V supermarketoch nepribúdajú len lokálne potraviny. Teraz je v kurze folklór a výšivka

  • Renesanciu dnes zažívajú tradičné slovenské potraviny, ale aj ľudové vzory
  • Folklór môžeme vídať v našich uliciach, v logách značiek aj na telách Slovákov
  • Teraz k trendu prispieva aj Kaufland, ktorý podporil lokálnu značku Slovenský folklór
tatry
pixabay.com, Slovenský folklór
  • Renesanciu dnes zažívajú tradičné slovenské potraviny, ale aj ľudové vzory
  • Folklór môžeme vídať v našich uliciach, v logách značiek aj na telách Slovákov
  • Teraz k trendu prispieva aj Kaufland, ktorý podporil lokálnu značku Slovenský folklór

Žijeme v globálnej ére, kedy nás neustále ovplyvňujú trendy z celého sveta. Ešte aj dnes majú niektorí Slováci pocit, že potraviny zo západu sú akosi kvalitnejšie a oblečenie zahraničných značiek je lepšie. Tento trend sa však pomaly mení a dnes si stále viac uvedomujeme, aké hodnotné produkty dokážu vznikať u nás. Nálepky „slovenské“, „lokálne“ a „tradičné“ majú našťastie čoraz vyššiu hodnotu, či už pri potravinách alebo spotrebnom tovare, akým je napríklad móda. 

Dnes nie je umenie obliecť sa do outfitu svetových značiek za polovicu tvojho ročného príjmu. Oveľa väčšia výzva je byť originálny a podporiť pritom lokálnych výrobcov. Napríklad aj tým, že siahneš po kúsku z dielne Slovákov, ktorí robia folklór atraktívnym aj v 21. storočí. Ľudové motívy jednoducho majú niečo do seba a nie je náhoda, že ich dnes môžeme vídať v logách firiem, na bilbordoch aj na telách ľudí vo forme oblečenia či tetovania. Značkou, ktorá posúva pojem ľudový vzor na nový level, je aj rodinná firma Slovenský folklór. 

Príbeh tohto projektu sa začal písať v roku 2012 v dedinke Jablonové na Záhorí. Anna Fraňová, ktorú vždy fascinovali kroje a výšivky, sa šťastnou náhodou dala dokopy s podobne zmýšľajúcimi ľuďmi, ktorým tiež nebolo ľahostajné naše kultúrne dedičstvo. K tomu sa pridal fakt, že Annu už nebavilo jej zamestnanie, preto aj s podporou manžela Martina nabrala odvahu odísť z práce a posunúť svoju záľubu do sféry biznisu. Značka Slovenský folklór bola na svete.

Spočiatku len spolupracovali so subdodávateľmi výšiviek, no Anna zistila, že to nie je cesta, ktorou chce ísť. Rozhodla sa tak pre kúpu prvého vyšívacieho stroja a výšivky tak začali sami vytvárať. Časom pribúdali zamestnanci a dnes je na svete fungujúca firma s pekným posolstvom, že ľudový vzor má stále miesto v našich šatníkoch a nepatrí len histórii. V portfóliu majú širokú škálu výšiviek, ktoré už nezdobia naškrobené kroje, ale moderné oblečenie, ktoré môžeš nosiť každý deň.

Teraz sa značku Slovenský folklór rozhodla podporiť spoločnosť Kaufland. Spojili sily a na trh prinášajú „kroje 21. storočia“, teda originálnu kolekciu štýlových tričiek či tašiek zdobených výšivkami, ktoré sú inšpirované tradíciami z rôznych kútov Slovenska. Krásne kúsky v kvalitnom vyhotovení preto teraz nájdeš práve v predajniach Kaufland. Sú tak dostupné pre každého a nemusíš za ne platiť veľké peniaze len kvôli „brandu“. Zároveň stále podporuješ malú slovenskú firmu so zmysluplnou filozofiou.

Zobraziť celú galériu (3)
zdroj: Slovenský folklór

Je skvelé, že na pulty obchodov sa nevracajú len regionálne slovenské potraviny, ale aj kus z našej krásnej ľudovej kultúry, napríklad v takejto nositeľnej podobe.

Článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou Kaufland

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá