Volkswagen: Elektrifikácia bude drahšia než sa čakalo

  • Jednou z najhorúcejších tém vo svete automobilizmu je elektromobilita
  • Pohon, ktorý by mal zabezpečiť väčšinu priemyslu v najbližších dekádach sa pomaly stáva čoraz dostupnejším a hlavne lákavejším
  • Sčasti za to môžu narastajúce ceny palív, no hlavne fakt, že vo viacerých metropolách začína platiť zákaz vjazdu dieslových áut
  • A práve nemecký Volkswagen je automobilka, ktorá sa teší veľkej obľube dieslu pod kapotou
Faros_E_Golf
Volkswagen
  • Jednou z najhorúcejších tém vo svete automobilizmu je elektromobilita
  • Pohon, ktorý by mal zabezpečiť väčšinu priemyslu v najbližších dekádach sa pomaly stáva čoraz dostupnejším a hlavne lákavejším
  • Sčasti za to môžu narastajúce ceny palív, no hlavne fakt, že vo viacerých metropolách začína platiť zákaz vjazdu dieslových áut
  • A práve nemecký Volkswagen je automobilka, ktorá sa teší veľkej obľube dieslu pod kapotou

Zdá sa však, že sa tento druh spaľovacieho motoru pomaly dostane do úzadia aj pri VW. Jeho smerovanie na najbližšie roky je totiž striktne nasmerované k elektromobilite. Má to však jeden podstatný háčik. Vo Volkswagene sa pravdepodobne trošku prepočítali, keď odhadovali náklady na spustenie elektrifikácie.

Podľa pôvodných odhadov mal koncern do ekologického pohonu zainvestovať približne 20 miliárd eur. Podľa šéfa koncernu Herberta Diessa, bude táto suma o niečo vyššia. Náklady mali byť rozpočítané až do roku 2030, kedy by mala mať elektrina v portfóliu Volkswagenu a jeho dcérskych značiek stabilné miesto. Diess sa o konkrétnej sume navýšenia nevyjadril, no ako jeho hlavný dôvod uviedol to, že konkurencia je pred VW napred. 

Zástupcovia koncernu pritom počítajú s tým, že do polovice 20. rokov tohto storočia by mali dokopy všetky dcérske spoločnosti predávať približne 80 elektrických modelov. Do tohto portfólia prispeje samozrejme aj česká Škoda, ktorá by už o dva roky mala predávať svoje vôbec prvé elektrické auto. Podľa zástupcov koncernu je jedna z ciest zaobstarania finančných prostriedkov navýšenie ziskovosti značky Volkswagen. Tá sa v tomto čase nachádza na úrovni 4,1% a do 2025 by sa mala dostať až na 8%.

Zobraziť celú galériu (2)
zdroj: busylower.com

Ďalšou a omnoho zaujímavejšou informáciou je, že koncern VW dokonca uvažuje o odpredaji či osamostatnení niektorej zo svojich značiek. Pravdepodobne sa bude jednať o jednu z luxusných divízií ako sú Lamborghini, Bentley, Bugatti či Porsche. Do úvahy však viac prichádza osamostatnenie luxusnej divízie, nakoľko odpredajom by mohol koncern viac stratiť ako získať. Každopádne tieto informácie by nemali nijako ohroziť fakt, že Volkswagen už čoskoro začne presedlávať na kompletne elektrický pohon a bude tak konkurovať Tesle či iným elektrickým automobilkám a ich modelom.

Zdroj: Startstop.sk

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech