V Kalifornii budujú miliónový startup. Mladý Slovák pomáha uspieť filmovým trhákom z Hollywoodu

  • Poprední filmoví tvorcovia sú ochotní zaplatiť desiatky miliónov dolárov slovensko-americkému startupu Operam, aby ich film dosiahol celosvetový úspech.
zdroj: twitter.com/Peter.Sandtner/pexels.com
  • Poprední filmoví tvorcovia sú ochotní zaplatiť desiatky miliónov dolárov slovensko-americkému startupu Operam, aby ich film dosiahol celosvetový úspech.

Peter Sandtner má len 24 rokov, vysokú školu nedokončil, no s kolegami verí, že si dokážu ukrojiť svoj diel z mnoho-miliardového trhu, ktorý sa točí okolo filmového priemyslu.

Peter má prácu, nad ktorou by nemávol rukou zrejme žiaden filmový fanúšik. Mladého Slováka si dnes hollywoodske filmové štúdia volajú na premietanie ich najnovších kúskov už pár mesiacov pred oficiálnou premiérou v kinách. Peter študoval informatiku na brnianskej Masarykovej univerzite a stojí za úspešným startupom svetového rázu s názvom Operam. Ten sa zaoberá dôslednou analýzou správania ľudí na internete a vďaka získaným dátam následne radí americkým štúdiám, ako optimalizovať marketingovú kampaň, ktorá predchádza uvedeniu každého filmového trháku.

Za dva roky od vzniku inovatívneho start-upu prešli ich algoritmami desiatky miliónov dolárov a podarilo sa im pracovať na viac ako 70 tituloch.

 „Ak si v poslednej dobe videl nejaký film, ktorý sa ti veľmi páčil, tak sme v tom určite mali prsty my. U nás však nejde o žiadne filmové kúzla, jedná sa čisto len o „data science“. Hlavné sídlo, kde bola firma založená, máme v Los Angeles a spolupracujeme s viacerými vývojármi, data scientistami a dizajnérmi zo Slovenska a Česka.

Bežne ide na online propagáciu filmu zhruba 40 % marketingového rozpočtu, čo v prípade filmov, ako bol Moonlight, predstavuje jednotky až desiatky miliónov dolárov. Operam má pritom za úlohu definovať, ako peniaze do reklamy investovať tak, aby bola čo najefektívnejšia. V súčasnosti pracuje pre 8 hollywoodských štúdií a zameriava sa výhradne na americký trh.

Operam sa pri hľadaní divákov spolieha na dáta z rôznych sociálnych sietí ako je napr. Youtube, Facebook, Snapchat, Twitter a iné. Ako jedna z mála firiem je aj marketingovým partnerom spoločností Google, Facebook a Snapchat.

„Na tom sledujeme, aké filmy tam užívatelia uvádzajú ako ich obľúbené, aké majú záujmy, podstatný je aj ich vek, pohlavie a v USA naviac etnicita. Propagujeme napríklad snímky, ktoré sa viac páčia Hispáncom, a tak je vhodnejšie, keď sa pre nich vyrobí trailer v španielčine,“ vysvetlil manažér Operamu.

Úspešný startup má celoročne v ponuke množstvo prestížnych pracovných miest v Los Angeles, Prahe aj Bratislave. Aktuálnu ponuku otvorených pozícií nájdeš TU.