Vypukla vzbura čašníčok obľúbenej reštaurácie. Šéf nám nariadil uniformy ako z porna, tvrdia

  • Sieť reštaurácií Hooters si postavila svoje meno na pečených kuracích krídelkách a sporo odetých servírkach
  • Teraz má na krku sťažnosti zamestnankýň, ktoré dostali namiesto uniforiem „spodnú bielizeň“
Hooters
  • Sieť reštaurácií Hooters si postavila svoje meno na pečených kuracích krídelkách a sporo odetých servírkach
  • Teraz má na krku sťažnosti zamestnankýň, ktoré dostali namiesto uniforiem „spodnú bielizeň“

Hooters je celosvetovo známa sieť reštaurácii, ktorá nijak netají skutočnosťou, že je zacielená najmä na pánsku klientelu. Zákazníkov v ich športových baroch obsluhujú výlučne sporo odeté dievčatá, ktoré sú zároveň hlavným ťahákom konceptu.

Prvá reštaurácia Hooters bola otvorená už 4. októbra 1983 na Floride. Dnes už má značka po svete roztrúsené stovky prevádzok vo viac ako dvadsiatich krajinách. Nachádzajú sa na všetkých kontinentoch s výnimkou Antarktídy.

Poslaním zamestnankýň je podľa americkej spoločnosti vytváranie neopakovateľnej atmosféry. Návštevníci majú mať nielen pocit, že sú na mieste, kde sa môžu dobre pobaviť a najesť, ale majú byť stredobodom pozornosti, pretože „dievčatá sa im patrične venujú“.

Servírky sú zväčša oblečené v športovom tielku a bežeckých šortkách, teda až doposiaľ. Treba povedať, že uniformy Hooters boli vždy predmetom kontroverzie, posledná aktualizácia klasickej uniformy však vyvoláva veľký hnev čašníčok, ktoré ju musia nosiť.

TikTok zaplavili videá, na ktorých sa čašníčky sťažovali, že nové šortky vyzerajú skôr ako spodná bielizeň. Niektoré z nich sa kvôli tomuto novému nariadeniu rozhodli dať v práci výpoveď.

@sick.abt.it

love my job but dont love wearing undies to work ☠️ #hootersgirl @Kirsten :)

♬ Jenna_Did_it – Chy

Niektoré sa rozhodli ľuďom ukázať porovnanie nových a starých šortiek vedľa seba. Chceli tak jasne ilustrovať, o koľko kratšia je nová verzia. Iné si všimli aj to, že nové šortky Hooters vyzerajú veľmi podobne ako tie, ktoré nosia zamestnankyne v konkurenčnom Winghouse.

Kritizovaný prístup k ženám

Reťazec je už dlho kritizovaný za svoje pracovné požiadavky na čašníkov – vrátane odhaľovania uniforiem a špecifických štandardov účesov a mejkapu. Toto všetko posilňuje presvedčenie, že objektivizácia žien je jadrom značky rovnako ako kuracie krídelká.

„Byť Hooters Girl je česť, ktorú majú len tie najzábavnejšie, na cieľ orientované, očarujúce a charizmatické ženy. Hooters Girls majú špeciálny dar, vďaka ktorému sa každý hosť bude cítiť vítaný,“ píše sa na oficiálnej stránke Hooters.

Len pred pár dňami jedna zo servírok, ktorá pracuje pre Hooters v Južnej Karolíne zverejnila, koľko tu naozaj zarobí. Ľudí šokovala, keď povedala, že za hodinu si na účet pripíše len 2,13 dolárov. Nielen na americké pomery je to skutočne málo, dodala však, že najviac si tu dievčatá zarábajú na tringeltoch, ktoré im zostávajú.

zdroj: Hooters

Servírka a študentka medicíny Songer vysvetľuje, že jej zárobok sa odvíja od toho, či má šťastie na dobrú zmenu. Vo videu povedala, že za sedem hodín v bare si už zarobila aj viac ako 400 dolárov. Priznáva, že máva aj dni, kedy za polovicu zmeny dostane len 50 dolárov.

Tvrdí, že jeden zákazník jej dal len tak 60 dolárov za to, že bola ochotná sa s ním na chvíľu porozprávať. Peniaze taktiež dostala aj za propagačné fotenie, ktoré jej zarobilo 50 dolárov. Za jeden týždeň si v Hooters podľa jej slov zarobila okolo 1 300 dolárov.

@theflathootersgirl

Drop any questions you have about working at hooters :) #hooters #thehootersway #bartender #server #tips #NightDoneRight #calendar

♬ Super Mario Sunshine – Delfino Plaza – Super Guitar Bros

Mali otvárať aj v Bratislave

Rýchly rozvoj reštaurácií Hooters je zaistený vďaka franšízingu, kedy jednotliví franšízanti môžu v im známych teritóriách rozvíjať zavedený koncept. Aj vďaka tomuto zabehnutému systému dnes pre firmu pracuje 25 000 zamestnancov a tržby presahujú 1 miliardu dolárov ročne.

zdroj: Hooters

Už pred desiatimi rokmi sa hovorilo o tom, že značka Hooters by mohla doraziť aj na Slovensko a Česko. Informoval vtedy portál Reťazce.sk. Napokon však sieť reštaurácií otvorila len v Prahe a Bratislava zostala bez krídeliek, ktoré si podmanili mnohých Američanov.

V našich končinách sa uvažovalo o otvorení piatich až 15-tich pobočiek. Franšízovú licenciu amerického reťazca získala u našich susedov spoločnosť Na Zdravi Ventures.

Zdroje: hooters.com, retazce.sk

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá