EGO: S Rytmusom chceme prekonať Eminemov rekord. Príjmy mi spadli na štvrtinu

Poslankyňa Cigániková: Zastaviť vývoj embrya je humánnejšie ako detský domov

Plavíš sa a na brehu horí ľudské telo, vedľa toho stojí krava. India je šialená

Tvorcovia značky BeardedTales: Naša kozmetika vyjadruje rozmanitosť mužskej osobnosti

  • Mladý pár Martin a Adriana spoločne vytvorili vlastnú značku BeardedTales, ktorá mužom prináša organické mydlá a oleje, slúžiace na hydratáciu a vyživovanie brady. V rozhovore nám prezradili, ako tento nápad vznikol a o aké produkty ide.
collageizhvi
BeardedTales
  • Mladý pár Martin a Adriana spoločne vytvorili vlastnú značku BeardedTales, ktorá mužom prináša organické mydlá a oleje, slúžiace na hydratáciu a vyživovanie brady. V rozhovore nám prezradili, ako tento nápad vznikol a o aké produkty ide.

Značku BeardedTales ste vytvorili spoločne ako pár. Aký príbeh sa skrýva za jej vznikom?

Značka BeardedTales je dielom páru. Ako pár sme totiž spolu zohratí už niekoľko rokov, pričom každý z nás si do vzťahu priniesol niečo špecifické a niečo „svoje“. Adriana ma vášeň pre dizajn, pekné produkty a značky s myšlienkou, naopak Martin si dlhé roky pestuje bradu, na ktorú je patrične hrdý. Navyše ako vegetarián vždy radšej volí produkty ekologické svojim obsahom aj obalom. Spoločne sme chceli vytvoriť niečo nové, čo by odzrkadľovalo záujmy a osobnosť každého z nás, no zároveň by tieto osobnostné odlišnosti vytvárali harmonický celok.

V ponuke vašich ošetrujúcich prípravkov na bradu nájdeme organické oleje a prírodné mydlá. Ako sa tento druh kozmetiky používa?

Máte radi pizzu, zmrzlinu alebo pivo? Na dobrom jedle si určite radi pochutnáme všetci ☺ My ženy to máme jednoduchšie, pri konzumácií nemáme starosti s tým, že sa nám zvyšky jedál a nápojov na dlhšie usadia v oblasti tváre. No nečistoty po gurmánskom záťahu bradáča treba určite odstrániť. Mydlo spolu s vodou je pritom zrejme jeden z prvých prostriedkov na odstraňovanie nečistôt s ktorým sme sa stretli už ako deti a teda umývanie s ním je poväčšine už úplne intuitívne a prirodzene. No aby chlapi boli nielen čistí, ale aj dobre vyzerali je potrebné dodať brade patričnú výživu – pre lesk, rast a hydratáciu. Vnútornú hydratáciu muža zabezpečí nejaké to pivko, dva. A o tú vonkajšiu sa postarajú naše oleje.

foto: BeardedTales

Z čoho sú zložené vaše produkty? 

Tak ako sama mužnosť je záležitosťou prírody, tak aj naše produkty pre mužov sú tvorené výlučne prírodnými zložkami. Všetky oleje sú tvorené na rovnakom základe a líšia sa len esenciálnymi olejmi, ktoré sú svojimi kombináciami vždy charakteristické pre niektorého z našich hrdinov. Základom olejov je jojobový olej, hroznový, argánový, mandľový a ricínový olej, pričom tento základ je navyše doplnený o vitamín E a spomínané esenciálne oleje. Rovnako je to aj pri mydlách, všetky majú rovnaký základ a líšia sa vo vôňach v podobe esenciálnych olejov.

S akými vôňami sa môžu vaši zákazníci stretnúť? 

Snažili sme sa vytvoriť troch charakterovo úplne odlišných hrdinov, aby sa každý zákazník dokázal stotožniť s niektorým z nich a bol taktiež súčasťou bradatých príbehov. Chceli sme ponúknuť širokému spektru bradatých hrdinov stotožnenie aspoň s niektorým z nich. Pre Hipstera je typické vyraziť do ulíc veľkomesta na svojom retro bicykli a vychutnať si kávu alebo ovocnú limonádu v nejakej útulnej alternatívnej kaviarni. Pre Hipstera ako mladého chalana sme volili svieže vône – pepermint, citrón. Naopak Gentlemanovi, ktorého umením je získať si priazeň každej dámy, svojím šarmom, eleganciou a zrelosťou, sme priradili skôr mužnejšie vône – santalové drevo, cédrové drevo, aníz,… No mužnosť, a v omnoho väčšom meradle, je určite na mieste pri treťom z našich hrdinov, Vikingovi, ktorý k  nám prichádza zo severských lesov.

foto: BeardedTales

Čím ste sa riadili pri výbere týchto vôní?

Všetky vône použité v produktoch sú len na báze esenciálnych olejov. Martin, ktorý už dlhé roky používa kozmetiku na bradu chcel vytvoriť produkty, ktoré svojou vôňou nebudú výrazné počas celého dňa. Produkty sú totiž určené skôr na hydratáciu, výživu brady – nie sú parfumom. Navyše umelým parfumom, používaným vo väčšine produktov, sme sa chceli vyhnúť. Veď ako sme spomínali, radi si taktiež vychutnáme dobré jedlo a pri jeho konzumácií chceme cítiť skôr vôňu jedla ako samotnej kozmetiky ☺ .

Používate ekologické obaly, ktoré nezaťažujú životné prostredie. O aké materiály ide?

Ide o materiály, ktoré z prírody prišli a rovnako sa jednoduchým spôsobom do prírody môžu opäť navrátiť. Ako najvhodnejšie riešenie pre uskladnenie oleja sa nám zdala sklenená fľaštička s korkovým alebo dreveným uzáverom. Ide o materiály, ktoré vo výraznej miere nezaťažujú životné prostredie a navyše dodávajú produktu na exkluzivite a kvalite. Jednoznačne sme sa chceli vyhnúť plastovým fľaštičkám. Pri mydlách sme sa rozhodli relatívne rýchlo. Voľba padla na recyklovaný baliaci papier.

Problém nastal až keď sme uvažovali, ako konkrétne mydlá do papiera budeme baliť. Pôvodne sme chceli klasicky, ako štandardné komerčné mydlá. No takýto obal na nás pôsobil príliš strojene a povedzme si pravdu, ktorý chlap vie zabaliť alebo ocení dokonalo zabalený produkt? Napadlo nám preto, balit ̌ produkty vyslovene ako muži – s myšlienkou: od muža, mužovi. To znamená nedbalo, bezstarostne a hlavne rýchlo! Celý proces spočíva v uchopení mydla, umiestnení (ideálne na stred hárku) a pokrčení papiera tak, aby pokrylo celé mydlo. Rýchlo previazať špagátom viacerými smermi a ďalej sa venovať mužnejším činnostiam ako je balenie produktov. Súčasťou vnútornej strany papiera, ktorý je obalom mydla je však aj upozornenie, že aj keď nie sú zabalené perfektne, vždy sú balené s radosťou. Preto veríme, že radosť, ktorú máme my pri balení produktov sa prenesie aj na našich zákazníkov, bradatých hrdinov, ktorí budú mať radosť z otvárania a používania produktov. Navyše štruktúra zohnutého papiera dostatočne ochraňuje samotné mydlo!

foto: BeardedTales

V logu vašej značky sa objavujú tri postavy: hipster, viking a gentleman. Čo majú charakterizovať? Čo vás inšpirovalo pri tvorbe loga?

Aby sme to uviedli na správnu mieru, logo tvorí predovšetkým názov „BeardedTales“ a taktiež doplňujúce údaje : company (BeardedTales) for real man.

Naši traja hrdinovia: Viking, Hipster a Gentleman sú skôr predstaviteľmi alebo hlavnými hrdinami našich bradatých príbehov. V súčasnosti je na pretrase skôr rozmanitosť ženskej krásy, no nie je celý svet len o ženách. Muži svojim výzorom a osobnosťou majú taktiež mnoho podôb a práve túto rozmanitosť sme chceli zachytiť aj v našich hladných hrdinoch. Veríme, že každému bradáčovi bude blízky niektorý z nich.

Ako vznikol názov „BeardedTales“?

Tvorba názvu pre nás bola spočiatku ťažko rozmotateľnou záhadou, možno ako zlepenec na brade :D. No prišlo to úplne nečakane, v jeden večer, kedy sme spoločne po práci brainstormovali na našom Ektorpovi, legendárnej sedačke z Ikea. Jednoznačne sme však v názve chceli zahrnúť aj našich zákazníkov. Chceme byť totiž súčasťou ich bradatých príbehov a taktiež budovaním značky tvoríme svoj bradatý príbeh. Voľba preto padla na BeardedTales – bradaté príbehy.

foto: BeardedTales

                 

Prečo je pre muža s bradou dôležité, aby používal ošetrujúce prípravky, ako sú vaše oleje a mydlá?

Zvyškov gurmánskych dobrôt, ktoré si doprajeme sa telo dokáže zbaviť samo. No brada žiaľ nemá samočistiacu a ani samo vyživovaciu schopnosť, preto jej treba pomôcť. Tak ako si mydlom dennodenne umývame ruky, tak aj brada vyžaduje svoju dennú očistu mydlom a výživu, na čo slúži práve olej. Tým, že produkty sú prírodné a organické nezaťažujú žiadnym spôsobom pokožku tváre ani bradu, naopak, môžu len pomôcť. Ak nechceš teda vyzerať ako guča chlpov s očami, rozhodnutie je jasné!

Pestovaná brada je v súčasnosti veľký trend a stala sa hlavným znakom hipsterskej kultúry. Čo ňou podľa vás túžia muži vyjadriť?

Prečo hipsterskej? Predsa brada je súčasťou ľudskej kultúry už od pradávna. Spomeňme si na kráľov, cisárov pre ktorých brada boli neoddeliteľnou súčasťou ich vyjadrenia. Pre niektorých je brada dôležitým znakom mužnosti, naopak niektorí pohodlnejší sa len jednoducho nechcú holiť ☺

foto: BeardedTales

Zákazníci zo Slovenska si produkty môžu zakúpiť na vašom webe. Poskytnete túto možnosť aj záujemcom zo zahraničia?

Jasné! V rámci celej Európy produkty dokážeme bez problémov doručiť. No brada z Martina ešte Santa Clausa nerobí a teda nie je niekedy v našich silách doručiť produkty do každého kúta sveta. Ak však viete o páre lietajúcich sobov, ktorí by nám vedeli pomôcť, napíšte nám! ☺

Na záver nám ešte prezraďte, čo chystáte do budúcna. Nepremýšľate nad rozšírením ponuky?

Samozrejme. Tak ako si prajeme, aby si muži nechávali svoje brady neustále rásť, tak aj my chceme rozrastať našu ponuku produktov, aby sme obohatili všetky bradaté príbehy.

Najnovšie video

Najnovší podcast

Poslankyňa Cigániková: Zastaviť vývoj embrya je humánnejšie ako detský domov

Najnovšie