Toto je nový Volkswagen Passat. Jeho podoba sa prezradila ešte pred európskym predstavením!

  • Facelift Passatu je očakávaný na budúci rok
  • No už teraz však môžeme nahliadnuť, ako bude vyzerať nový Volkswagen Passat, jedna z najobľúbenejších tuzemských limuzín
  • Žiaľ, pre nás určená nebude
hlavna-4
Volkswagen
  • Facelift Passatu je očakávaný na budúci rok
  • No už teraz však môžeme nahliadnuť, ako bude vyzerať nový Volkswagen Passat, jedna z najobľúbenejších tuzemských limuzín
  • Žiaľ, pre nás určená nebude

Súčasná generácia Volkswagenu Passat sa na trhu nachádza od roku 2014 a čoskoro ho čaká facelift. Zmena tvarov evidentne neprebehne, no najnovšie modely automobilky sa uberajú podobným smerom ako Passat. Európsky Passat teda nie je jediným. Napríklad ten americký sa líši ako vonkajškom, tak aj vnútrajškom. Pod kapotou sa nachádzajú iba benzínové motory – 2,0 TSI (174 koní) a 3,6-litrová V6 s výkonom 280 koní. Prioritou pre nemeckú automobilku je však aktuálne čínsky trh.

Z fotografií si môžete myslieť, že ide o upravený Arteon, no v skutočnosti ide o novú generáciu Passatu. Aktuálny Passat vyzerá naozaj dobre, a preto môžeme tvrdiť, že ten, ktorý je určený pre čínsky trh, tak vyzerá oproti tomu nášmu európskemu zastaralo. Predná časť korešponduje s Touaregom a taktiež aj tá zadná, či skôr s Audi A6? To už necháme na Vás. Chrómové prvky sa nachádzajú po celom vozidle, a to akoby kazilo dojem klasického sedanu.

Passat však už potrebuje omladiť, a to čo najskôr. Čínska verzia tak môže byť vhodným adeptom, kde sa inšpirovať. Stredobodom záujmu je 10,25-palcový dotykový infotainment. Opticky však nenadväzuje na prístrojovku ako pri Touaregu. Zaujímavo vyzerá aj ambientné podsvietenie, či obloženia.

Interiér sa takisto zmenil a do kariet nahráva skôr cestujúcim vzadu. Opierok pod hlavu sa u nás nedočkáte a takisto ani polohovateľných krídelok ako u luxusných vozidiel. Tomu by však odpovedali aj vonkajšie rozdiely čínskeho Passatu. Na dĺžku totiž meria 4 933 milimetrov, čo je iba o 3 milimetre menej, než BMW radu 5 a rázvor náprav je 2 871 milimetrov, čo je o 81 milimetrov viac, než v prípade európskej verzie.

Z fotografií vidíme, že nový Passat nesie označenie 380 TSI. Neznamená to, že by išlo o 3,8-litrovú verziu, ale toto označenie patrí jeho maximálnemu krútiacemu momentu, ktorý produkuje 2,0-litrový TSI motor s výkonom 186 alebo 220 koní. Ponuka bude neskôr doplnená o plug-in hybrid s 1,4-litrovým TSI motorom a výkonom okolo 211 koní a 400 Nm.

Zdroj: Startstop.sk

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá