Veronika a Sajfa: Z nominácií na Social Awards sme odstúpili, no budeme ich moderovať

  • Firma ABOUT YOU oslovila aj Veroniku a Sajfu. Prečo túto spoluprácu odmietli?
  • Pri spoločnom moderovaní je najdôležitejšie netlačiť na pílu a byť prirodzený
  • „Neberieme všetky spolupráce, to by sa nedalo kapacitne zvládať,“ tvrdia spoločne
Untitled design (36)
  • Firma ABOUT YOU oslovila aj Veroniku a Sajfu. Prečo túto spoluprácu odmietli?
  • Pri spoločnom moderovaní je najdôležitejšie netlačiť na pílu a byť prirodzený
  • „Neberieme všetky spolupráce, to by sa nedalo kapacitne zvládať,“ tvrdia spoločne

Jeden z najznámejších manželských párov na Slovensku sú Veronika Cifrová Ostrihoňová a Sajfa. Obaja sú viditeľní na sociálnych sieťach, cez svoje profily sa snažia posunúť nové vedomosti svojmu publiku a precízne si vyberajú spolupráce, ktoré odsúhlasia. 

Aj napriek masívnym kampaniam, ktoré rezonujú na sociálnych sieťach, Veronika a Sajfa si držia pomyselnú hranicu a nespolupracujú so značkami, s ktorými nie sú stotožnení. Voľba moderovania Social Awards Slovakia padla práve na nich, pretože si uvedomujú svoju zodpovednosť, ktorá plynie z ich povolania. 

Na otázky o zodpovedných influenceroch, instagram marketingu a ankete Social Awards Slovakia, ktorú moderujú nám spoločnými odpoveďami priblížili, čo si o týchto témach myslia. 

zdroj: Social Awards Slovakia

Minulý mesiac sociálne siete vybuchli s masívnou kampaňou od ABOUT YOU a získaním 100 000 followerov počas noci na ich instagramovom účte. Mnoho influenceriek získalo kritiku za propagovanie tejto kampane, pretože na jednej strane sa snažia spropagovať slow fashion značky a následne promujú fast fashion.

Čo si myslíte o tejto masívnej kampani fast fashion značiek ako ABOUT YOU? Nie je prijímanie takýchto spoluprác pre niektoré influencerky pokrytectvo?

Nech každý robí, ako uzná za vhodné. Sám si za to ponesie dôsledky. My nie sme typy osôb, ktoré by vydávali nad inými súdy a hodnotili mieru kohosi pokrytectva či nepokrytectva.

Oslovili aj vás, aby ste s nimi spolupracovali? 

Oslovili, ale nereagovali sme na ňu, lebo sme to tak necítili.

Momentálne vaše mená rezonujú v súvislosti so Social Awards Slovakia, ktoré budete aj moderovať. Prečo ste sa rozhodli prijať túto ponuku? Často vás nie je vidno spoločne na pódiu.

Rozhodli sme sa prijať túto ponuku, pretože je to veľmi zaujímavý projekt. Páčila sa nám idea akýchsi „internetových Oscarov” a je dobré oceniť ľudí, ktorí tvoria obsah na sociálne siete, ktoré sú dnes veľmi sledované a vedia mať veľkú silu.

Máš pravdu, že spolu moderujeme minimálne. Takých projektov sa dá napočítať na prstoch jednej ruky, ale tu sme si povedali, že urobíme výnimku, práve pre výnimočnosť Social Awards Slovakia v našich očiach.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Veronika Cifrová Ostrihoňová (@veronikaostrihonova),

Pripravujete sa na spoločnú moderovačku nejako špeciálne?

Nevieme, či špeciálne, ale istotne sa budeme bližšie ku galavečeru pripravovať veľmi dôsledne. Moderovanie v partnerskej dvojici môže byť veľmi citlivé, preto sa budeme snažiť netlačiť na pílu, a čo najlepšie a nám najprirodzenejšie previesť divákov a nominovaných večerom.

Ešte sa mentálne pripravujeme aj na to, že, ako to pri takýchto projektoch býva, že príde kritika. O to viac je možná, že je to prvý ročník čohosi úplne nového. Napriek tomu sa na galavečer obaja veľmi tešíme.

Pôvodne ste boli aj medzi nominovanými. Prečo ste túto pozíciu dobrovoľne opustili?

Úprimne to vzišlo z Veronikinej diskusie s blízkou kamarátkou. Keďže sme zvyknutí, že pri televíznej ankete OTO bežne moderovali a aj vyhrávali nominovaní – minulý rok si moderátor Michal Hudák dokonca odniesol absolútneho OTA a nikto to nikdy neriešil.

Preto nám to neprišlo čudné, že sme v Social Awards Slovakia nominovaní ako moderátori. Avšak po spomínanej diskusii s kamarátkou, ktorej názor si veľmi vážim, lebo sa vo svete sociálnych sietí vyzná, som si uvedomila, že to môže byť vnímané ako konflikt záujmov, či neférová výhoda.

Preto sme sa nominácii bez problémov vzdali. Nechceli by sme, aby čokoľvek, čomu vieme takto ľahko zabrániť, vrhalo zlý tieň na Social Awards Slovakia.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Veronika Cifrová Ostrihoňová (@veronikaostrihonova),

Dnes majú influenceri veľmi veľkú silu medzi ľuďmi a môžu ovplyvňovať svoje publikum aj pozitívne, aj negatívne. Kde je pomyslená hranica medzi dobrým a zlým influencerom?

Tú hranicu si musí nakresliť každý sám.

Ako vyzerá prototyp ideálneho influencera a ako ďaleko od neho máte vy?

Veľmi ďaleko, pretože dokonalosť neexistuje.

Kto je na Slovensku ten „pán alebo pani dokonalá“ medzi influencermi? 

Nemyslíme si, že existuje pán alebo pani dokonalá. Každý robí chyby.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa © Sajfa (@sajfa),

Prečo podľa vás influenceri, ktorí nemajú žiadnu pridanú hodnotu na svojich postoch a ich content sú prevažne selfies a reklamné posty, majú častokrát viac followerov, ako tí, ktorí edukujú cez svoje sociálne siete a tvoria obsah s pridanou hodnotou?

Nuž, asi to odráža preferencie publika a spoločnosti. Viac ľudí sa chce asi primárne na sociálnych sieťach baviť, či pozerať na pekné fotky, ako si odtiaľ odnášať „pridanú hodnotu.”

Často vystupujete spolu na sociálnych sieťach. Vnímate sa ako spoločná značka?

Vnímame sa ako dve odlišné entity, čo vidno aj na našich sociálnych sieťach, ktoré aj napriek tomu veľmi rady fungujú aj spoločne.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa © Sajfa (@sajfa),

Mali by podľa vás influenceri zobrať všetky spolupráce, ktoré sú mu ponúknuté?

To je na každého osobnom zvážení. Taktiež aj na tom, ako sa rozhodne profilovať, čo chce jeho publikum a koľko sa tomu chce prispôsobovať. Úprimne si ale nemyslíme, že existuje influencer alebo influencerka, ktorí by brali všetky ponúknuté spolupráce. To sa hádam ani kapacitne nedá.

Ako si vyberáte spolupráce vy a do akej miery necháte zadávateľa organizovať vaše výstupy?

V prvom rade musíme tie produkty naozaj používať, poznať ich, byť presvedčení o ich pridanej hodnote, a musí nám byť sympatická cesta, akou chcú, aby boli prezentované.

Lepšie sú dlhodobé spolupráce a výstup je vždy o spolupráci medzi zadávateľom a nami.

 

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Veronika Cifrová Ostrihoňová (@veronikaostrihonova),

Veronika, ty sa snažíš prostredníctvom tvojho instagramového profilu aj edukovať svojich followerov. Myslíš si, že takýto content na sociálnych sieťach je potrebný?

Veronika: Robím to pocitovo a zdieľam to, čo zaujíma mňa. O tom je celý môj profil. Ja osobne mám totiž rada účty, kde sa aj čosi dozviem.

Neviem, či ten môj zrovna edukuje. To asi ani nie je primárny cieľ, ale skrátka upozorňujem občas na veci, ktoré sa mi zdá, že by si zaslúžili viac pozornosti. Ak sa to niekomu páči, je to skvelé. Ak nie, veľmi ľahko sa dá prekliknúť inde.

Matej, tvoja spolupráca so Samsungom je veľmi natívna a sama z nej mám pocit, že Samsung aj reálne používaš. Pri akej značke by si toto odmietol robiť?

Sajfa: Tento pocit máš, lebo to tak naozaj aj je. Samsung reálne používam a nie je to tak, že by som mal vo vrecku druhý telefón a Samsung vyťahoval len „na akcii.“ Pri množstve iných značiek som podobné spolupráce odmietol.

Propagácie na sociálnych sieťach, ktoré by som odmietol by boli napríklad vdychovanie akéhosi zdravého dymu, prípadne tvrdého alkoholu.

 

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa © Sajfa (@sajfa),

Hlasovať za svojho obľúbeného influencera v ankete Social Awards Slovakia môžeš ešte do 15. septembra. Galavečer Social Awards Slovakia a vyhlásenie výsledkov, ktoré budú moderovať Veronika a Matej môžeš sledovať na online platforme Markíza Plus už 29. septembra 2020.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá