YAKSHA: YouTube je ako televízia mladých. Slovenskí interpreti číslami často preskočia aj Kanyeho Westa

  • Založil kreatívny dom FCK THEM a streetwearovú značku LOVE THEM ako aj galérie LOVE THEM SPACE
  • Michala Novotného, známeho ako Yaksha, sme vyspovedali u nás v redakcii Startitup
Untitled design - 2021-10-28T091112.401
SIU/Juraj Pajdlhauser
  • Založil kreatívny dom FCK THEM a streetwearovú značku LOVE THEM ako aj galérie LOVE THEM SPACE
  • Michala Novotného, známeho ako Yaksha, sme vyspovedali u nás v redakcii Startitup

V našom najnovšom rozhovore redaktorka Natália Stašíková vyspovedala zakladateľa kreatívneho domu FCK THEM, majiteľa streetwearovej značky LOVE THEM ako aj galérie LOVE THEM SPACE, Michala Novotného, prezývaného Yaksha. Čo je gro jeho podnikania a kde najviac investuje peniaze?

Na túto otázku neviem nikdy odpovedať, pretože každý týždeň sa venujem niečomu inému. Venujem sa, ale tomu, čo ma baví a čo je súčasťou môjho lifestylu. Čiže hudba, videoprodukcia, výroba merchandising a marketing. Dá sa, teda povedať, že tých cash flow mám niekoľko. Jeden týždeň je primárny nový merch pre LOVE THEM, ďalší zas kampaň pre klienta či produkcia klipu, vyjadril sa pre Startitup Yaksha, známy aj ako inkubátor mladých talentov.

Malá Amerika na Slovensku

Na konte má viaceré spolupráce v Amerike. Zo Slovenska sa však odísť nechystá. Hovorí, že si vybudoval malú Ameriku doma. Ak sa niekto dokáže na vyššej úrovni živiť hudbou – rapom, streetwearovou módou a kreatívou ako ja, tak to v mnohých evokuje malú Ameriku. A k tomu ja neživím len seba, ale mám 10-členný tím ľudí.

V Amerike má ale rozbehnuté viaceré projekty. Spúšťa tam projekt One day week a LOVE THEM expandoval do predajne v New Yorku. V New Yorku sme stále jeden z najväčších YouTubových hudobných labelov. Aktuálne máme 1,7 milióna odberateľov a z toho je 60 % priamo z New York.

Yaksha tiež v rozhovore hovorí o tom, ako slovenskí interpreti číslami na YouTube často preskočia aj Kanyeho Westa. „V prvom rade tým, že YouTube bol a ešte stále celkom je ako televízia mladých. Amerika je v tomto technologicky popredu.“

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa LOVE THEM (@lovethemcom)

Na Instagram nie je odkázaný

Yaksha najviac peňazí investuje posledné roky do nehnuteľností. „Veľké čiastky peňazí vrážam aj do svojho lifestylu. Platím si trénera, masáže, regenerácie, snažím sa kvalitne stravovať a podobne.“

Komunitu fanúšikov si Yaksha vytvoril aj na svojom Instagrame, kde má viac než 83-tisíc followerov. Nepovažuje sa však za influencera.

„Influencerstvo nie je moja práca, takže by som sa skôr nazval aktívnym užívateľom Instagramu s influencom na svojich sledovateľov. V podstate netuším, v akom momente sa môže niekto sám od seba nazvať influencerom. Dávam si veľký pozor na to, ako pracujem so svojím dosahom a uvedomujem si zodpovednosť, ktorá automaticky prichádza s tým, keď každý tvoj post vidí X-tisíc ľudí. Sociálne siete som však vždy považoval za marketingový nástroj,“ ozrejmuje.

zdroj: SIU/Juraj Pajdlhauser

S Yakshom sme sa porozprávali aj o spolupráci s americkým raperom 6ix9ine. Prezradil nám, či je s ním stále v kontakte, a tiež to, ako sa môže človek stať členom kreatívneho domu FCK THEM. 

Omnoho viac sa dozvieš v našom rozhovore, ktorý vydávame už zajtra. 

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie