Užitočné tipy, ktoré ti ukážu, kde sa oplatí podnikať s malým kapitálom

  • Nemáš veľký kapitál ale chcel by v niečom podnikať? Inšpiruj sa
young-791849_960_720
  • Nemáš veľký kapitál ale chcel by v niečom podnikať? Inšpiruj sa

Chcel by si rozbehnúť niečo vlastné, lámeš si hlavu, či sa to oplatí a čo by to malo vlastne byť? Pozrime sa na to, aké sú možnosti.

V prvom rade treba byť sebakritický. Pozri sa na to, čo vieš. Malo by to byť niečo, čo vieš lepšie ako ostatní a k čomu máš vzťah. To, čo ťa prirodzene nezaujíma, nikdy nepredáš.

Veľa ľudí sa pozerá na to, ktorá oblasť je najziskovejšia, to ale nemusí byť dobrý výber pre teba. Najväčšie peniaze sa točia v automobilom a farmaceutickom priemysle. To sú veľmi špecifické oblasti a hlavne sú ich trhy maximálne presýtené. A napokon ak nič nevieš o medicíne, ťažko by si mohol predávať lieky legálne a s čistým svedomím. Pre každé odvetvie taktiež platia špecifické zákony, ktoré si treba naštudovať.

Treba mať prehľad aj o stratových odvetviach, ktorým je lepšie sa vyhnúť, poprípade vychytať muchy neúspešných firiem a vybudovať niečo podobné ale úspešnejšie. V našich končinách je rizikový napríklad cestovný ruch. Veľké cestovky sú napriek vysokým obratom v strate.

Ak sa rozhoduješ či začať s nejakým biznisom, urob si prehľad o firmách z danej oblasti. Koľko ich je v tvojom okolí? Aké produkty predávajú? Akú majú komunikáciu? Aký majú zisk? Po zhodnotení svojich možností je najdôležitejšie uvedomiť si, kde vzniká dopyt, poprípade objaviť novú príležitosť.

Čo sa oplatí

Lídrom je v dnešnej dobe IT oblasť. Každá firma potrebuje byť online a je tu pomerne veľká šanca pre úspech. Aj keď sú dostupné rôzne šablóny, málo kedy firme poskytnú presne to, čo potrebuje. Preto je tvorba webstránok dobrá voľba.

Programátori majú dvere otvorené dokorán. Tým, čo to robia, to netreba pripomínať. Ak o tom nič nevieš ale máš odvahu, choď na kurz.

Veľa možností ti ponúkajú jazyky. Môžeš tlmočiť, prekladať knihy, články, komunikovať v inom jazyku za nejakú firmu, robiť sprievodcu, učiť/doučovať a iné. Čím viac jazykov vieš, tým lepšie. Ak sa v nejakom jazyku potrebuješ zdokonaliť, investuj svoj voľný čas do štúdia jazykov. Angličtina je super ale je skôr štandardom. Ak chceš zvýšiť svoju konkurencie schopnosť, vyber si ďalší jazyk, ktorý ovláda málokto.

Marketing. Každá firma potrebuje dobrú reklamu. Spôsob a komunikácia reklamy sa stále mení, preto ak máš dobré nápady, možno by sa darilo práve v marketingu. Spadá sem práca s textom, komunikácia na sociálnych sieťach ale i grafika a dizajn, tak to môže byť celkom pestré. Do svojho portfólia môžeš tiež zaradiť tvorbu loga.

Zručnosť má tiež veľký potenciál. Ak si všestranný muž (žena) a vieš opravovať viaceré veci v domácnosti či mimo nej, môže to byť tiež slušný biznis. V dnešnej dobe ti hrá do kariet, že je „trendy“ ekológia, ktorá hlása „opravovať, nie vyhadzovať“ a taktiež podpora lokálneho trhu či posilňovanie komunít.

Deti

Deti okrem starostí prinášajú aj nové možnosti.  Cieliť svoje produkty/služby na deti je mimoriadne dobrá voľba. Rodičia chcú pre svoje deti to najlepšie a doprajú im niekedy viac ako sebe. Mnoho detí chodí na niekoľko krúžkov týždenne. Preto ak máš nejaký talent, môžeš robiť napríklad rôzne športové kurzy, učiť cudzie jazyky, spev, hru na hudobnom nástroji, organizovať tábory, trénovať jogu pre najmenších, tvorivé dielne a podobne.

Rodičom chýbajú aj miesta, centrá  a aktivity, kde by ich niekto iný odbremenil od vymýšľania programu pre ich deti, a kde by sa zároveň zabavili aj dospelí.  Ak máš činnú a hravú myseľ, možno by si vedel/a napísať poučnú rozprávku.

To je len malý nástrel. Každý má iné zdroje, možnosti a nápady. Nech sa rozhodneš pre čokoľvek, odporúča sa mať v ponuke viaceré produkty/služby alebo viaceré zdroje príjmov.

Začni v malom, oťukaj sa, zdokonal sa

Nemaj hneď „veľké oči“. Skús svoje produkty/služby predávať najskôr v menšom množstve. Môžeš tak vychytať rôzne nedostatky s malými škodami. Nezabúdaj, že kvalita produktu je úplne najdôležitejší bod. Chýry o dobrom produkte sa šíria samé a zákazník sa vráti.

Mnoho firiem sa snaží bezhlavo získavať čo najviac zákazníkov, pričom to zväčša končí jednorázový obchodom. Táto cesta je limitovaná. O mnoho lepšie je ponúkať niečo na pravidelnej báze.

 

 

 

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá