tbdesktop
tb mobil

Veľký prieskum Slovákov: Pri založení účtu chcú peniaze zadarmo, 40 % už nepoužíva ani platobnú kartu

Digitálne orientovaný človek v uponáhľanej dobe potrebuje banku, ktorá je o krok pred ostatnými a nebojí sa inovovať. Nechce riešiť papierovačky a všetko chce mať v smartfóne. Dôležité sú rýchlosť, pohodlnosť a benefity, ktoré banka ponúka.

Najdôležitejšou súčasťou bankovníctva na zákazníckej strane v dobe inovácií je nepochybne internet banking priamo v mobile. V roku 2020 by už každá banka mala byť tiež  integrovaná do Google Pay a Apple Pay, všetko by sa malo dať vyriešiť výhradne cez telefón a návštevu pobočky by zase mal nahradiť rýchly online servis.

Slovenské bankovníctvo je vďaka inováciam na veľmi vysokej úrovni a na vlastnej koži si to vyskúšali státisíce Slovákov, ktorí počas minulých týždňov museli ostať doma a veci vybavovať cez notebook alebo smartfón, kde očakávajú najvyšší štandard služieb.

Ako reakciu na zvýšený dopyt po dostupnom bankovníctve sme preto na Instagrame Startitup zisťovali, čo nesmie v modernej banke chýbať. Slováci sú zvyknutí na banky s vysokým štandardom, do otázok v ankete sa zapojilo 3 600 ľudí.

Viacerí v prieskume sa zhodli na tom, že najlepšiu ponuku digitálnych služieb má Tatra banka a dokonca ju označili za partnera, ktorý im stopercentne vyhovuje.To len potvrdzuje, že Tatra banka je oprávnene držiteľom prestížneho ocenenia Najinovatívnejšia digitálna banka na svete, ktoré získala v roku 2019 od magazínu Global Finance.

Telefón má nahrádzať platobnú kartu

Podľa followerov Startitup je veľmi dôležité, aby sa cez appku v mobile dali vybaviť aj o niečo komplikovanejšie operácie, než len rýchly prevod na účet.

Ešte pred niekoľkými rokmi si pri zmene limitu na karte musel telefonovať do banky, dnes už to vďaka novším bezpečnostným opatreniam zvláda aj každá dobrá banková aplikácia.

V aplikácii Tatra banka sa o bezpečnosť sa v tomto prípade stará dvojfaktorová autentifikácia a celý proces je jednoduchý a zaberie niekoľko sekúnd. Až 18 % respondentov však o tejto možnosti nevedelo.

Zmena sa pritom prejaví takmer okamžite a uplatní sa nielen na samotnú platobnú kartu, no tiež na hodinky, Apple Pay a Google Pay, do ktorých je karta integrovaná.

Práve wearables či platba mobilom je pre mnohých veľmi dôležitá. Podľa výsledkov prieskumu až 40 % ľudí platí hodinkami či smartfónom a platobná karta tak postupne odchádza do úzadia.

Nemusieť so sebou brať peňaženku, ale len telefón, je natoľko pohodlné, že by integráciu so smartfónmi mala ponúkať každá banka – napríklad po vzore Tatra banky, ktorá mala vlastné riešenie, Mobile Pay, pre platbu smartfónom ešte predtým než k nám dorazili Apple Pay a Google Pay.

Cez smartfón aj výber z bankomatu či dokonca úver

Zmena limitu na karte cez smartfón nie je zďaleka jedinou funkciou, ktoré by mali inovatívne banky ponúkať. Tatra banka na Slovensku začala ako prvá ponúkať možnosť generovania jednorázových údajov o karte pri online platbách a tiež výberu z bankomatu cez mobil. Platobnú kartu už teda takmer nepotrebuješ.

Ak si chceš peniaze z bankomatu vybrať rýchlo a štýlovo, po prihlásení do aplikácie banky si vygeneruješ bezpečnostný kód k výberu hotovosti a ten stačí zadať do akéhokoľvek bankomatu Tatra banky. Výber tak zrealizuješ za pár sekúnd.

Inovácia má okrem pohodlnosti a rýchlosti aj niekoľko ďalších výhod. Vybrať si peniaze z bankomatu cez mobil sa totiž dá aj v prípade straty, odcudzenia či zablokovania karty, keďže bankomat je napojený priamo na bankový účet a nie kartu.

O tom, že táto služba je využívaná svedčí aj fakt, že o výbere z bankomatu cez mobil v prieskume vedelo až 67 % opýtaných.

Čo najvyššia pohodlnosť smartfónovej aplikácie je v hľadáčiku viacerých európskych bánk. Vedúci oddelenia R&D v Tatra banke Michal Satur nám potvrdil, že v pomerne blízkej budúcnosti už budeme vedieť v aplikácii získať úver prakticky na tri kliky.

Dnes získanie úveru síce zaberie zopár minút, no stále sa dá vybaviť výhradne cez aplikáciu, bez návštevy pobočky, čo je veľkou výhodou aj v čase sprísnených bezpečnostných opatrení.

Vďaka inováciám a progresívnosti od bánk nám na Slovensku chýba už len minimum inovácií, aby sme boli na špičke trhu, teší sa Michal Satur: „Napríklad instantné platby – teda platby s rýchlosťou realizácie do 10 sekúnd, dostupné 24/7/365 bez ohľadu na banku odosielateľa a banku príjemcu.“

Jednou z noviniek, ktoré priniesla Tatra banka do svojej aplikácie v posledných dňoch je napríklad investovanie a investičné sporenie cez mobil. Ďalšou novinkou je možnosť vypnúť alebo zapnúť si kedykoľvek bazkontaktné platby na karte.

Faktom je, že väčšinu služieb má u nás klient rýchlo a pohodlne, či už ide o otvorenie účtu, úver alebo mobilný výber z bankomatu,“ hovorí o progrese najinovatívnejšej slovenskej banky Michal Satur.

Z odpovedí našich fanúšikov je evidentné, že práve spomínaná rýchlosť, dostupnosť a progresívnosť sú dnes prioritou. Ak dnes banka nemá spoľahlivú, prehľadnú a rýchlu aplikáciu s dostupnou podporou a inovatívnymi službami, akoby v digitálnej dobe ani neexistovala.

zdroj: Matúš Majer/Startitup – Michal Satur, Head of Research & Development v Tatra banke je zodpovedný za inovácie a implementáciu startupov. Vedie dokonca aj akcelerátor Elevator Lab powered by Tatra banka.

Najnovšie