Toto je budúcnosť áut: Hybrid od Toyoty s neuveriteľne nízkou spotrebou

  • Toto auto nie je úplnou novinkou, na Slovensku je v predaji už niečo vyše roka, rozhodne však stojí za to sa k nemu vrátiť
  • Crossover od Toyoty, ktorý sa stal finalistom súťaže Auto roka 2017 na Slovensku, si získava stále viac a viac priaznivcov
Toyota
  • Toto auto nie je úplnou novinkou, na Slovensku je v predaji už niečo vyše roka, rozhodne však stojí za to sa k nemu vrátiť
  • Crossover od Toyoty, ktorý sa stal finalistom súťaže Auto roka 2017 na Slovensku, si získava stále viac a viac priaznivcov

Aj vďaka tomuto autu predala minulý rok Toyota na Slovensku dvakrát toľko áut na hybridný pohon než v roku 2016. Pýtate sa, prečo to tak je?

Ukážkový hybrid 

To, čo na modeli C-HR pri prvom stretnutí okrem samotného vonkajšieho dizajnu s atypickou siluetou zaujme, je špičková technológia pod kapotou. Tú možno považovať za „výkladnú skriňu“ toho, aké parametre dnes už dokážu vozidlá na hybridný pohon dosiahnuť. Hoci hybridný pohon v Toyote C-HR poháňa „len“ kolesá prednej nápravy, jeho spotreba je priam neuveriteľná.  Na každých sto kilometrov jazdy si vypýta len okolo 4 l benzínu.

Výkon hybridnej poháňacej sústavy, kombinujúcej atmosférickú benzínovú jedna-osmičku s elektromotrom, je pritom 90 kw (122 koní). Veľká výhoda hybridného pohonu je, že sa kombinuje výhradne s automatickou prevodovkou. To znamená, že v meste pri jazde v zápchach sa dá ísť len na elektrinu a pritom sa vôbec nemusíte obmedzovať vo vašom komforte, napríklad sťahovať klimatizáciu.

Toyota aj modelom C-HR dokazuje, že je lídrom vo svete hybridných pohonov, ktoré produkuje už dvadsať rokov. Preto sú aj súčasné hybridné pohony z tejto dielne nielen nadmieru spoľahlivé, ale aj dostupné. Cenové rozdiely sa z roka na rok znižujú. Stačí si porovnať cenu C-HR s klasickým predným pohonom a prevodovkou Multidrive S s tým hybridným. Rozdiel je zanedbateľných 1 800 eur.

Je v ňom viac, než sa zdá

Aj napriek svojim relatívne kompaktným rozmerom (na dĺžku meria len 4 360 mm) dokáže C-HR svojou ponukou vnútorného priestoru veľmi príjemne prekvapiť. Do auta sa zmestia bez problémov štyria dospelí ľudia. Sedadlá sú mohutné, ideálne na dlhé cesty. Zapadne do nich aj človek väčších rozmerov.  Vzdušne sa môže cítiť nielen šofér a spolujazdec, ale aj pasažieri vzadu. Nohy si prídu skrátka na svoje.

To však nie je stále nič v porovnaní s tým, ako je C-HR spracované. V súčasnosti, keď mnohé automobilky šetria, kde je to len možné, prichádza tento model akoby z oveľa vyššej cenovej kategórie. Ponúka pocit vnímanej kvality na špičkovej úrovni počnúc precíznym lícovaním dielcov, celkovým použitím najkvalitnejších materiálov a ambientným LED osvetlením končiac.

Cena prekvapí

Vysokovýkonný a vizuálne príťažlivý hybrid nemusí nutne znamenať, že je finančne nedosiahnuteľný. Toyota sa rozhodla sprístupniť model C-HR čo najširšiemu spektru užívateľov. S aktuálnym cenovým zvýhodnením až vo výške 2 000 eur je možné získať toto auto za cenu už od 17 590 eur.

Hybridy jednoznačne na vzostupe

Podľa celosvetových čísiel za Toyotu dnes už 34 % všetkých predaných áut tvoria hybridy. Výhody hybridného pohonu sa ukazujú nielen v porovnaní s klasickými, napríklad dieselovými motormi, ktorých výroba sa stane o pár rokov už minulosťou. Hybridy majú navrch aj v porovnaní s čisto elektrickými autami. Nie je potrebné ich dobíjať (vybitie auta v tomto prípade nehrozí) a pritom si môžete užívať komfort riadenia elektronikou.

Naviac, výhody hybridného pohonu oceníte pri jazde v mestách, kde sa pomerne často dostáva k slovu elektromotor, čo sa viditeľne pozitívne prejaví na spotrebe. Na diaľnici slúži hybridný pohon ako podpora spaľovaciemu motoru, čo taktiež znižuje spotrebu. Za 20 rokov sa predalo celosvetovo viac ako 11 miliónov hybridných vozidiel značiek Toyota a Lexus. Je viac ako jasné, že áut na hybridný pohon bude na cestách len a len pribúdať.  Ak vás téma zaujala, kliknite na toyota.sk.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech