Z TATRATEA sa medzi mladými ľuďmi stala legenda. Ako vyzerala naša celoročná spolupráca s takmer 50 výstupmi? (Case study)

thumbnail (1)

So známou slovenskou firmou Karloff sme uplynulý rok spolupracovali prakticky nepretržite. Firma spod Tatier stojí napríklad za ikonickými produktmi ako Tatratea a Czechoslovakia Vodka – ide tak o veľmi špecifického partnera, ktorý kladie dôraz na prestíž, prémiovosť a lokálny pôvod svojich produktov.

Zároveň ich však chce profilovať ako mladé, svieže a fun, pričom niekedy príde čas aj na náročnejšie a komplikovanejšie témy s hlbším posolstvom, ktoré vysvetľujú základné hodnoty celej firmy.

Pre Startitup Group hrá do kariet fakt, že disponujeme 8 portálmi – každý s vlastnou cieľovou skupinou a s vlastným štýlom komunikácie. Rôzne témy sme preto mohli posúvať rôznym publikám a maximalizovať tak relevantný výtlak.

Preto sme našu celoročnú spoluprácu v roku 2020 viedli až na 3 portáloch – Startitup, Emefka a Interez so širokospektrálnou komunikáciou od článkov až po virálne posty na sociálnych sieťach.

 

Virálna komunikácia každé 2 týždne

Pokiaľ vidíme priestor a zábavný potenciál, produkty mladej cieľovke komunikujeme cez náš portál Emefka, ktorý sa so 460-tis. followermi na IG špecializuje na instantnú zábavu. Keďže ide o najväčší mediálny Instagram na Slovensku so státisícovými dosahmi, virálnosť klientskeho postu vieme garantovať.

Virálny marketing prostredníctvom nenútenej zábavy je tak efektívny a šíriteľný, že si v digitálnom svete už vyslúžil aj vlastný segment „meme marketing“. Aj keď v zahraničí už ide o bežný koncept, ktorý využívajú aj najväčšie korporáty či mediálne agentúry, na Slovensku je zatiaľ meme marketing novou príležitosťou s obrovským potenciálom. A práve Emefka je jej najväčším pionierom.

Skvelé na meme marketingu je to, že sa z vášho príspevku môže stať virál či zarezonovať tak, že sa z neho stane niečo nadčasové, zapamätateľné aj po roku či dvoch,“ vystihla benefity virálnych postov aj Lucia Giacková zo spoločnosti Karloff.

Nezanedbateľný výtlak Emefka má na svedomí predovšetkým silná komunita, ktorá portál vníma ako zdroj svojej každodennej zábavy. Každý post zaznamenáva dosah min. 250 000 unikátov a Emefka ich produkuje desiatky týždenne, pričom veľký výtlak dokážeme pripraviť nielen zábavnej téme či novému fenoménu, no tiež vášmu produktu či značke.

Inovatívny a efektívny spôsob uvoľnenej komunikácie, kde spoločne so zábavou zverejňujeme aj posolstvo klienta, využívame na pravidelnej báze. Vo svete digitálneho marketingu sa pravidelne hovorí, že virálnosť kampane sa garantovať nedá – ak sa však o virálny zásah chcete pokúsiť, tak portál, kde 1 post vidí 250 000 unikátov, vo vašom mediapláne nesmie chýbať.

Jeden post zasiahol 10 % Slovákov

Počas roka 2020 sme komunikačnú stratégiu museli upravovať. V januári a februári 2020 sme sa sústredili najmä na virálnu podporu brandov – značky Tatratea a Czechoslovakia Vodka sa postupne dostávali aj do povedomia mladých ľudí, ktorí väčšinu času trávia pred obrazovkami a obľubujú práve aktuálnu a krátkodobú zábavu.

Po príchode lockdownu sme však naratív pozmenili a virálne sme začali komunikovať zľavy produktov v supermarketových reťazcoch, keďže komunikovať alkoholické nápoje v predchádzajúcom kontexte párty a večerov v meste už nebolo vhodné.

  • Za rok 2020 sme na Emefka vyprodukovali 24 virálnych postov pre Karloff, ktoré spolu dosiahli ďaleko cez 6,7 miliónov impresií len na Instagrame a približne ďalších 4,5 milióna impresií na Facebooku.
  • Aj keď štandardne performuje o čosi lepšie Instagram, paradoxne najúspešnejší bol aprílový post na Facebooku, ktorý na tejto platforme oslovil až 524-tisíc unikátov.

Komunikačné kanály Emefka však nie sú limitované len na sociálne siete – natívnu reklamnú komunikáciu spoločnosti Karloff sme umiestňovali aj na web, kde sa články dočkali priemernej čítanosti 18 000/článok. Z 9 článkov sme 4 venovali slovenským tradíciám a predstavovaniu inšpiratívnych ľudí, letné články sme zasa napojili na marketingovú komunikáciu Tatratea v rámci kampane na podporu lokálneho turizmu.

Kreatívne výzvy a custom formáty na mieru

Emefka kladie na svoju obsahovú štruktúru a kvalitatívnu úroveň vysoký dôraz – s takmer polmiliónovým publikom prechádza každý príspevok dôkladnými kontrolami kvality. Treba predsa skĺbiť nielen posolstvo klienta, ale najmä samotný zábavný aspekt kreatívy, čo nie je vždy jednoduché. Preto od klientov často potrebujeme voľnú ruku, čo sa v prípade spoločnosti Karloff naplnilo na sto percent – čo nepochybne prispelo ku kvalitným výsledkom.

Po niekoľkých mesiacoch sme nasadili aj custom kreatívne formáty s cieľom ešte viac maximalizovať reach a engagement. Vedeli sme, že značku Tatratea u nás publikum vníma veľmi dobre, na rad preto prišla dokresľujúca výzva, ktorú sme predostreli komunite. Práve tá je v prípade Emefka veľkou výhodou – len málokde nájdete toľko kreatívnych a trefných komentárov.

Komunitu sme vyzvali k navrhnutiu vlastného dizajnu fľaše Tatratea. Výzvu sme podporili kombináciou ankety v článku a zábavnou formou sme tak zapojili cieľovku do tvorby obsahu, kde priamo a nenútene interagovali s produktom a marketingovými nástrojmi značky – výsledkom bol zásah vyše 350 000 unikátov a desiatky kreatívnych a kvalitných návrhov, o čom si môžete prečítať v predchádzajúcej case study.

Našu natívnu reklamu čítajú až do konca

Tatratea a Czechoslovakia Vodka sú však omnoho viac, než len „fun“ a „light“. Paralelne s Emefka preto prebiehala natívna komunikácia aj na Startitup.sk, najväčšom z našich portálov, kde sme sa s klientom zamerali najmä na prirodzenú a nenútenú komunikáciu hodnôt spoločnosti Karloff.

V našom poslednom článku sme napríklad rozoberali zákulisie ikonického slovenského čaju – posúvali sme posolstvo rodinných hodnôt a tradičného založenia ikonickej tatranskej likérky, ktoré si prečítalo až 25 000 unikátov. Kvalitu textu zasa meriame podľa pomeru slov a času strávenom na článku, ktorý dosiahol až 6:05.

Vyše 6 minút teda priemerný čitateľ strávil konzumovaním reklamného posolstva, pretože mu bolo podávané nenútene, pútavo, zaujímavo a s dostatočnou pridanou hodnotou, aby natívny článok zatváral spokojný a obohatený o nové informácie.

V podobnom duchu sa niesla aj komunikácia na Intereze, treťom z portálov zaradených do mediaplánu. Tamojšia cieľovka sa od Startitup líši tým, že je viac zameraná na popkultúru a lokálne dianie než na biznis a progresivitu.

To sme však považovali za príležitosť – využili sme synergiu Interezu a Karloffu v ich vzťahu k Slovensku a k lokálnym témam. Posolstvo sme preto natívne zapracovali do článkov o slovenských tradíciách, ktoré v našom publiku trefne zarezonovali.

Ako celoročnú spoluprácu hodnotí klient?

Marketingová manažérka spoločnosti Karloff Lucia Giacková priznáva, že zo začiatku išli do spolupráce opatrne a sami hovoria, že ich komunikácia bola v minulosti konzervatívnejšia. Vtipná a kreatívna prezentácia, založená na virálnom šírení a kvalitnom obsahu, sa však veľmi dobre osvedčila a efektívne oslovila predovšetkým mladšiu generáciu 18 – 25, ktorú dnes už iné platformy ako online médiá dokážu osloviť len veľmi ťažko. Vďaka Karloff sme mohli byť prví, kto na túto cieľovú skupinu posolstvo Tatratea a Czechoslovakia Vodka mohol komunikovať.

 

 „Prvýkrát sme sa zamerali na generáciu, ktorá veľa času trávi na obrazovkách smartfónov a majú radi aktuálnu a krátkodobú zábavu. Spokojní sme nadmieru. 😊

Čísla (pomer cena/výkon/interakcia) nie sú porovnateľné so žiadnym kanálom naprieč rôznymi spektrami marketingových nosičov na Slovensku. Emefka sa nedá porovnať so žiadnym podobným kanálom na SK.
Lucia Giacková, marketingová manažérka z Karloff.

 

Portál a platformy Startitup zase klient vníma ako príležitosť pre dlhodobý a kvalitný brand building, vhodný na komunikáciu náročnejších či lifestylových tém. V kampani poslúžil ako mediálny nosič pre komunikačné body typu slovenskosť, tradícia, variabilita príchutí či variabilita v spôsoboch konzumácie, ktoré podporovali komunikačnú líniu na Emefka.

Táto spolupráca prispela aj k tomu, že sme sa stali Najdôveryhodnejšou značkou v rámci svojho segmentu. Prieskum nám ukázal, že sme najdôveryhodnejší práve hlavne v cieľovej skupine 18 – 24,“ uzatvára Lucia Giacková zo spoločnosti Karloff.


Súčasťou virálnej alebo lifestyle komunikácie môže byť aj vaša značka.
Ozvite sa nám na [email protected]

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK