V Bratislave si otvorili vyhľadávanú kaviareň: Na Slovensku je bežné, že vám niekto nepraje

  • Na ulici Zuzany Chalupovej 13 vyrástla kaviareň, ktorá si rýchlo získala vernú klientelu
  • V ponuke nechýba ani výberová káva od pražiarne Goriffee
tím AM Coffee
AM Coffee
  • Na ulici Zuzany Chalupovej 13 vyrástla kaviareň, ktorá si rýchlo získala vernú klientelu
  • V ponuke nechýba ani výberová káva od pražiarne Goriffee

Adam a Michaela Nemcoví sú mladí ambiciózni podnikatelia, ktorí si v Bratislave otvorili vlastnú úspešnú kaviareň s názvom AM Coffee. 

Len jeden rok pred otvorením ich prevádzky zmaturovali na hotelovej škole, kde sa zúčastňovali rôznych gastroakcií, baristických súťaží, no vyskúšali si aj prácu v zahraničí.

„Po škole sme pracovali jeden v kaviarni a druhý v reštaurácii, kým neprišli lockdowny, vtedy nám ponúkli priestor a začali sme plánovať vlastnú kaviareň. Koncept a organizáciu nášho projektu sme vytvorili my dvaja. Čo sa týka stavebných projektov a realizácie priestoru, v tom nám veľmi pomohla rodina a naši skvelí známi,“ hovorí Michaela o štarte podnikania.

Konštatujú, že začiatky biznisu boli plné aj celkom racionálnych obáv. Zároveň sa však rozhodli ísť do projektu s plným nasadením a vidinou, že úspech je jedinou možnou cestou.

AM Coffee je podľa ich slov určená pre akýkoľvek typ zákazníka. Navštevujú ich mladší aj starší, kávičkári, home-office zákazníci, rodiny s deťmi a aj skupinky priateľov. 

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa AM Coffee (@amcoffee_ba)

Nejde o typickú výberovú kaviareň. Okrem výberovej kávy ponúkajú aj špeciálne sypané čaje, slovenské vína, domáce limonády, miešané nápoje, čerstvé croissanty, ako aj vegánske a tradičné zákusky.

„Všetky produkty, ktoré ponúkame, sme dôkladne vyberali a na všetkom si dávame 100 % záležať. Či už ide o naše produkty, čistotu a pohodlie alebo personál.“

Sú radi, že otvárali až na konci pandémie, takže mali možnosť sa na ňu pripraviť, keby sa náhodou opätovne museli zatvárať prevádzky.

„Našťastie nás zastihol iba jeden posledný lockdown, ktorý bol tesne pred Vianocami v roku 2021 a trval mesiac. Vtedy sme fungovali ako výdajné okienko.“

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa AM Coffee (@amcoffee_ba)

Podnikať v Bratislave a ešte k tomu v gastre môže byť skutočne namáhavé, a to nielen z hľadiska byrokracie:

„Ľudia si vždy niečo nájdu a každý deň nás niečo prekvapí. U nás na Slovensku je to bežné, že vám niekto nepraje. O to viac sme vďační, že máme v okolí veľa ľudí, ktorí nám pomáhajú a podporujú nás.“

K občasným neprajníkom sa navyše pridala aj bezprecedentná inflácia, ktorá postupne zasiahla každý jeden podnik.

„Bohužiaľ, všetko sa všetkým zvyšuje a taktiež aj nám. Či už ide o energie alebo o suroviny a služby, ktoré využívame na chod prevádzky. Aj my sme boli nútení zvýšiť ceny, aby sme dorovnali vyššie náklady.“

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa AM Coffee (@amcoffee_ba)

Tvrdia, že ceny sa aj tak snažia držať na takej úrovni, aby boli primerané tejto dobe.

Espresso si tu dáš za 2 €, cappuccino za 2,80 €, limonádu za 4 €, Aperol Spritz za 6 € a zákusok stojí 4,30 €.

„Máme dva mlynčeky, na ktorých máme iba výberové kávy. Na jednom si držíme štandardne Brazíliu z pražiarne Goriffee a na druhom mlynčeku experimentujeme s rôznymi zaujímavými kávami prevažne zo slovenských pražiarní.“

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa AM Coffee (@amcoffee_ba)

Mladý pár tiež hovorí, že do budúcna majú ešte veľké vízie a plány.

„Chceli by sme v budúcnosti otvoriť aj ďalšie prevádzky, no to, kde sa budú nachádzať, je ešte vo hviezdach.“ Konštatujú tiež, že aj keď sa na vlastné podnikanie pripravovali dlho a poctivo, niečo ich aj tak prekvapilo.

Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane.

Zdroj: Asociácia hotelov a reštaurácií Slovenska

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá