Veľký test elektromobilov: Vieme, ktorá značka má najlepšiu spotrebu a dojazd. Favoriti prepadli (REBRÍČEK)
- Spotreba elektromobilov sa líši podľa značky
- Obľúbené Mercedesy a BMW „zožerú najviac“
- Favoritom prekvapivý výrobca
- Spotreba elektromobilov sa líši podľa značky
- Obľúbené Mercedesy a BMW „zožerú najviac“
- Favoritom prekvapivý výrobca
Elektromobil alebo klasický spaľovák? Táto téma na Slovensku stále neutícha a mnohí vodiči sa rozhodujú či zvoliť vozidlo na elektrický pohon alebo ten zažívaný so spaľovacím motorom. Okrem dojazdu často v očiach šoféra rozhoduje aj spotreba na 100 km.
Práve týmto číslam sa v októbrovom teste venoval nemecký portál Autobild a výsledky sú skutočne zaujímavé. Rebríčku nekraľuje ani Tesla Elona Muska či propagované Mercedesy a BMW.
Ako testovali
Prechod na nové spôsoby dopravy je v plnom prúde a je jasné, že elektromobily sú pre budúcnosť individuálnej mobility čoraz dôležitejšie. Kto uvažuje o prechode, bude si musieť zvyknúť na nové hodnoty spotreby, píše portál.
Na rozdiel od spaľovacích motorov sa spotreba meria v kilowatthodinách (kWh) na 100 km. Avšak koľko kilowatthodín elektriny „zožerie“ tvoj elektromobil? Toto je dôležitá otázka. Pretože na konci dňa musí aj elektromobil jazdiť ekonomicky.
Portál ďalej vysvetľuje, že dojazd závisí aj od spotreby energie, teda okrem technológie batérie. V každodennom živote zohráva úlohu aj existujúca nabíjacia infraštruktúra. Uvádzajú, že obrovská batéria je málo užitočná, ak sa rýchlo vybije a potom sa musí dlho nabíjať.
AutoBild teda testoval spotrebu paliva a energie áut prakticky každý deň. Všetci kandidáti na test museli ukázať, koľko energie dokážu zvládnuť na štandardizovanej testovacej dráhe, ktorá je asi 155 kilometrov severovýchodne od Hamburgu. Výsledkom sú potom reprodukovateľné podmienky.
Trasa pozostáva z približne rovnakých častí mestskej dopravy, vidieckych ciest a diaľnic. Elektromobily testovali od začiatku roka 2021 a zapojili až 116 elektromobilov.
Celý rebríček nájdeš na ďalšej strane >>>
Kompletný rebríček:
| Výrobca | Model | Spotreba na 100 km (kWh) | Dojazd (km) |
|---|---|---|---|
| Dacia | Spring Extreme 65 | 15,4 | 174 |
| Renault | Twingo Electric | 16,4 | 130 |
| DS | 3 E-Tense | 16,5 | 360 |
| Fiat | 500e | 16,7 | 284 |
| Opel | Astra Electric | 16,8 | 321 |
| Škoda | Enyaq Coupé iV80 | 17 | 452 |
| MG | 4 Electric 64 kWh (Brutto) | 17 | 385 |
| VW | ID.3 Pro 58 kWh (Netto) | 17,6 | 358 |
| Škoda | Enyaq iV60 | 17,8 | 367 |
| Mercedes | EQT 200 | 17,8 | 264 |
| Citroen | e-C4X | 17,9 | 280 |
| Peugeot | e-2008 | 18 | 325 |
| Fiat | 500e | 18,8 | 197 |
| Hyundai | Kona EV | 18,8 | 330 |
| Toyota | bZ4X | 19,1 | 270 |
| BMW | iX1 xDrive 30 | 19,1 | 369 |
| Smart | #1 Brabus | 19,7 | 335 |
| Smart | #3 Premium | 19,7 | 348 |
| Aiways | U6 SUV-Coupé | 20 | 370 |
| Cupra | Born VZ | 20,1 | 438 |
| Hyundai | Kona Elektro 160 kW | 20,2 | 357 |
| Jeep | Avenger Elektro | 20,3 | 285 |
| VW | ID.7 Tourer Pro | 20,5 | 411 |
| Tesla | Model 3 Performance | 20,6 | 410 |
| Opel | Combo Electric | 20,9 | 239 |
| Peugeot | E-308 Elektromotor 156 | 21 | 250 |
| Audi | Q4 e-tron 40 | 21,1 | 360 |
| Genesis | Electrified G80 AWD Luxury | 21,2 | 410 |
| VW | ID.3 Pro S 150 kW | 21,3 | 272 |
| Genesis | GV60 Dual Motor AWD Sport (318 PS) | 21,5 | 390 |
| Kia | EV6 AWD (325 PS) | 21,6 | 390 |
| VW | ID.7 (Limousine) | 21,6 | 356 |
| BYD | Seal AWD | 21,9 | 451 |
| MG | 4 Electric Standard 51 kWh (Brutto) | 21,9 | 268 |
| Opel | Mokka-e Ultimate | 21,9 | 210 |
| Škoda | Enyaq iV 80 | 21,9 | 350 |
| VW | ID.4 Pro 4Motion | 21,9 | 350 |
| Fiat | 500e Icon | 22 | 193 |
| Volvo | XC40 Recharge Twin Motor | 22,3 | 374 |
| Mazda | MX-30 | 22,4 | 158 |
| Ora | Funky Cat GT | 22,5 | 304 |
| Xpeng | G9 AWD | 22,5 | 435 |
| Mercedes | EQB 300 4Matic | 22,6 | 330 |
| Genesis | Electrified GV70 | 23 | 365 |
| Škoda | Enyaq Coupé iV RS | 23,2 | 330 |
| BMW | i5 eDrive40 Touring | 23,1 | 388 |
| Polestar | 2 Long Range Dual Motor | 23,3 | 335 |
| Renault | Megane E-Tech EV60 220 hp optimum charge | 23,3 | 300 |
| Mustang | Mach-e AWD | 23,4 | 376 |
| Mercedes | EQA 250 | 23,5 | 280 |
| Honda | e:NY1 | 23,6 | 315 |
| Škoda | Enyaq 85 | 23,7 | 368 |
| Volvo | XC40 Recharge Pure Electric Single Motor | 23,7 | 320 |
| BMW | i4 M50 | 23,8 | 358 |
| Hyundai | Ioniq5 | 23,8 | 300 |
| Citroen | e-C4 Electric | 23,9 | 200 |
| Nio | ET5 | 24 | 448 |
| Audi | Q4 50 e-tron quattro | 24,1 | 395 |
| BMW | iX3 Impressiv | 24,1 | 300 |
| Nissan | Ariya E-4ORCE (306 PS) | 24,3 | 388 |
| Nio | ET5 Touring | 24,3 | 431 |
| Opel | Zafira e-Life | 24,3 | 309 |
| Cupra | Born | 24,5 | 237 |
| Mercedes | EQE 500 4Matic SUV (X294) | 24,5 | 393 |
| Abarth | 500e | 24,5 | 170 |
| Hyundai | Ioniq6 77,4 kWh AWD | 24,6 | 368 |
| VW | ID.4 GTX | 24,6 | 319 |
| Nissan | Ariya 2WD 178 kW | 24,7 | 422 |
| Kia | Niro EV | 24,8 | 310 |
| Ford | Mustang Mach-E RWD Extended Range | 24,8 | 379 |
| Mercedes | EQB 350 4Matic | 24,9 | 300 |
| Volvo | EX30 Single Motor Extended Range | 24,9 | 274 |
| BMW | i5 eDrive 40 | 25 | 380 |
| Mercedes | EQE 350 | 25,2 | 400 |
| BMW | iX50 xDrive 50 | 25,3 | 415 |
| VW | ID.Buzz | 25,5 | 364 |
| SsangYong | Korando E-Motion | 25,7 | 260 |
| VW | ID.5 GTX | 25,7 | 365 |
| MG | ZS EV | 25,8 | 290 |
| Mercedes | EQE 350 4Matic SUV (X294) | 26 | 372 |
| Nio | EL7 100 kWh (Brutto) | 26,2 | 290 |
| Audi | e-tron GT Quattro | 26,3 | 310 |
| Porsche | Taycan 4S Sport Turismo | 26,5 | 409 |
| Audi | Q8 e-tron 55 Quattro | 26,7 | 447 |
| Ora | 07 GT | 26,8 | 448 |
| Tesla | Model Y Maximum Range | 26,8 | 385 |
| Mercedes | EQS 580 4Matic | 26,9 | 401 |
| Nissan | Ariya E-4ORCE (394 PS) | 27,2 | 365 |
| BMW | i5 M60 xDrive | 27,3 | 335 |
| VW | ID.4 Pro 4Motion | 27,3 | 334 |
| Peugeot | e-Rifter | 27,6 | 181 |
| MG | 5 | 28 | 190 |
| Nio | ET7 100 kWh (Brutto) | 28 | 373 |
| BMW | iX M60 | 28,3 | 410 |
| MG | Marvel R Performance | 28,4 | 292 |
| Škoda | Enyaq 85× | 28,6 | 315 |
| Audi | RS e-tron GT | 28,8 | 290 |
| Ford | Mustang Mach-e GT | 29 | 350 |
| Nio | EL6 100 kWh (Brutto) | 29,1 | 395 |
| Porsche | Taycan Turbo | 29,1 | 318 |
| Nissan | Ariya 2WD 63 kWh Evolve Pack | 29,3 | 249 |
| Mercedes | EQV 300 Avantgarde Line | 29,4 | 306 |
| Hyundai | Ioniq5 Allrad | 29,5 | 300 |
| Škoda | Enyaq RS iV | 30,1 | 305 |
| BMW | i7 M70 xDrive | 30,8 | 372 |
| Volvo | C40 Recharge Twin | 31 | 241 |
| Toyota | bZ4X 4WD | 31,4 | 240 |
| Subaru | Solterra 4WD | 31,4 | 250 |
| Airways | U5 | 31,4 | 239 |
| Audi | SQ8 e-tron | 31,9 | 349 |
| Mercedes | EQS 580 4Matic SUV | 33,8 | 385 |
| BMW | i4 M50 | 33,9 | 250 |
| Kia | EV9 AWD | 34,1 | 347 |
| Mercedes-AMG | EQS 53 4Matic+ | 34,5 | 383 |
| Mercedes-AMG | EQE 53 4Matic+ | 35,6 | 288 |
| BMW | i7 xDrive60 | 36,7 | 310 |
Čítaj viac z kategórie: Auto
Zdroj: Autobild