pomohli happeningy ako výlet do Cannes, či 5000 sviečok pred úradom vlády, avšak tieto úlety by nezafungovali samé, bez širšieho kontextu a dlhodobo budovanej značky Obyčajný Matovič,“ hovorí Slovák. Video z Cannes videlo doteraz 1,6 milióna ľudí.

🔴 AKTUÁLNE PRED POČIATKOVOU VILOU NA FRANCÚZSKEJ RIVIÉRENelegálne získaný majetok patrí občanom Slovenskej republiky 🇸🇰 (Igor Matovic Kristián Čekovský Juraj Krupa Michal Šipoš Eduard Heger)____________________________________Objednávateľ: OBYČAJNÍ ĽUDIA a nezávislé osobnosti (OĽANO), NOVA, Kresťanská únia (KÚ), ZMENA ZDOLA, Zámocká 14, Bratislava IČO: 42287511Dodávateľ: Facebook Ireland Limited, 4 Grand Canal Square, Írsko, IČO: 462932

Gepostet von OBYČAJNÍ ĽUDIA a nezávislé osobnosti am Montag, 20. Januar 2020

4. Zložité témy dokáže vysvetliť jednoducho

Igor Matovič dokázal pomerne ťažké a neznáme témy vysvetliť masám jednoducho a trefne. Začalo sa to vizuálnymi pomôckami v parlamente, ktoré mu neskôr zakázali. Jediným papierom, ktorý obletel médiá poukázal aj na údajne podguráženého vtedajšieho predsedu NR SR Andreja Danka.

„Matovič dokáže vysvetliť relatívne zložité témy jednoducho. Preto mu aj zakázali vizuálne pomôcky v parlamente – lebo to na ľudí fungovalo. Zároveň dáva ľuďom pocit, že sa priamo podieľajú na moci – neponúka stovky strán programu, ktorý si málokto prečíta, spíše pár bodov a nechá o nich hlasovať,” hovorí pre Startitup Slovák.

Podľa odborníka vezme na kandidátku prehnane povedané hocikoho, kým iné strany prísne lustrujú aj svojich členov, nie to ešte kandidátov do parlamentu.

Svoje známe tričká Fico chráni zlodejov začali Slováci kupovať a jeho banery na koberce Národnej rady sa stali taktiež veľmi medializované.

zdroj: TASR

5. Priamu demokraciu preniesol na internet

Zo Slovenska chcel urobiť nové Švajčiarsko už takmer každý politik. Priama demokracia, kde rozhodujú o všetkom ľudia vo verejnom hlasovaní, je pre voličov, ale aj politické heslá, veľmi príťažlivá.

Igor Matovič dokázal priamu demokraciu využiť vo svoj prospech a hlasovanie o zákonoch presunul na internet. Takto sa mohla verejnosť a presne 67 415 ľudí rozhodnúť a zahlasovať za 11 bodov, ktoré označil Matovič za tie, ktoré ľudí trápia najviac. Táto anketa je podľa odborníka z marketingového hľadiska veľmi lákavá.

„Dáva ľuďom pocit, že sa priamo podieľajú na moci – neponúka stovky strán programu, ktorí si málokto prečíta, spíše pár bodov a nechá o nich hlasovať,“ tvrdí pre Startitup Róbert Slovák.

Ten zároveň dodáva, že každá cieľovka potrebuje niečo iné a Matovičoviny by nefungovali univerzálene na akúkoľvek stranu či lídra. Zároveň na úspech kampaní má vplyv milión faktorov, načasovanie, alebo témy, ktorými aktuálne žijeme.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech