Vtipný produkt Slovákov využívajú v Tesle, Disney či Amazone. Slovensko naň ešte nedozrelo

  • Paluš a Mihálik stoja za vznikom startupu
  • Z vtipných obrázkov dokázali spraviť svetový biznis
  • S dôverou nových investorov majú veľké plány
Titulná fotka k startupu CultureBoard
Peter Paluš, Unsplash/Milan Csizmadia
  • Paluš a Mihálik stoja za vznikom startupu
  • Z vtipných obrázkov dokázali spraviť svetový biznis
  • S dôverou nových investorov majú veľké plány

Vyplňovanie online dotazníkov nie je pre nikoho žiadnou novinkou. Stretávame sa s nimi v práci, v škole alebo v bežnom živote, čo sa Peter Paluš rozhodol využiť po svojom – priniesť do zaužívaného systému vtipný prvok v podobe memečiek.

„Áno, znie to banálne, aj to banálne je, ale funguje to,“ usmieva sa rodák z Topoľčian, ktorý vybudoval biznis založený na najrozšírenejšej forme obrázkovej komunikácie medzi mladými.

Startup CultureBoard má okrem dotazníkov viacero nástrojov na tvorbu odkazov, ako sú napr. narodeniny kolegu, rozlúčenie pred odchodom z firmy, narodenie dieťaťa, povýšenie alebo dokončenie projektu.

S pozitívnym prístupom a jednoduchými nástrojmi chce slovenský startupista prispieť na rozvoj rutinných procesov firiem a zlepšiť manažérsku kultúru. Do svojho funkčného produktu totiž zakomponoval kreslené vtipy, takzvané „memes“.

Mémy ako biznis

Mémy, gify a obrázky so stručným textom sú bežným obsahom pri osobnej komunikácii v správach na sociálnych sieťach, ale aj mimo nich, a internet je nimi priam zahltený.

„Nepoznám nikoho, kto by ich nemal rád. Vedia ozvláštniť rôzne veci. Je to najlajkovanejší typ kontentu na internete s najväčším engagementom,“ vysvetľuje Paluš, prečo si vybral práve mémy.

Skúsený startupista si uvedomuje silu internetu, ale pláva vo vodách, ktoré sú nasýtené konkurenciou. Najpoužívanejšie nástroje, ako sú Google Form, SurveyMonkey alebo Typeform, majú dlhoročne silnú pozíciu.

Napriek tomu verí, že jeho produkt sa s nimi dokáže porovnať. Na jednej strane vďaka vtipným mémom, ktoré do produktu implementoval, a na druhej strane tým, že sa zameriava na špecifické využitie.

„Už dnes je bežné, že tím funguje na diaľku, a taká normálna vec, ako bolo podanie ruky a blahoželanie k narodeninám, sa scvrklo na obyčajnú správu v Slacku, ktorá ešte do obeda zapadne v konverzácii,“ zhodli sa zakladatelia CultureBoard a dodávajú, že ich nástroje nájdu využitie v každej organizácii, ktorá rieši svoju kultúru a váži si ľudí v nej.

Platforma CultureBoard - nástroj KudosLink
zdroj: Peter Paluš; Využitia nástroja KudosLink pri príležitosti blahoželania kolegyni k svadbe v Disney

Osudová noc v Lisabone

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Zdroje: CultureBoard, Kudoslink, SurverMeme, Innovate Slovakia

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá