V Bratislave je registrovaných viac ako 300-tisíc áut. Vallo chce vyriešiť dopravu bus pruhmi

  • Magistrát chce v uliciach mesta menej áut, preto robí nové pruhy pre linky MHD
  • Nové bus pruhy pribudli napríklad na Gagarinovej ulici, Vajnorskom nadjazde, na Štefánikovej či Záhradníckej ulici
Matúš Vallo (TASR)
Matúš Vallo (TASR)
  • Magistrát chce v uliciach mesta menej áut, preto robí nové pruhy pre linky MHD
  • Nové bus pruhy pribudli napríklad na Gagarinovej ulici, Vajnorskom nadjazde, na Štefánikovej či Záhradníckej ulici

Magistrát hlavného mesta sa snaží vyriešiť zhoršujúcu sa dopravnú situáciu v uliciach Bratislavy. Jedným z najväčších problémov je bez pochyby pribúdajúci počet áut. Podľa informácií, ktoré uviedol na svojej facebookovej stránke Matúš Vallo, v Bratislave je dnes registrovaných viac ako 300-tisíc áut.

„Naše cesty nenafúkneme, metro k dispozícii nemáme a keď chceme, aby nám tu doprava v dôsledku neustáleho nárastu áut neskolabovala úplne, je dôležité, aby MHD cestovalo viac ľudí ako dnes. Len tak zostane viac miesta na cestách pre tých, ktorí auto musia používať a ktorí sa do cieľa svojej cesty potrebujú dostať skôr,“ uviedol primátor Bratislavy.

Viacerí nám píšete o zavádzaní nových bus pruhov v meste. Prečo ich robíme? V Bratislave sa za posledné desaťročie…

Gepostet von Matúš Vallo má rád Bratislavu am Mittwoch, 25. September 2019

Nové bus pruhy pribúdajú po celom meste

Podľa Valla však jediná možnosť, ako ľudí reálne dostať do MHD, je zabezpečiť, aby premávala rýchlejšie a bola pre ľudí naozaj výhodnejšia. Práve o to sa majú postarať nové bus pruhy, ktoré pribúdajú po celom meste. Okrem autobusov a trolejbusov revitalizuje magistrát aj koľajovú dopravu. Podľa hovorcu bratislavského magistrátu Petra Bublu vznikli nové bus pruhy napríklad na Gagarinovej ulici, Vajnorskom nadjazde, na Štefánikovej a Záhradníckej ulici.

„V miestach, kde získavajú vozidlá MHD stratu (a pokiaľ to riešenie cesty umožní), sa snažíme vyznačovať bus pruhy. Ich úspech závisí jednak od toho, ako dokážeme vynútiť ich dodržiavanie, ale aj od toho, ako ich sami vodiči dokážu rešpektovať. Tu si treba otvorene povedať, že na obidvoch stranách sú zatiaľ rezervy,“ pripustil Vallo.

zdroj: Ilustračný obrázok (TASR)

Menšie meškania

Vedenie mesta pozná už aj reálne výsledky nového pruhu na Gagarinovej, kde jazdné doby MHD po zavedení vyhradených pruhov na jar klesli v smere von z mesta v špičke zo zhruba 30 minút na zhruba 10 minút. Dáta z ďalších pruhov mesto momentálne zbiera.

Vallo si uvedomuje, že nové bus pruhy môžu motoristom pripadať ako obmedzujúce, no zároveň ich žiada o pochopenie vážnej situácie.

„Chcem vás preto požiadať, nestavajme sa a priori proti novým bus pruhom. Každý jeden prispeje k rýchlejšiemu prejazdu MHD a perspektívne aj k viac ľuďom, ktorí MHD budú využívať. Prispeje tým pádom aj k lepšej situácii na cestách. Efekt samozrejme nie je okamžitý a záleží na nás, Bratislavčankách a Bratislavčanoch, či a ako ich budeme dodržiavať. A tiež na meste a na polícii, ako ich dodržiavanie dokážeme vynútiť,“ dodáva.

Zdroj: Matúš Vallo má rád Bratislavu

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK