Úspešné podniky či nápady z východného Slovenska, ktoré vyčnievajú z radu a mal by si ich poznať

  • Rastú rýchlym tempom, sú úspešní a to nie len na Slovensku
  • Ten, kto povedal, že na východe nič nie je, by mal poznať tieto projekty a ľudí, ktorí za nimi stoja
Instagram/jaroslavawurllkocanova, gymbeamsk
  • Rastú rýchlym tempom, sú úspešní a to nie len na Slovensku
  • Ten, kto povedal, že na východe nič nie je, by mal poznať tieto projekty a ľudí, ktorí za nimi stoja

Môže sa zdať, že väčšina úspešných firiem a projektov pochádza z hlavného mesta. To neznamená, že východ Slovenska je menej úspešný a nestojí za pozornosť. Za posledné roky sa tu zrodilo množstvo nápadov, ktoré stoja za povšimnutie. 

Aplikácia BodyFix

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa BodyFix.io (@bodyfix.io),

Za touto aplikáciou stoja traja mladí šikovní ľudia z Košíc. Nora, Ján a Patrik sa rozhodli pomáhať ľuďom starať sa o zdravie ich chrbtice. „Myšlienka projektu BodyFix je pomôcť ľuďom ‘fixnúť’, teda napraviť telo, zdravie, život,“ povedal Patrik pre Forbes

 Vytvorili nástroj, ktorý fyzioterapeutom, športovým lekárom, trénerom alebo učiteľom, ale aj bežným ľuďom, uľahčí každodenný život a poskytne im spätnú väzbu. Pomocou BodyFix sledujú experti z oblasti fyzioterapie svojich pacientov pri cvičení a pozorujú ich progres.

Na ich web stránke okrem toho ako sa prihlásiť do aplikácie nájdeš aj cenné rady, ako sa zotaviť po prekonaní COVID-19, blogujú o výžive aj fitness. V článkoch sa zameriavajú aj na duševné zdravie. Dokonca si môžeš stiahnuť aj E-book. 

GymBeam

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa GymBeam – Fitness & lifestyle (@gymbeamsk),

Dalibor začal s biznisom na internete už počas strednej školy. Neskôr, po viacerých skúsenostiach s e-shopmi založil GymBeam. Dal dokopy tím šikovných ľudí a od roku 2013 rozbehol rýchlo rastúci biznis.

Začínal s jedným brigádnikom a malým vkladom peňazí. Nastavili si unikátny biznis model založený na vymýšľaní tých najlepších produktov na základe dát od užívateľov. Kombináciou predaja vlastných produktov, iných značiek a budovaním dátového skladu sa z malej myšlienky stala úspešná značka. 

Od Maďarska, Česka, Chorvátska, Poľska, Rumunska, Bulharska a Ukrajiny až po Nemecko. Neustále sledujú nové trendy, sociálne siete a neustále analyzujú preferencie spotrebiteľov. 

Sám v múzeu

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Sám v Múzeu (@samvmuzeu),

Za mobilnou aplikáciou Sám v Múzeu stoja traja študenti z Košíc, Veronika, Filip a Matej. Našli problém a rozhodli sa ho vyriešiť. Svojim nápadom vytvorili interaktívneho sprievodcu po košickom Východoslovenskom múzeu. 

Senzory v múzeu detekujú polohu návštevníka cez aplikáciu v mobilnom telefóne. Hlasový sprievodca tak vie, kde sa návštevník nachádza a rozlíši, ktorá časť výkladu má nasledovať. 

Aplikácia je nápomocná najmä pre ľudí s čiastočným alebo úplným poškodením zraku. V spolupráci s Úniou nevidiacich a slabozrakých vytvorili špeciálne ovládacie prvky, ktoré ľuďom do detailu opíšu priestor a objekty navôkol a tak si môžu užiť zážitok z múzea intenzívnejšie ako pri obyčajnom výklade. Aplikácia navyše poslúži aj ako navigácia po múzeu. 

Projekt oficiálne spustili v decembri 2018. Odvtedy žne jeden úspech za druhým a okrem peknej myšlienky pomáhať slabším, za ktorú si títo mladí ľudia zaslúžia obdiv, boli ocenení 3. miestom v kategórií IT Produkt roka 2019.

Jaroslava Wurll Kocanová

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Jaroslava Wurll Kocanova (@jaroslavawurllkocanova),

Sen z detstva sa stal skutočnosťou. Aj tak sa dá popísať príbeh šikovnej Jarky z Vranova nad Topľou. Začala strihaním látok ako malé dievča, ako šesťročná ušila šaty mladšej sestre a dnes patrí medzi krajčírsku špičku nie len na Slovensku, ale aj vo svete. 

Podnikať začala v roku 2011 a nie vždy to bola prechádzka ružovou záhradou. Nemala financie, zamestnancov ani priestory, v ktorých by svoje nápady mohla realizovať. Priznáva, že nevie dávať rady, ako podnikať. Aj ona na to musela prísť postupne, časom. Najdôležitejšie bolo nastaviť si správnu cenotvorbu, aby výsledná suma produktu nebola rovnakej hodnoty ako cena za látku. 

Spočiatku šila ručne, neskôr spolu s manželom kúpili vyšívacie stroje. V súčasnosti tvorí niekoľko kolekcií ročne a jej tvorbu, pre ktorú je typická ľudová výšivka, poznajú na piatich kontinentoch. 

Inspio

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa ARTsablony INSPIO (@inspio.sk),

Tieto nálepky možno poznáš, málokto však vie, že nápad sa zrodil v malej domácnosti v Košiciach. Slávka začala maľovať na stenu už počas materskej dovolenky. Keď však zistila, že to nevyzerá úplne podľa jej predstáv, začala strihať šablóny. Z tejto zábavky a výplne voľného času vznikla úspešná  firma Inspio

Spolu s manželom začali predávať predlohy z papiera cez Mimibazár. Prekvapil ich nečakaný záujem a keďže mali čoraz viac objednávok, rozhodli sa do podnikania investovať čo najviac. Slávka začala navrhovať vlastné obrázky a postupne aj vyrábať nálepky na stenu

Ako každý rozbiehajúci sa biznis, aj tento spočiatku vyžadoval viac peňazí a času. Postupne sa však e-shop rozbehol, začali s exportom do zahraničia, investovali do reklamy na sociálnych sieťach. Marketing prispôsobili cieľovej skupine, ktorou sú mamičky s deťmi. Dnes firmu tvorí niekoľko kreatívnych úspešných ľudí, majú v nej vlastnú škôlku a ich eshop pôsobí v piatich krajinách. 

Zdroje: bodyfix.io, forbes.sk, samvmuzeu.myt-system.sk, podnikajte.sk, inspio.sk

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá