V Bratislave sa budeš voziť vo vodíkových autobusoch. Ekologická novinka stála milióny eur

  • Bratislava sa bude pýšiť autobusmi na vodíkový pohon
  • Úspešným uchádzačom sa stala poľská spoločnosť Solaris Bus & Coach s celkovou cenou 24,4 milióna eur
Unsplash/ Luis Quintero
  • Bratislava sa bude pýšiť autobusmi na vodíkový pohon
  • Úspešným uchádzačom sa stala poľská spoločnosť Solaris Bus & Coach s celkovou cenou 24,4 milióna eur

Dopravný podnik Bratislava (DPB) vyhodnotil súťaž na dodávateľa mestských autobusov na vodíkový pohon. Informoval o tom hovorca DPB Martin Chlebovec.

Pôjde o 40 nových nízkopodlažných vozidiel do dĺžky 12,2 metra, vybavených modernými technológiami ako kamerový, informačný a tarifný systém,“ uviedol.

Ako dodal, do súťaže boli predložené dve ponuky, pričom úspešným uchádzačom sa stala poľská spoločnosť Solaris Bus & Coach s celkovou cenou 24,4 mil. eur.

Úspešný uchádzač predložil ponuku na autobus Solaris Urbino 12 Hydrogen. „Vysúťažená cena je o 3,6 mil. eur nižšia ako predpokladaná hodnota zákazky, ktorá bola stanovená na 28 mil. eur,“ poznamenal hovorca DPB. Druhým uchádzačom bola spoločnosť Toyota Central Europe – Slovakia s vozidlom Toyota Caetano.

Autobusy prídu do 15 mesiacov od stanovenia objednávky

Autobusy budú dodávané v zmysle rámcovej zmluvy na základe jednej alebo viacerých objednávok podľa potrieb DPB. Zadanie objednávok je DPB oprávnený podmieniť poskytnutím nenávratného finančného príspevku z európskych fondov, prípadne z dotačných finančných prostriedkov od hlavného mesta Bratislavy.

Dodacia lehota je stanovená do 15 mesiacov od zadania objednávky. Po uplynutí lehôt podľa zákona o verejnom obstarávaní DPB pristúpi k podpisu zmluvy,“ ozrejmil Chlebovec.

Vodíkové autobusy sú v súčasnosti považované za najzelenšie dopravné prostriedky s reálnym ekologickým potenciálom do budúcnosti a DPB by už čoskoro mohol byť prvým dopravcom s flotilou vodíkových autobusov na Slovensku a v Česku. Keďže nám záleží na znižovaní emisnej stopy, hľadáme varianty, ktorými spravíme MHD v Bratislave ekologickejšou,“ vyjadril sa predseda predstavenstva DPB Martin Rybanský.

„Už dnes sme preto zaradení v zásobníku európskych projektov, ktoré sa zameriavajú na výrobu čistého vodíka až po jeho využitie v priemysle a v oblasti mobility a dopravy. Dodávka týchto vodíkových autobusov by mohla byť reálnym a doteraz najväčším vodíkovým projektom na Slovensku,“ dodal. 

Zdroj: SITA

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá