Vzdal sa biznisu v stavebníctve, aby si otvoril reštauráciu za státisíce eur: Dnes už len dobré jedlo nestačí

  • Na to, aby si otvoril vytúženú reštauráciu, využil všetky peniaze z predošlého podnikania
  • Dnes pracuje v priemere aj 16 hodín denne
half
Half Time
  • Na to, aby si otvoril vytúženú reštauráciu, využil všetky peniaze z predošlého podnikania
  • Dnes pracuje v priemere aj 16 hodín denne

Na Národnom futbalovom štadióne v srdci tehelného poľa v Bratislave vyrástol rodinný podnik s názvom Half Time. Nejde o žiadnu „posh“ reštauráciu, ale jednoducho miesto, kde si dáš aj klasické jedlá, z ktorých prevedenia nebudeš sklamaný.

Majiteľ reštaurácie je Ľuboš Bittner, ktorý pred vstupom do gastrobiznisu pracoval v celkom inom odvetví. Dlhé roky podnikal v stavebníctve, no ako sám hovorí, mať vlastnú reštauráciu bolo jeho celoživotným snom. Než začali podnikať, nemali nasadené ružové okuliare, no priznávajú, že realita ich celkom zaskočila.

„Nie je to jednoduché, ale snažíme sa. Prvotný impulz a dôvod bol spojiť sily a využiť výnimočné schopnosti každého z našej rodiny, a zároveň spoločne prežívať aj tie náročné chvíle, ale aj pocit, keď sa nám niečo podarí, keď vytvoríme projekt, ktorý bude našim zákazníkom robiť radosť.“

Na to, aby vôbec mohli otvoriť ich reštauráciu s európskou kuchyňou, museli vynaložiť investíciu vo výške 200 000 eur.

Výhodou bolo, že sa nemuseli zadlžovať a brať si úvery z banky. Na rozbeh podniku použili celý zisk z predchádzajúceho podnikania. Veria, že peniaze sa im vrátia v priebehu 5 až 8 rokov.

„Sme pomerne novootvorená reštaurácia, začali sme v dobe, keď inflácia už bola v rozkvete. Už sme začali so zvýšenými cenami. Je to cca. 30 % a je to v pomere so zvýšením cien našich dodávateľov.“

Sú tiež toho názoru, že aj samotná vláda sa mala na bezprecedentné zdražovanie jednoducho pripraviť lepšie.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa HALF TIME (@halftime.restaurant)

Half Time spolupracuje aj s rozvozovými platformami, napríklad Bolt Food. „Niektoré platformy majú prijateľné podmienky. Donáškové služby vedia zabezpečiť promo, ktoré je v začiatkoch veľmi potrebné.“

Ceny jedál sa tu pohybujú okolo 15 eur, dať si môžeš napríklad veľmi obľúbené hovädzie líčka na omáčke z červeného vína s koreňovou zeleninou a zemiakovou kašou.

Priznávajú však, že dnes už v tomto biznise nestačí mať v reštaurácii len dobré jedlo, kávu či pivo a víno, ale je potrebné zákazníkov aj zabaviť. „Potrebujeme vymyslieť zaujímavý program, ktorý upúta nových zákazníkov, aby sa u nás cítili čo najkomfortnejšie.“

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Zdroje: Half Time, TASR

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá