Vedci vyriešili kuriózny mýtus a odhalili pravdu. Športové autá šoférujú muži, ktorí…

  • Štúdia vychádza zo vzorky 200 mužov
  • Platí to najmä u mužov starších ako 30 rokov
auto
Unsplash/Serjan Midili
  • Štúdia vychádza zo vzorky 200 mužov
  • Platí to najmä u mužov starších ako 30 rokov

Pokiaľ ide o mužov, jednou z najotrepanejších fráz je, že tí, ktorí majú radí luxusné športové autá, si väčšinou kompenzujú nedostatky, respektíve malý pohlavný orgán.

Možno patríš medzi nemalú skupinu ľudí, ktorí si myslia, že je to iba stereotyp podobný tomu, že inteligentní a múdri ľudia sú väčšinou nemotorní v športe alebo že blondínky práve tou inteligenciou nevynikajú.

V tejto súvislosti sme ťa v našom článku nedávno informovali o tom, že známa švédska environmentálna aktivistka Greta Thunbergová trefne reagovala na post americkej mediálnej hviezdy Andrewa Tatea ohľadom jeho zbierky áut. 

Avšak vedci z Odboru experimentálnej psychológie na University College London priniesli v týchto dňoch na svetlo sveta štúdiu s príznačným názvom „Small Penises and Fast Cars: Evidence for a Psychological Link”, ktorá vyšla v predbežnom úložisku PsyArXiv, ktorý je určený na výskum psychológie. Ich výsledok ťa asi nepoteší, ak si vlastníkom auta značky Porsche či Ferrari, ako píše portál Inside Hook.

Vzorka 200 mužov, ktorí nevedeli, o čo ide

Pýtaš sa, ako je možné študovať takúto tému? V prvom rade, vedci začali so skupinou 200 anglicky hovoriacich mužov vo veku od 18 do 74 rokov, ktorí žili v presvedčení, že experiment študoval schopnosť zapamätať si fakty pri nakupovaní produktov on-line.

Portál IFL Science píše, že v každom kole experimentu sa účastníkom na obrazovke na sedem sekúnd zobrazil výrok, po ktorom nasledoval obrázok produktu, niekedy šlo o luxusný tovar, niekedy predmet každodennej potreby.

Boli vyzvaní potiahnuť posúvač, aby ukázali, ako veľmi by daný produkt chceli mať. Na záver sa im znova zobrazil pôvodný výrok alebo výrok s jemnou zmenou a opýtali sa, či je pravdivý alebo nepravdivý.

Výskumníci z University College London však použili trik, ktorý spočíval v tom, že vo všetkých týchto otázkach bolo niekoľko tvrdení aj o priemernej veľkosti penisu. Po týchto konkrétnych výrokoch vždy nasledoval obrázok športového auta. Háčik bol v tom, že hoci boli účastníci vedení k presvedčeniu, že tieto výroky boli pravdivé, niekedy to nebola pravda. 

S cieľom manipulácie so sebavedomím účastníkov, niektorým zo skupiny povedali, že priemerná veľkosť vzpriameného penisu je 18 centimetrov, zatiaľ čo ostatným povedali, že to je 10 centimetrov. Skutočná hodnota bola niekde medzi. Myšlienka bola, že muži, ktorým povedali, že priemerná veľkosť je oveľa väčšia ako tá skutočná, by následne verili, že ich vlastný penis je na menšej strane, a že opak by bol pravdou pre tých, ktorým bolo povedané, že priemer je menší ako ten skutočný.

Väčšia túžba po športovom aute u mužov starších ako 30 rokov

Portál News.com.au dodáva, že účastníkom boli prezentované zavádzajúce informácie aj o osobných financiách, priateľstve, charitatívnej práci a fyzickom zdraví, ale žiadny z týchto faktorov nezvýšil ich túžbu vlastniť športové auto, ako tomu bolo v prípade veľkosti penisu. Túžba vlastniť športové auto bola ešte väčšia u mužov starších ako 30 rokov.

„Spojenie medzi jazdou na rýchlom športovom aute a malým penisom je rozšírený kultúrny stereotyp, o ktorom diskutujú akademici od freudiánskych analytikov až po evolučných teoretikov. Prvýkrát ukazujeme, že je založený na psychologickej pravde. Zistili sme, že experimentálne zmanipulovaní muži, najmä tí starší, k pocitu, že majú relatívne malý penis, u nich vyvolal zvýšenú túžbu po luxusných športových autách,” cituje zo štúdie Driving.ca.

Zdroje: Inside Hook, PsyArXiv, IFL Science, News.com.au, Driving.ca

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá