Týchto 5 vecí sa dnes predáva najviac na internete

  • Pečieme, záhradkárčime, hráme sa - Slováci našli nový rozmer trávenia času doma
hry
Ilustračný obrázok (unsplash.com)
  • Pečieme, záhradkárčime, hráme sa - Slováci našli nový rozmer trávenia času doma

Odkedy sedíme doma, viac sa venujeme sebarozvoju. Začali sme variť, starať sa o domácnosť, ale aj o vlastné telo a myseľ. Niektoré podniky a malé firmy sa ekonomicky rúcajú, iné naopak – rastú. Svoje druhé Vianoce zažívajú internetové obchody so sortimentom, ktorý slúži k rozptýleniu či náhrade za služby, ktoré z bezpečnostných dôvodov svoje prevádzky zatvorili.

Potreby do kuchyne a dielne

To, že kávu si kávu a koláč  v kaviarni ešte nejaký ten mesiac nedáš, je jasné všetkým. Preto sa mnohí zameriavajú na prípravu dezertov, ukážkových kapučín, chlebov, rožkov či šišiek sami. Ešte pred pár týždňami by bolo niečo takéto nepredstaviteľné. Dnes sú sociálne siete plné receptov, podarených pekárskych a cukrárskych výkonov. Začali sme nakupovať pomôcky, ktoré nám pobyt v domácnosti uľahčia na maximum a slastné obdobie spred karantény pripomenú čo najviac.

zdroj: Ilustračný obrázok (unsplash.com)

Preto stúpol dopyt po kuchynskej elektronike vo forme domácich pekárničiek, waflovačov, kontaktných grilov, ale aj kávovarov a príslušenstva. Taktiež stúpol dopyt po segmente „domáci kutil,“ keďže máme teraz viac času všetko opravovať, pribúda aj takýchto objednávok.

Najvýznamnejším skokanom týchto dní sú šijacie stroje, za posledné týždne vzrástol predaj o takmer 5 000 percent. Len za jeden deň sme predali 180 kusov, čo zodpovedá skôr týždenným predajným číslam, ako denným,“ vysvetľuje Pavla Hobíková, hovorkyňa internetového obchodu Mall.cz a dodáva, že tento nárast spôsobil akútny nedostatok ochranných rúšok, ktoré teraz ľudia masovo šijú sebe, svojim blízkym ale aj v rámci rôznych iniciatív pre nemocnice a seniorské zariadenia.

Športové pomôcky

Dnes sú to presne dva týždne, čo vyšlo nariadenie, že fitnescentrá zatvárajú svoje služby. Chvalabohu, že je jar a hýbať sa môžeme na čerstvom vzduchu. Samozrejme, pod podmienkou dodržanie všetkých potrebných nariadení. Tí, ktorých neoslovil beh v prírode, cvičia doma. Teraz máme totiž jedinečnú možnosť vyskúšať tréningové plány najlepších svetových trénerov, ktorí ponúkajú tréningy online.

Na to logicky potrebuješ pomôcky. „Novinkou je extrémny nárast predaja športového vybavenia. Predaje posilňovacích tyčí, činiek a závaží sa medziročne zvýšili o 1 700 percent,“ dodáva Hoblíková z druhého najväčšieho elektronického obchodu na Slovensku.  V kategórii rotopedov eviduje Mall.sk nárast o 260 percent, vzrástol tiež záujem o trampolíny a to o 160 percent a bežecké trenažéry zažívajú svoj návrat tiež, predaj sa zvýšil o viac ako 256 percent.

Z domu pracuješ pohodlnejšie

Tým, že práca z domu je teraz o väčšiny Slovákov jedinou schodnou alternatívou, zvýšil sa aj dopyt po pohodlnom office. Ak si ho doteraz nemal, odteraz budeš. Na kuchynskej stoličke sa sedí ťažko a po chvíli ťa bolí krčná aj krížová chrbtica. Napríklad už len z toho, že výška stola nie je nastavená správne. A vlastne, na stole z dubového masívu takúto možnosť ani nemáš.

Keď vás je doma pracujúcich navyše viac, práca ide niekedy ešte ťažšie.

zdroj: Ilustračný obrázok (unsplash.com)

V súvislosti so stále viac využívanou možnosťou práce z domova si zákazníci vo väčšej miere zaobstarávajú príslušenstvo k notebookom, predovšetkým redukcie, adaptéry, monitory a slúchadlá vhodné na telekonferencie. Záujem o notebooky rastie tiež, nie je však tak dramatický ako v prípade príslušenstva,“ uvádzajú predajcovia z Mall.sk

To, že na online prácu, komunikáciu či dokonca oddych sa teraz sústreďuje viac ľudí, si všimli aj operátori a majitelia streamingových služieb. Netflix, HBO Go ale ja prehrávače verejnoprávnych či súkromných televízií znížili kvalitu svojich prehrávačov v archívoch alebo online, aby sme mohli pohodlne pozerať všetci.

Hry. Ale čo knihy?!

Možno by si povedal, že teraz čítame všetci, pretože je čas. Nie je to však úplne pravda. Problém majú nielen printové médiá, ale aj vydavateľstvá.

Keďže kníhkupectvá zostávajú pre karanténu zatvorené, aj napriek nárastu internetových objednávok sa žiaľ celkový predaj knižiek na Slovensku momentálne znížil. Väčšina kníh sa totiž predáva v kamenných kníhkupectvách a zvýšenie predaja cez web zďaleka nebolo také, aby tento výpadok vyrovnalo,“ vysvetľuje situáciu Michal Brat, brand manažér siete kníhkupectiev Martinus.

Na druhej strane, objednať si knihy cez internet skúša podľa jeho slov veľa nových zákazníkov, preto je pravdepodobné, že čísla budú ešte rásť.

Michal Brat tvrdí, že čitatelia si vyberajú tituly, ktoré odrážajú súčasnú situáciu – knižky pre deti a domáce vzdelávanie, či silné príbehy, ktoré ich takpovediac prenesú na iné miesta z domácej karantény. Medzi najpredávanejšie knihy sa vrátili aj úvahy o spoločnosti a kritickom myslení.

V týchto dňoch rastú tiež predaje herných konzol Xbox a PlayStation. Nejde pritom o hromadné objednávky, tovar si obstarávajú jednotlivci,“ hovoria predajcovia z e-shopu mall.sk.

zdroj: Ilustračný obrázok (unsplash.com)

Okrem pc a digitálnych hier si Slováci našli záľubu aj v spoločenských hrách, ich predaj stúpol o 500 percent. Klasické Scrabble bolo v kníhkupectve Martinus na bratislavskej Obchodnej ulici vypredané už začiatkom marca. Pravdepodobne všetci vedeli, čo nastane.

Stále je veľký záujem o hračky. Predaj vzrástol o 165 percent. Skokanom roka je pravdepodobne puzzle, dopyt po ňom vzrástol o 992 percent, čo potvrdili aj z Martinusu.

Železné rezervy

Najväčším paradoxom sú však potravinové rezervy. Slováci už na ich nákup nevyužívajú len klasické potravinové siete či dovozy, ktoré sa vo veľkom rozbehli po celej republike, ale aj e-shopy, kde si doposiaľ kupovali elektroniku.

V súvislosti s novými sprísnenými opatreniami, ktoré vstúpili do platnosti od pondelka 16.marca, zaznamenali známe e-shopy výrazný nárast návštevnosti webu a objemu objednávok trvanlivých potravín, ako sú cestoviny, ryža alebo konzervy. Tie totiž zaradili do ponuky len na skúšku a v podstate „pre istotu“.

Za tri týždne sa ich však na mall.sk predalo už viac ako 4,6 milióna kusov. Obľúbené sú čaje, káva, výživa pre deti a športovcov. E-shopy pozorujú až 200-percentný nárast tohto sortimentu.

Práve kvôli odbytu doplnili ponuku o nové položky, ako sú cestoviny, ryža, rybacie a mäsové konzervy. Koronavírus a obavy z jeho šírenia absolútne mení naše potreby a aj priority. Predaj detskej výživy vzrástol o viac ako 1100 percent, čo sa týka detského umelého mlieka, pozoruje obchod mall.sk nárast o 600 %.

Nechýba samozrejme drogéria, ktorú si stále viac nechávame donášať až ku dverám. V marci minulého roku sme podľa údajov druhého najväčšieho e-shopu kupovali o viac ako 467 % nemenej čistiacich prostriedkov, než v roku 2020.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech