Toto sú najlepšie kancelárie na Slovensku. Prestížne ocenenie Office roka môže získať aj tvoj originálny priestor

  • Aj vo štvrtom ročníku súťaže Office roka 2019 majú šancu získať prestížne ocenenie inovatívne firmy
  • Ak máš pocit, že vaše kancelárie sú skutočným unikátom, neváhaj ich prihlásiť
  • Cení sa originalita či activity based working
ČSOB (CBRE)
  • Aj vo štvrtom ročníku súťaže Office roka 2019 majú šancu získať prestížne ocenenie inovatívne firmy
  • Ak máš pocit, že vaše kancelárie sú skutočným unikátom, neváhaj ich prihlásiť
  • Cení sa originalita či activity based working

Coworking, chill out zóna, jedáleň, kafetéria, mítingové miestnosti, to všetko je už dnes bežnou súčasťou modernej kancelárie. Kancelárie sa stali nielen priestorom, kam chodíme pracovať, ale aj stretávať sa s kolegami a zmysluplne tráviť svoj čas. Atraktívny priestor bohatý na inšpiráciu podnecuje kreativitu a zvyšuje pracovný výkon.

Uvedomujú si to hlavne kvalitní zamestnávatelia, ktorí k sebe chcú pritiahnuť talent a udržať si ho. Trendy pracovných priestorov idú neustále dopredu a nároky zamestnancov a zamestnávateľov sa stále zvyšujú. Tie najoriginálnejšie a najlepšie ocení súťaž Office roka, ktorá sa koná pod hlavičkou spoločnosti CBRE.

Odborná porota vyberie víťazov v troch kategóriách – Kancelária ako DNA firmy, Zdravá kancelária a Inovatívna kancelária. Ocenenie dostane aj absolútny víťaz Office roka 2019. „Vnímam dve veľké pozitíva tohto konceptu, prvým je vzdelávanie sa a učenie sa od iných, druhé pozitívum vidím v možnosti predstaviť svoju firmu širšiemu publiku talentov. Čiže, je to silný nástroj vo firemnom brandingu a v HR brandingu,“ vyjadril sa Tomáš Hegedűš, Managing Director CBRE.

zdroj: GoUp (CBRE)

Dôležitá je originalita

Čo robí firmy, ktoré dokázali v súťaži zvíťaziť, takými unikátnymi? Podľa Hegedűša ide hlavne o to, aby dizajn odrážal samotnú firmu. Žiadne generické gýče a holé biele steny, office musí mať ducha a charakter, ktorý vystihuje DNA firmy. Materiály, farba, usporiadanie priestorov, všetko hrá svoju rolu vo vytváraní unikátnej pracovnej atmosféry. Pri vstupe ti už na prvý pohľad musí byť jasné, že toto je miesto, kde chceš pracovať a budeš sa cítiť dobre.

Firmy sa môžu prihlásiť, či už majú nový alebo novo zrekonštruovaný nielen celý office, ale aj jednu miestnosť, zasadačku, novú chillout zónu, prípadne iné vychytávky. Dôležité, ale je, že firmy musia k zmenám napísať aj ich príbeh, teda, aký bol ich zmysel, zámer, prečo sa rozhodli pre realizáciu a čo ich k tomu viedlo.

zdroj: 365 bank (CBRE)

„Keď chceme komunikovať smerom k zamestnancom úprimne a vzbudzovať v nich dôveru, tak používame pôvodné poctivé materiály a nesnažíme sa používať napodobeniny, takzvané fejky. Takisto, ak chceme komunikovať hodnoty otvorenosti a transparentnosti, nemali by sme sa zatvárať do uzavretých priestorov a vytvárať tak bariéry v podobe plných priečok. Ak chceme pôsobiť healthy a eko, snažíme sa tiež zakomponovať zeleň, kvalitný vzduch, osvetlenie, všetko by malo byť v rovnováhe,“ objasnil Tomáš Pecek, Head of Building Consultancy Department. 

Office ako dynamické miesto

Medzi najpopulárnejšie office  trendy dnes patrí napríklad activity based working. Vďaka nemu majú zamestnanci počas pobytu v pracovných priestoroch možnosť venovať sa rozličným aktivitám, od tvrdej práce až po neformálne stretnutie s kolegami. Tiež si môžu sami zvoliť, kde chcú sedieť a svoje miesto meniť podľa vlastných preferencií v rámci jednotlivých zón. V architektúre prevláda v posledných rokoch hlavne industrial.

Ako nám vysvetlil Tomáš Pecek, activity based working reaguje na potreby agilných systémov práce a podporuje tak možnosť pracovať v prostredí, ktoré je optimalizované na aktuálny druh práce. Takýmto spôsobom sa do pracovného prostredia dostávajú zóny podporujúce kolaboráciu, sústredenú prácu, tzv. one day offices (malé zasadačky využívané len zamestnancami, nie pre návštevy), touch down desks -prídem, vykonám prácu a odchádzam, phone búdky, video konferenčné miestnosti, chillout zóny a podobne.

Zamestnanec si tak môže vybrať, ktorú z týchto zón využije podľa toho, akú prácu potrebuje v danom momente vykonávať.

zdroj: GoUp02 (CBRE)

Minuloroční víťazi

Minulý rok boli medzi ocenenými priestory ČSOB vďaka svojmu ohľadu na zdravie, s množstvom slnečného svetla, vegetácie a faktorov, ktoré majú pozitívne vplývať na psychickú pohodu zamestnancov. Pre zdravie zamestnancov boli uprednostnené zdieľané odpadkové koše v koridoroch namiesto individuálnych, čo zvyšuje mieru triedenia odpadu a zároveň núti k častejšiemu pohybu. Cyklostojisko a šatne umožňujú  zamestnancom dopravu do práce na bicykli, k dispozícii je aj nabíjacia stanica na e-bike, rýchlonabíjacie stanice pre elektromobily.

zdroj: CSOB (CBRE)

Absolútnym víťazom sa v minulom roku stalo Swiss Re, ktoré prišlo s novým konceptom kancelárií rozmiestnenými na 5 poschodiach. Zamestnanci majú možnosť využívať oddelené kancelárie, prípadne „tichú“ miestnosť pre koncentrovanú prácu. Pre skupiny sú k dispozícii projektové miestnosti či tzv. „think tanky“.

zdroj: Swiss RE (CBRE)

„Usilovali sme sa vytvoriť prostredie, ktoré zareaguje na potreby takmer 1 500 zamestnancov Swiss Re v Bratislave. Každé z piatich poschodí ponúka variabilitu, ktorá podporuje rôzne formy spolupráce.  A ak je vonku pekne, môžete si s laptopom sadnúť, samozrejme, na terasu. Nový koncept kancelárií sme vyvinuli na základe predchádzajúceho merania využívania rôznych typov priestorov na predošlom pracovisku. Ľudia ráno prídu a sadnú si podľa toho, aký pracovný plán majú v ten deň. Nájdete u nás preto nielen relaxačnú miestnosť s ležadlami, ale aj Klub pre aktívnejšie formy oddychu, napríklad stolný tenis, stolný futbal či hernú konzolu,“ uviedlo Swiss Re. Viac o víťazoch nájdeš na webovej stránke súťaže.

Tento rok sa môžu firmy prihlasovať už od septembra až do konca novembra. Návrhy potom zoberie do rúk odborná porota, ktorá vyberie finalistov a z nich troch víťazov, ktorí sa budú môcť pýšiť prestížnym ocenením, aké majú dnes najlepšie slovenské firmy.

Najnovšie video