Tro­ve: Pri­vlast­ni si všet­ko!

Richard Bednár / 6. apríla 2014 / Business

Apli­ká­cií, kto­ré za vás vyhľa­dá­va­jú infor­má­cie z celé­ho inter­ne­tu, je už pomer­ne dosť. Rád by som vám pred­sta­vil Tro­ve, kto­rý sa tro­chu odli­šu­je.

 

V januári 2014 spoločnosť Graham Holdings, ktorá sa zaoberá vzdelávaním a médiami priniesla aplikáciu s cieľom priniesť sociálne médium. Trove je prispôsobiteľný vyhľadávač. Kombinuje počítačové algoritmy a preferencie ľudí. Združuje zdroje z veľkých médií, ale aj z blogov, menších webov, Twittru a Facebooku. Aplikácia hľadá všade – na weboch, blogoch, analyzuje názvy, kľúčové slová, témy. Tak umožňuje užívateľovi privlastniť si celý internet - už viac nemusí blúdiť po weboch a vyhľadávačoch, ale cieľová téma príde priamo ku nemu. 

Užívateľ si vytvorí zoznam tém, o ktoré sa zaujíma alebo si vyberie jeden z preddefinovaných zoznamov. Ako tému môže zadať čokoľvek: Olympijské hry v Soči, psi, pokročilé technológie, startupy a iné. Ak mu nič špeciálne nenapadne, môže sa pridať do vytvorených tém ako World News alebo Marvel comics. Následne sa mu články triedia podľa čitateľnosti a zoraďujú tak, aby najpútavejšie boli vždy na začiatku. Články môže zdieľať alebo môže vytvárať preferencie pre ostatných. Tie sa však načítavajú aj zo základných zdrojov (FB, Twitter). Najlepšia téma je vždy navrchu. 

Trove je zameraný na jednoduchosť. Autori tvrdia, že vytvorili nástroj, ktorý úplne zmení vnímanie médií.

http://rack.1.mshcdn.com/media/ZgkyMDE0LzAxLzIxL2JkL3Bob3RvNDEuMTk0NDYucG5nCnAJdGh1bWIJMTIwMHg5NjAwPg/5b1782df/ccb/photo-4-1.png

Trove nie je na trhu úplným nováčikom. Bol vytvorený vo WaPo Labs, ktoré tiež patria Graham Holdings. Ide o tím so zameraním na inovácie a experimentovanie s technológiami pre vývoj novej generácie produktov a služieb. Medzi ich produkty patrí spomínaný Trove a Social Reader. Tím úzko spolupracoval s Washington Post viac ako štyry roky. Vďaka tomu nazrel do hĺbky mediálnych problémov a riešení a stal sa tak špičkou v technologickej oblasti pre žurnalistov.

Veľké spoločnosti sa snažia vytvoriť vlastné platformy pre čítanie obsahu - Facebook má Paper, LinkedIn Pulse a Twitter sa sám snaží byť užívateľsky prehľadným a jednoduchým, aby nič ďaľšie nemusel vytvárať. Títo mediálni giganti sa snažia vyťažiť čo najviac tak z veľkého množstva informácií, ktoré cez nich tečú, ako aj z obrovského množstva užívateľov.

Trove bol najprv spustený len ako webová služba, neskôr sa pretavil aj do aplikácie pre iOS so zacielením na masu používateľov. Je dostupný pre iPhone a iPad.

zdroj: trove.com

Pridať komentár (0)