Volkswagen zvažuje predaj svojich luxusných značiek. Stanú sa obeťou elektriky?

  • Koncern Volkswagen sa zamýšľa nad osudom svojich značiek Lamborghini, Bugatti a Ducati
  • Volkswagen skúma niekoľko možností, vrátane technologických partnerstiev, reštrukturalizácie, ale aj predaja značiek
  • O predaji nie je definitívne rozhodnuté, koncern sa zatiaľ nevyjadruje
Bugatti
TASR/AP, Swen Pförtner, Martial Trezzini
  • Koncern Volkswagen sa zamýšľa nad osudom svojich značiek Lamborghini, Bugatti a Ducati
  • Volkswagen skúma niekoľko možností, vrátane technologických partnerstiev, reštrukturalizácie, ale aj predaja značiek
  • O predaji nie je definitívne rozhodnuté, koncern sa zatiaľ nevyjadruje

Kauza emisií, prezývaná aj ako Dieselgate, výrazne pošramotila dobré meno koncernu Volkswagen. Predstavitelia koncernu sa teraz chcú vydať úplne inou cestou, a to ekológie a investícií do elektromobility. Postupne sa chce koncern stať jednotkou v predaji elektromobilov.

Podľa zistení agentúry Reuters Volkswagen v rámci preorientovania sa na viac ekologický pohon a jeho plánované rozšírenie na hromadnú výrobu elektromobilov zvažuje ďalší osud svojich značiek Lamborghini, Bugatti a Ducati. Reuters sa odvoláva na zdroje z prostredia koncertu, ktoré tvrdia, že rozhodnutie by mohlo padnúť budúci mesiac v novembri, keď sa uskutoční pravidelné 5-ročné plánovanie do budúcnosti.

Už niekoľko týždňov sa diskutuje o osude značky Bugatti, o ktorú má mať záujem chorvátsky Rimac. Chorváti sú známi svojimi športovými automobilmi, majiteľmi značky by sa mali stať do konca roka. Informovala o tom agentúra Reuters. Podľa nej do koncernu Volkswagen nepoputujú financie, ale stane sa akcionárom spoločnosti Rimac, v ktorej má teraz podiel prostredníctvom značky Porsche. Aktuálne vlastní 15,5 %, po obchode by mohol zvýšiť svoj podiel až na 49 %.

Podobný osud má postihnúť aj značku Lamborghini, ktorá je v súčasnosti súčasťou spoločnosti Audi. Koncern Volkswagen má podľa Reuters  pripravovať plány na oddelenie divízie Lamborghini a už aj oslovil banky a potenciálnych investorov ohľadom možného uvedenia tohto talianskeho výrobcu luxusných vozidiel na akciovú burzu.

zdroj: TASR/AP, Swen Pförtner

O predaji nie je definitívne rozhodnuté

Zatiaľ však nie je definitívne rozhodnuté o ukončení predaja alebo predaji značiek, ale diskutuje sa o jednej z niekoľkých možností. V prípade značiek Lamborghini, Bugatti a Ducati Volkswagen skúma podľa agentúry Reuters niekoľko možností, vrátane technologických partnerstiev, reštrukturalizácie, ale aj predaja značiek.

Ďalší zdroj agentúry  oboznámený s diskusiami uviedol, že o budúcnosti všetkých troch značiek sa hovorilo na zasadnutí dozornej rady minulý piatok, vrátane toho, ako elektrifikovať značky Lamborghini a Bugatti prostredníctvom partnerstiev a investorov.

Reuters pripisuje plány predaja týchto troch značiek okrem iného skutočnosti, že odborová organizácia zablokovala plány riaditeľa koncernu Herberta Diessa na extrémnejšie znižovanie nákladov. Generálny riaditeľ spoločnosti VW by preto musel hľadať „nové spôsoby, ako uvoľniť hotovosť na financovanie odklonu od spaľovacích motorov“.

Budúci osud značiek odmietla spoločnosť komentovať. „Značky sa musia porovnávať s novými požiadavkami. Elektrifikáciou, dosahom, digitalizáciou a konektivitou vozidla,“ uviedol Diess. „Je tu nový manévrovací priestor a každá značka si musí nájsť svoje nové miesto.“

Zdroje: Reuters, Reuters

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá