Toto sú najspoľahlivejšie jazdené autá pre rok 2020, tvrdí nemecká štúdia

  • TÜV Report pre rok 2020 vychádza z kontrol TÜV, teda nemeckého ekvivalentu našej STK
  • Zohľadnené boli pritom dáta z približne 9 miliónov áut, pri ktorých sa technici rozhodovali, či ich pustia na cesty alebo nie
  • Aké jazdené auto sa oplatí zaobstarať podľa nemeckých štatistík?
 srcset
pexels.com
  • TÜV Report pre rok 2020 vychádza z kontrol TÜV, teda nemeckého ekvivalentu našej STK
  • Zohľadnené boli pritom dáta z približne 9 miliónov áut, pri ktorých sa technici rozhodovali, či ich pustia na cesty alebo nie
  • Aké jazdené auto sa oplatí zaobstarať podľa nemeckých štatistík?

Každý rok kritici hovoria, že táto štúdia nie je celkom objektívna, nakoľko je z veľkej časti postavená na tom, ako sa majitelia o svoje autá starali. To nemožno poprieť. Na druhej strane, aj keď je jasné, že výsledok je ovplyvnený mnohými faktormi, v konečnom dôsledku ukazuje, aký spoľahlivý daný model auta naozaj je.

Tohtoročným absolútnym víťazom TÜV Reportu sa stal Mercedes GLC, ktorý z pomyselného trónu zosadil Porsche 911. Prekvapivo sa Porsche neumiestnilo ani na striebornej priečke, skôr až na bronzovej, nakoľko mierou problémov je na tom rovnako ako Mercedes SLC/SLK.

zdroj: unsplash.com

Naopak medzi absolútne najmenej spoľahlivé automobily patria modely Dacia. Modely Logan a Duster majú najväčší výskyt závad na STK v kategórii do veku troch rokov. V prípade starších áut je v tomto smere horšia značka Chevrolet, ktorá už na európskom trhu nefiguruje. Medzi automobilmi do 5 rokov zaujme Seat Alhambra, ktorý skončil tretí od konca a dopadol dokonca horšie ako Fiat Punto.

Gepostet von Opel ADAM am Freitag, 7. März 2014

Víťazmi v kategórii mini je znovu Opel Adam. V rámci malých automobilov je prvá Audi A1 s mierou porúch len 3,1 %. U kompaktných vozidiel sa na tomto mieste nachádzajú vozidlá značky Mercedes 1 – 2,5 %. V strednej triede sa vedenia ujíma trieda C – 2,7 %. V kategórii Van opäť nájdeš triedu B. Celkovým víťazom je Mercedes GLC (2,2 %).

TÜV Report každoročne zverejňuje zväz TÜV (VdTÜV) a je považovaný za jeden  z najdôležitejších nezávislých dokumentov pre vodiča a kupcu ojazdených vozidiel. Do TÜV Reportu sú zahrnuté všetky výsledky technických kontrol zo všetkých podnikov TÜV v Nemecku – aktuálne celkovo okolo 9 milióv technických kontrol (TK).

Čo sa na autách najčastejšie kazí? 

Tohtoročný report ako najčastejšiu závadu uvádza problematické svetlomety. Najmä v prípade starších áut dochádza k zakaleniu. Zmieňované sú tiež nefunkčné brzdové svetlá. Odborníci z TÜV však upozorňujú aj na úniky oleja či už z motora alebo prevodovky. Problémom sú aj zjazdené brzdové kotúče či závady na brzdových hadičkách, ale aj prasknuté pružiny a pokazené tlmiče. 

Pre mnohých môže byť prekvapením, že už aj TÜV začína hovoriť o tom, že súčasťou previerok by mala byť dôkladnejšia emisné kontrola. Tá by sa u dieselov zameriavala hlavne na NOx, u benzínových áut potom na pevné častice. 

TÜV dokonca v tomto smere požaduje prístup k riadiacej jednotke vozidla, z ktorej by bolo možné stiahnuť všetky dáta o prevádzke. Nemci argumentujú tým, že chcú zabezpečiť, aby bola odhalená akákoľvek prípadná manipulácia zo strany automobilky alebo majiteľa. TÜV navyše navrhuje, aby boli všetky informácie do budúcna uchované na serveroch nezávislej organizácie.


Zdroj: vdtuev.de

Najnovšie video