Volkswagen sa púšťa do boja s Teslou. Batérie novej generácie sú obrovská konkurencia

  • Volkswagen Group je celosvetovo najväčším výrobcom automobilov.
  • Ročne zarobí stovky miliónov, a tak má dostatok prostriedkov na to, aby dokázal konkurovať komukoľvek.
  • Do roku 2023 resp. 2025 má naozaj ambiciózne plány, no uvidíme či ich aj naplní.
motortrend.ca
  • Volkswagen Group je celosvetovo najväčším výrobcom automobilov.
  • Ročne zarobí stovky miliónov, a tak má dostatok prostriedkov na to, aby dokázal konkurovať komukoľvek.
  • Do roku 2023 resp. 2025 má naozaj ambiciózne plány, no uvidíme či ich aj naplní.

Volkswagen Group plánuje spustiť skúšobnú verziu tuhých batérií do roku 2023 a vyvíjať tlak na spoločnosť Tesla tak, aby držala krok s výdavkami nemeckého giganta na vývoj elektromobilov.

„Vďaka našej spolupráci so spoločnosťou QuantumScape Corp. napredujeme a robíme veľké pokroky v oblasti vývoja nových technológií, vďaka ktorým by sa stali elektromobily lacnejšie a zvýšil by sa ich dojazd.“ vyjadril sa Herbert Diess, generálny riaditeľ pre výrobu

Obe spoločnosti plánujú v nasledujúcich rokoch spolupracovať na výrobe batérií a ak bude pilotný projekt úspešný, hromadná výroba by mohla začať už v roku 2024.

Najväčší výrobca automobilov na svete chce do roku 2022 investovať viac ako 34 miliárd eur na vývoj technológií pre vozidlá novej generácie. Projekty zahŕňajú spustenie elektrických verzií všetkých 300 automobilov, nákladných vozidiel a autobusov zo svojho portfóia a zároveň predstavenie nových vozidiel, ktoré budú na elektrický pohon.

Zobraziť celú galériu (1)
zdroj: motortrend.ca

Zatiaľ čo sa Tesla snaží preukázať, že prechádza od akéhosi „rojka“ automobilového priemyslu na veľkého výrobcu, ktorý dokáže na výrobe automobilov profitovať, Volkswagen nemá s financovaním svojich hlavných projektov žiadny problém. Príjmy z prevádzkových činností dosiahli v druhom štvrťroku 4,75 miliárd eur, zatiaľ čo náklady na výskum a vývoj nových technológií boli vo výške 3,39 miliárd eur.

Spoločnosť QuantumScape, v ktorej má Volkswagen malý podiel, bola založená bývalým výskumným pracovníkom Stanfordskej univerzity v roku 2010. Ako prvým krokom je práca na batériách, ktoré používajú alternatívu kvapalných elektrolitov ako napr. lítium-iónová technológia používaná vo väčšine elektromobilov Pevné elektrolyty sú odolné proti vznieteniu a teoreticky sú schopné uchovať viac energie a poskytovať väčší výkon so zvýšeným dojazdom elektromobilov.

Nemecký výrobca chce do roku 2025 vyrobiť viac ako 3 milióny elektrických vozidiel ročne. Na pohon týchto vozidiel plánuje Volkswagen kúpiť batérie v hodnote viac ako 20 miliárd € od spoločnosti Samsung, LG či Contemporary Amperex Technology. Podľa vyjadrenia Herberta Diessa, nemecká automobilka neplánuje vybudovať vlastnú „gigafactory“ pre batérie.

zdroj: bloomberg.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech