Dvaja Slováci postavili Banskobystrický pivovar na nohy: Faktúry sa vypisovali na písacom stroji

play icon

V tohtoročnej súťaži EY Podnikateľ roka 2021 sa absolútnymi víťazmi stali Branislav Cvik a Ľubomír Vančo, stojaci za akciovkou Banskobystrický pivovar, ktorá je známa najmä vďaka značke Urpiner. V najnovšej epizóde Let’s Talk Business sme sa s nimi spojili, aby nám porozprávali viac o ich úspešnom biznise.

„Boli sme zaskočení, samozrejme, pretože tá konkurencia bola tento rok veľká, ale ani by sa nám neprisnilo, že to môžeme vyhrať,“ hovorí Cvik a dodáva, že pri ich výhre rozhodol ich príbeh a fakt, že dávajú do podnikania srdce a dušu. „Ja nespochybňujem žiadnych víťazov z predošlých rokov, ale to IT a technológie je pre bežného smrteľníka ťažko uchopiteľné. Ale pivo! Pivo tu je, bolo a bude, a práve v tom je to úžasné.“

Urpiner je veľmi známa, ľahko rozpoznateľná značka na trhu pív. Tradícia pivovaru v Banskej Bystrici trvá niekoľko stoviek rokov. Branislav Cvik a Ľubomír Vančo si na začiatku však museli prejsť turbulentnými časmi. Do akej spoločnosti vstúpili a kam ju dostali dnes?

„Faktúry sa vypisovali na písacom stroji, skladové informácie sa písali ručne. Veľa zmien sme museli vykonať. Potrebovali sme vytvoriť systém, toto sme naozaj budovali my dvaja. S každým zamestnancom sme si prechádzali, aká je odteraz jeho úloha.“ Na papierových plachtách si simulovali skladové hospodárstvo a po jednom všetky údaje nahadzovali do počítača tak, že jeden druhému diktovali údaje.

Čím sa líšia od konkurencie, aké investície musia každý rok vkladať, aby si zachovali svoju kvalitu, kde vznikla myšlienka robiť aj iné príchute piva, ako ich ovplyvnila pandémia a zdražovanie surovín? Budeme piť drahšie pivo? To všetko a oveľa viac sa dozvieš v najnovšom rozhovore s Adamom Šipošom.