V Bratislave vznikol nový matcha podnik: „Nosili sme si vlastné sirupy v taške, dnes máme svoje menu“

  • Dlhoročné kamarátky otvorili v Bratislave nový matcha spot
  • Do mesta chceli priniesť niečo „dievčenské“
  • Krátko po otvorení už čelili aj konfliktu
Matcha Cloud
  • Dlhoročné kamarátky otvorili v Bratislave nový matcha spot
  • Do mesta chceli priniesť niečo „dievčenské“
  • Krátko po otvorení už čelili aj konfliktu
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

V Bratislave pribudlo nové miesto, ktoré si podľa majiteliek zamilujú všetky dievčatá – Matcha Cloud. Interiér kombinovaný v zelenej a ružovej farbe robený na mieru ťa vtiahne do sveta obľúbeného zeleného nápoja, ktorého je aktuálne vo svete nedostatok. 

Dlhoročné kamarátky otvorili na adrese Steinov dvor 1 nový matcha spot. Podnik prilákal už v prvých dňoch obrovské množstvo zákazníkov, ale aj turbulencie. Boli sme sa tam pozrieť aj my. 

Interiér na mieru 

Matcha Cloud spozoruješ už z diaľky. Pred podnikom je zrkadlo s anglickým nápisom – prines mi matchu a povedz mi, že som pekná. Podobných nápisov nájdeš veľa aj v samotnom interiéri podniku. Hneď pri vstupe máš masívny pult, pri ktorom si vieš objednať svoju novú obľúbenú príchuť. 

„Interiér nám robila dizajnérka na mieru. Posielali sme jej inšpirácie z Pinterestu a z amerických kaviarní, páčilo sa nám zeleno-ružová kombinácia,“ prezradili majiteľky. 

Matchiareň Matcha Cloud
zdroj: Archív/Matcha Cloud

Stoly a stoličky si zvolili v spomínanej zelenej farbe. Dizajnérka im zohnala dodávateľov dostupných na Slovensku: „Stoličky podobného typu, ako máme my, môžeš vidieť vo veľmi veľa podnikoch v Bratislave. Ide o kvalitnú značku, preto sme ju zvolili.“

Celý nápad založiť si podnik zameraný na matchu vznikol v máji tohto roku. Už v septembri tak otvorili svoj prvý podnik. „Tento priestor na Steinovom dvore sa nám veľmi páčil. Hľadala som len 2 dni a keď som videla, že je to tu voľné, neváhala som,“ odôvodnila majiteľka. 

Konflikt medzi podnikmi

Napriek prvotnej radosti z otvorenia sa však za krátky čas musel podnik popasovať aj s konfliktom s konkurenčným podnikom. V jednom z komentárov na Facebooku sa vyjadril známy podnik Machiareň: „Veľmi oceňujeme kreativitu pani majiteľky okopírovať @matchiareň.bratislava a @yumcha_matcha (matchiareň v Trnave, pozn. red.) a zmeniť ich do ružovej farby. Prakticky si tu viete dať presne tú istú matchu ako v Matchiarni z pohárov, aké má Yum cha.“

Na tento komentár sme sa pýtali oboch strán – novootvoreného podniku Matcha Cloud aj podniku Matchiareň, ktorá v Bratislave funguje už rok. Písomne sa pre Startitup vyjadrila aj Yum Cha v Trnave.

Majiteľky Matcha Cloudu na to pre Startitup reagovali nasledovne: „Vzniknutá situácia nás mrzí. Našou inšpiráciou bol hlavne Pinterest a zahraničné matcha podniky. Vybavenie a distribútorov sme zháňali z okolitých krajín a hlavne zo Slovenska, preto je prirodzené, že pár dodávateľov máme rovnakých aj s inými kaviarňami. Chceli sme vybudovať hlavne štýlový fotogenický podnik, do ktorého budú zákazníci radi chodiť.“

matcha Cloud Bratislava
zdroj: Archív/Matcha Cloud

Majiteľov Matchiarne však taktiež zarazilo verejné tvrdenie podniku Matcha Cloud, že za dobrou matchou museli cestovať do Trnavy (konkrétne do podniku Yum Cha, pozn. red.). Pred otvorením prevádzky Matcha Cloud majiteľky testovali podľa ich slov viacero dodávateľov, napokon sa kvôli kvalite rozhodli pre rovnakého dodávateľa matche ako Matchiareň.

„Podnik, ktorý bol v tom čase otvorený jeden deň, by nemal mať právo nekonštruktívne kritizovať matchu v celej Bratislave, keďže sami ešte nepodali žiaden výkon,“ komentujú majitelia Matchiarne. Za kvalitou svojich nápojov si stoja a okrem svojej vlastnej prevádzky by vraj vedeli v Bratislave vymenovať desiatky ďalších miest, kde si zákazníci vedia vychutnať matchu vo vysokej kvalite.

Oslovili sme aj tretiu zo zainteresovaných strán, a to Yum Cha, pre Startitup sa vyjadrili nasledovne: „Mrzí nás, že v susednom meste vznikol podnik, ktorý skopíroval časť našich vizuálnych prvkov, ponuku aj celkový koncept. Považujeme to za neetické a neúctivé voči našej práci a komunite, ktorú si od prvého dňa tvoríme.Veríme, že podnikanie má stáť na originalite, poctivosti a férovom prístupe.“

Napriek krátkej šarvátke sa však podniky rozhodli uzatvoriť situáciu zmierlivo a konflikt ďalej „neživiť“: „Nechceme to brať ako nejaký spor, chceme sa venovať nášmu podniku,“ uzavreli majiteľky Matcha Cloud. 

Čo ponúkajú? 

Obe majiteľky Matcha Cloudu sú milovníčky matche, no pri nápojoch, ktoré ochutnali, im vždy niečo chýbalo. „Ešte pred tromi rokmi sme si do matche nosili vlastný sirup v taške,“ spomínali. Inšpiráciu pre ich matcha nápoje zobrali takisto prevažne zo zahraničia, hoci priznali, že sa pokúšajú experimentovať aj doma. 

„Náš obľúbený drink z našej ponuky je určite Mango heaven a Blue sky,“ povedali. Ponuku chceli vytvoriť tak, aby chutila hlavne im, keďže obe už niekoľko rokov matcha nápoje obľubujú. Chýbalo im niečo, čo bude úplne podľa ich predstáv, preto vytvorili svoje vlastné menu. 

Matcha Cloud Bratislava
zdroj: Archív/Matcha Cloud

Nájdeš tu horúce aj ľadové matcha latte drinky. Ako špeciality majú iced matcha foam drinks, kde patrí napríklad spomínaný nápoj Mango heaven – ceremoniálna matcha, mlieko, mangové pyré, smotana – alebo Blue sky – ceremoniálna matcha, kokosové mlieko, spirulina, smotana, vanilka. Vychutnať si môžeš aj Matcha tonic či Matcha fizz, kávu či limonády.

Za matchu zaplatíš priemerne 5 eur, pričom bezlaktózové mlieko je s príplatkom 0,20 centov a ovsené či kokosové za 0,40 centov. „Matcha je aktuálne svetový trend, mnohé podniky majú v ponuke to isté. Ide však o to, ako to pripravia,“ hovoria majiteľky. 

Názov im poradil Chat-GPT 

Na nový podnik si majiteľky museli brať pôžičku, no ako samé povedali, mali aj vlastné úspory a veľmi im pomohla rodina. Celkové náklady boli do 50-tisíc eur. „Najskôr sme dostatli nacenenie od jednej nábytkárskej firmy za 30-tisíc eur, čo sme odmietli,“ spomínajú majiteľky. 

Veľa vecí si zohnali samé alebo im pomohli známy či kamaráti, ktorí im vedeli vybaviť rôzne veci za priateľské ceny. Nakoniec prišiel na rad názov, s ktorým im pomohol Chat-GPT. Po dobu jedného mesiaca si spisovali potenciálne názvy a umelá inteligencia im to pomohla definovať do finálnej podoby. Majiteľky sa nevedeli rozhodnúť, preto dali blízkym anketu, ktorá mala rozhodnúť. Potom to však zostalo nerozhodne medzi dvoma názvami. 

„Vytlačila som na papier dva názvy a chodila som sa pýtať mladých ľudí, ktorý sa im páči viac. Naša cieľovka sú hlavne mladší ľudia, keďže prevažne tí pijú matchu,“ dodala majiteľka. Chceli, aby sa názov páčil aj zákazníkom, nielen im. 

Otváracia doba

Matcha Cloud je pet-friendly, čo znamená, že tam môžeš zavítať aj so svojím štvornohým priateľom. Misku s vodou pre psy majú hneď pri dverách.

Podnik je otvorený od 9:00 do 18:00 každý pracovný deň. Cez víkend otvárajú o 10:00 hod. a zatvárajú o 18:00 hod. Do budúcna, ak sa podniku podarí prežiť, plánujú expanziu po Bratislave a možno aj do iných miest na Slovensku. Taktiež plánujú zohnať dodávateľa matche priamo z Japonska, čo je však náročný proces. 

Čítaj viac z kategórie: Food biznis

Najnovšie videá

Trendové videá