Najsledovanejšia televízia zaplatí milióny. Dávala priestor Trumpovým klamstvám

  • Najsledovanejšia spravodajská televízia v USA Fox News sa dohodla na mimosúdnom vyrovnaní so spoločnosťou Dominion Voting Systems
  • Na svetlo sveta vyplávali znepokojivé informácie o vnútorných záležitostiach televízie
Fox News, Trump
TASR/AP, Yuki Iwamura, Evan Vucci
  • Najsledovanejšia spravodajská televízia v USA Fox News sa dohodla na mimosúdnom vyrovnaní so spoločnosťou Dominion Voting Systems
  • Na svetlo sveta vyplávali znepokojivé informácie o vnútorných záležitostiach televízie

Keď najsledovanejšia spravodajská televízia v Spojených štátoch Fox News počas volebnej noci v roku 2022, pripísala víťazstvo Joeovi Bidenovi, šokovala mnohých. Dôvodom nebol fakt, že štát patrí k takzvaným swing states (kolísavé štáty), ale fakt, že stále bolo potrebné sčítať tisícky hlasov. K Foxu sa pridala o niekoľko hodín agentúra AP, no ostatné médiá nepripísali víťazstvo v Arizone nikomu ešte niekoľko dní.

Zať vtedajšieho úradujúceho prezidenta Donalda Trumpa Jared Kushner vo svojej knihe Breaking History, uviedol, že po predikcii Fox News sa nálada v Trumpovom tíme výrazne zmenila. Práve tento štát na západnom pobreží patrí ku kľúčovým štátom, kde musel Trump vyhrať, aby obhájil prezidentské kreslo.

Kushner dokonca telefonoval majiteľovi Fox Corporation Rupertovi Murdochovi, ale ten mu povedal, že výsledky nie sú ani tesné. Nakoniec sa ukázalo, že tesné predsa len boli, no Arizonu naozaj získal Biden.

Práve tento moment spôsobil v najsledovanejšej televízii v USA paniku. Okrem hnevu samotného Trumpa televízia čelila aj hnevu svojich verných fanúšikov. Ohrdnutý prezident dokonca vyzýval k bojkotu televízie a sledovaniu protrumpovských alternatív, ako je Newsmax alebo One America News Network (OAN).

Práve obavy zo straty divákov pravdepodobne viedli k tomu, že televízia v dňoch krátko po novembri dávala priestor nepodloženým Trumpovým rečiam o ukradnutých voľbách. Taktiež vo vysielaní dávala priestor hosťom, ktorí toto tvrdenie podporovali. Sami novinári a vedenie pritom v súkromnej komunikácii vyjadrovali nedôveru voči tvrdeniam Trumpa, dokonca padli reči aj o tom, ako veľmi nemajú radi prezidenta.

Práve klamstvá o zmanipulovaných voľbách vyšli televíziu veľmi draho. Fox News sa v týchto dňoch dohodla na mimosúdnom vyrovnaní so spoločnosťou Dominion Voting Systems Corporation, ktorá stála za volebnými strojmi, ktoré sa používali v niektorých štátoch na hlasovanie.

Spoločnosť žalovala televíziu, ktorú vinila, že kvôli jej dezinformáciám na Foxe prišla o zákazky. Pôvodne požadovala odškodnenie vo výške 1,6 miliardy dolárov. Nakoniec sa uspokojila s 787,5 miliónmi.

„Peniaze sú zodpovednosť,“ povedal novinárom právnik Stephen Shackelford, „a dnes sme to dostali od Foxu.“

Rozhodnutie pripísať Arizonu Bidenovi vytváralo tlak v televízii 

Niektorí analytici sa domnievajú, že Fox sa mimosúdnou dohodou vyhol ďalšiemu poníženiu, a tiež tomu, že by jeho hviezdy museli vypovedať pred súdom. Deväť z desiatich najsledovanejších šou v USA pochádza práve zo stanice Fox News.

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM
Zdroje: Washington Post, USA Today, New York Times

Najnovšie videá

Trendové videá