Z 2 miliárd na eko projekty si uchmatlo aj Slovensko. Doprava na Dunaji zažije obrodu

  • EÚ rozhodla, že investuje do ekologickej dopravy
  • Podporí niekoľko projektov, na ktoré vyčlenila nemalé finančné prostriedky
  • Dva projekty sú aj zo Slovenska
 srcset
Instagram/ themiddleagetravel, matuskrcmarik
  • EÚ rozhodla, že investuje do ekologickej dopravy
  • Podporí niekoľko projektov, na ktoré vyčlenila nemalé finančné prostriedky
  • Dva projekty sú aj zo Slovenska

Európska únia berie svoju úlohu boja proti klimatickým zmenám vážne, píšu Aktuality. V Bruseli sa rozhodlo, že EÚ podporí projekty, ktoré majú zabezpečiť čistejšiu, ekologickejšiu a modernejšiu dopravu, než na akú sme boli zvyknutí. 

Celkovo by malo byť na tieto projekty vyhradených  2,2 miliardy eur. Medzi nimi je aj devätnásť takých, ktoré zabezpečujú prechod na ekologickejšie palivá. Na tento cieľ pôjde 142 miliónov eur. 

Medzi projektmi sa objavili aj plány na modernizáciu železničnej infraštruktúry. Peniaze prídu aj na Slovensko, do Bratislavy a do Čadce. 

Ekologickejšia Európa

investuje podľa Zoznamu do ekologickejšieho života na kontinente vo všetkých členských štátoch 2,2 miliardy eur. Projekty majú byť financované prostredníctvom Nástroja na prepájanie Európy (CEF).

Celkovo ide o 140 kľúčových projektov, z toho ide o 55 projektov železničnej infraštruktúry. do ktorých bude investovaných 1,6 miliardy eur. Únia podporí aj 19 projektov, ktoré zabezpečujú prechod na ekologickejšie palivá, sumou 142 miliónov eur.

Patrí sem aj realizácia dlhoočakávaného projektu Rail Baltica. Ním majú byť pripojené baltské štáty do európskej železničnej siete.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Rail Baltica (@railbalticaofficial),

Aj v cestnej doprave má byť zavedená infraštruktúra pre alternatívne palivá a to inštaláciou viac ako 17 000 nabíjacích miest vrámci cestnej siete a nasadením 355 nových autobusov. 

Podľa Európskej komisie majú nové podporované projekty zabezpečiť vybudovanie chýbajúcich dopravných spojení, podpory sa konečne dočkala udržateľná doprava. Zároveň dôjde k vytvoreniu nových pracovných miest, čo je v čase pandémie COVID-19, keď sa rútime do jednej z najhorších hospodárskych kríz, pozitívna správa. 

Veľká pozornosť bude venovaná posilneniu železníc, vrátane cezhraničných prepojení a spojení s lodnými prístavmi či letiskami. Zväčšiť sa má kapacita, s lepšími spojeniami s cestnými a železničnými sieťami bude posilnená aj vnútrozemská lodná doprava starého kontinentu.

V námornom odvetví EÚ uprednostnila projekty pobrežnej námornej dopravy. Tie sa týkajú inštalácii dodávok energie na pevnine alebo alternatívnych palív. Výsledkom by malo byť zníženie emisií z lodí v prístavoch. 

Slovenské eko-projekty

Medzi projekty, ktoré rátajú s modernizáciou železničnej infraštruktúry, patria aj dve zo Slovenska, informuje Sme. Prvým z nich bude modernizácia infraštruktúry verejného prístavu v Bratislave a druhým modernizácia železničného hraničného priechodu v Čadci.

Bratislavský projekt má podporiť udržateľnosť a znásobiť synergie medzi činnosťami prístavu s cieľom rozvíjať dopravu pozdĺž Dunaja.

Modernizáciou Čadce bude docielená výstavba dvojkoľajovej železničnej trate z česko-slovenských hraníc. Práve to zahŕňa modernizáciu bezpečnostných a návestných zariadení a železničných tratí. 

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Raymo Rask (@raymo_rask),

Zdroje: openiazoch.zoznam.sk, aktuality.sk, ekonomika.sme.sk

Najnovšie video