Východniari si založili online výčap a chladené pivo nosia ľuďom priamo pred dvere

  • Matúš a Marek z východu Slovenska si podmanili metropolu našich susedov
  • Ponúkajú im jedinečnú možnosť objednať si kvalitné pivo z malých pivovarov až priamo domov
  • Historicky prvý online výčap v Prahe si okamžite našiel množstvo fanúšikov
zdroj: Facebook/Peevo, Unsplash
  • Matúš a Marek z východu Slovenska si podmanili metropolu našich susedov
  • Ponúkajú im jedinečnú možnosť objednať si kvalitné pivo z malých pivovarov až priamo domov
  • Historicky prvý online výčap v Prahe si okamžite našiel množstvo fanúšikov

Zatiaľ čo na Slovensku je minipivovarov približne 60, v Českej republike je to viac ako 420, čo je neklamný znak, že zrejme o trošku viac milovníkov zlatého moku je u našich susedov. Tradičným pivovarom s dlhou históriou teda prirodzene vyrastá nová konkurencia, a to aj napriek tomu, že sa v Česku spotrebiteľské správanie radikálne mení. Podľa Českého zväzu pivovarníkov a sladovní si as­poň ob­čas zla­tistý mok do­praje 87 % čes­kých mu­žov a 59 % žien, čo predstavuje vítanú stabilitu či dokonca pomalý nárast.

zdroj: Pexels

Za­tiaľ čo prie­merný Čech si do­praje tak­mer 9 „pol­lit­rá­kov“ týždenne, u žien je to pri­bližne 1 li­ter piva týž­denne. Zau­jí­ma­vos­ťou je, že pri prieskume bol zaznamenaný aj nárast v ka­te­gó­rii tých, ktorí si do­prajú me­nej ako 2 pivá týž­denne, ale aj tých, ktorí ich vy­pijú 14 a viac. O značku piva sa zaujíma dokonca 80 % Čechov.

Najzaujímavejším faktom však je, že tradičné české krčmy začínajú zívať prázdnotou, pretože naši susedia už radšej než zbehnúť večer na jedno do najbližšieho podniku zvolia inú formu. Kúpia si domov pivo v plechovke a vychutnajú si ho pri telke. A jedná sa o neuveriteľný 80-percentný nárast. (viac si o tejto problematike môžeš prečíta TU). A práve na túto novinku Peevo zjavne reaguje.

„Prvý pražský online pivný výčap má všetko, čo Matúšovi a Marekovi chýbalo v krčmách a pivných eshopoch. Zakladatelia zo samej lásky k pivu postavili vysnívaný výčap sami a kuriér rozváža objednávky v termoboxe, pretože teplé pivo je horšie než studené nohy. Keď spojíte dobré pivo a perfektný servis, vznikne Peevo. A mimochodom, obaja zakladatelia sú zároveň nadšení zákazníci,“ na svojom webe píšu ambiciózni mladí podnikatelia .

Pripomínajú tiež, že v Peeve nikdy nie je plno a nemusíš volať kvôli rezervácii, ponuka je vždy aktualizovaná a objednávky sú doručované v rozmedzí pár hodín. Hoci výber je menší, je tomu tak z jednoduchého dôvodu. Aby mohlo byť o pivo od skladovania po odovzdanie zákazníkovi skvele postarané. Peevo síce funguje len od septembra, no už teraz má veľmi dobré recenzie. Zákazníci si chvália vynikajúci servis, rýchlosť dodávky, možnosť vychutnať si remeselné piva z pohodlia domova a aj to, že pivo je síce v plastových či sklenených fľašiach, no je poriadne vychladené (presne na 4 °C) a chutí výborne.

My sme chlapcov trošku vyspovedali. Odpovedal nám Matúš:

zdroj: Istagram/peevo.cz

Prečo ste si zvolili na svoje podnikanie našich susedov a nie domáce prostredie?

Na to je pomerne jednoduchá odpoveď. Ja som sa tu vydal v roku 2004 na štúdium na VŠE a v Prahe sa mi tak zapáčilo, že už som sa nevrátil (úsmev). V roku 2010 som potom spoluzaložil e-shop Feedo.cz .sk .pl, ktorý je už dlhšie jedničkou na CZ i SK trhu čo sa týka baby produktov. Ten sme po čase predali a v roku 2017 som definitívne odišiel i z pozície CEO a dal si chvíľu pauzu. No a Marek je môj dlhoročný kamarát z detstva z Košíc a v roku 2012 našťastie prijal moju ponuku prísť do Prahy a pomôcť nám s rozvojom Feedo. Bol jedným z prvých zamestnancov Feedo, vypracoval sa až na logistického riaditeľa a túto pozíciu v júni tohto roku opustil – pretože Peevo (úsmev).
Pre predstavu, v čase môjho odchodu malo Feedo cca 200 ľudí a obrat okolo 700 mil Kč.

Čo vás najviac pri práci motivuje?

Mňa na práci najviac motivujú hlavne tie začiatky, tá start-up fáza firmy. Kedy je človek nútený nonstop premýšľať ako tie veci robiť, ako získať zákazníkov, ako to finančne zvládnuť, vymýšľať stále nové veci a vedieť ich hneď zrealizovať. A samozrejme je super motiváciou pak feedback od zákazníkov a to, že službu/produkt využívajú.

A čo je na začiatkoch podnikania pre vás najťažšie?

A najťažšie mi asi príde na začiatku asi to ako o tom, že daný produkt či služba je skvelý, presvedčiť i platiacich zákazníkov a dostať firmu do finančnej stability, aby sa mohla ďalej rozvíjať (úsmev).

Chalanom ďakujeme za odpovede a prajeme veľa šťastia v rozbiehaní podniku.

Najnovšie video