Začínali ako startup, dnes hlásia rekordný nárast tržieb na úroveň 70 miliónov eur. Ich služby využívaš aj ty

  • Heureka začínala ako malý startup v roku 2007
  • Dnes ide o firmu, ktorá má na trhu e-commerce obdivuhodnú pozíciu
  • Tržby skupiny vzrástli z minuloročných 54 miliónov eur na tohtoročných 70 miliónov eur. To je medziročný nárast vo výške 35 %
her
Heureka Group
  • Heureka začínala ako malý startup v roku 2007
  • Dnes ide o firmu, ktorá má na trhu e-commerce obdivuhodnú pozíciu
  • Tržby skupiny vzrástli z minuloročných 54 miliónov eur na tohtoročných 70 miliónov eur. To je medziročný nárast vo výške 35 %

Skupina porovnávačov Heureka Group aktuálne pôsobí na deviatich trhoch strednej a východnej Európy a navštevuje ju 23 miliónov užívateľov mesačne. Je tiež najväčším európskym porovnávačom, ktorý si obľúbilo aj množstvo Slovákov.

Dokopy „prehľadáva“ už viac ako 55-tisíc internetových obchodov. Za hospodársky rok firma svoju pozíciu posilnila aj vplyvom masívneho rastu e-commerce trhu, a to vo všetkých krajinách, v ktorých pôsobí.

zdroj: Heureka

E-commerce segment akcelerovala aj pandémiu koronavírusu, predovšetkým s ňou spojené vládne opatrenia, ktoré na pár mesiacov prakticky zastavili kamenné nakupovanie.

zdroj: Heureka

„Do online priestoru sa presunula drvivá väčšina nakupujúcej populácie, na čo museli, samozrejme, reagovať aj kamenní predajcovia, ktorí boli nútení svoju ponuku tiež prepnúť do online priestoru, pokiaľ to šlo,“ hovorí Tomáš Braverman, CEO Heureka Group.

zdroj: Heureka

Neustále tiež pokračujú práce na budovaní ich najväčšieho európskeho marketplace.

„Jednou z prvých lastovičiek nášho marketplacu, ktorú je vidieť aj na frontende, a vidia ju teda už aj zákazníci všetkých krajín Heureka Group, sú automaticky prekladané produktové recenzie, ktorých sa nám podarilo na weby nasadiť viac ako milión. To je pre zákazníkov ďalšia obrovská pomoc pri nákupnom rozhodovaní,“ hovorí Braverman.

zdroj: Heureka

Trh sa mení

Podľa Tomáša Vrtíka z Expandeco pandémia spôsobila aj to, že nakupovať online boli zrazu nútení aj tí, ktorí na niečo podobné neboli vôbec zvyknutí. Podľa experta na e commerce sme svedkami rýchlej digitálnej transformácie. Pandémia z dlhodobého pohľadu posunula e-commerce trh minimálne o päť rokov vpred.

Tomáš nám tiež povedal, že je presvedčený, že tento trend bude aj naďalej rásť. Objasňuje, že ak by sme sa pozreli na Európsku úniu, alebo už len na vyspelé štáty, ako Nemecko či Veľkú Britániu, odhaduje sa, že približne do piatich rokov bude podiel e-commerce na úrovni 20 %.

Vysvetľuje, že e-shopy stále viac a viac rozmýšľajú, ako zlepšiť svoj biznis a ako ho škálovať. Podnikatelia, ktorí nemali predtým skúsenosti s e-commerce si uvedomili, že sa musia v tomto prostredí naučiť pohybovať a venovať mu väčšiu pozornosť.

„Osobne si myslím, že biznis sa bude musieť transformovať tak, že e-commerce a predaj v kamenných prevádzkach vytvorí jeden trh a zákazník si bude vyberať, či pôjde fyzicky do predajne, alebo si nakúpi online.“

Rozdiely v spoločnosti

Online život však nie je samozrejmosťou v každom kúte Slovenska. Analytik zo SLSP Matej Horňák upozorňuje, že pri pohľade na detailnejšie dáta narážame na výrazné regionálne rozdiely medzi jednotlivými oblasťami našej krajiny.

Napríklad, zatiaľ čo v Bratislavskom kraji nikdy internet nepoužili iba 4 % ľudí, na východe Slovenska je to dvojnásobok. To sa odráža aj na podiele domácností, ktoré nemajú zriadený prístup na internet – v hlavnom meste a jeho okolí je to každá desiata domácnosť, na východe Slovenska je to približne každá šiesta.

Nutnosť ovládať moderné technológie a, takpovediac, držať krok s trendami však nie je iba výsledkom pandémie, ale dlhodobého vývoja, kedy sa digitalizácia dostáva čoraz výraznejšie do života ľudí.

Tento trend podľa Horňáka nepoľaví, naopak, v čase bude posilňovať a digitálne zručnosti získajú na význame čoraz viac. Ovládanie počítača, internetu či základných programov patrí už dnes medzi základné požiadavky zamestnávateľov, pričom sa budú ešte zvyšovať.

„V budúcnosti môžeme očakávať napríklad častejšie využívanie tzv. veľkých dát, čo si bude vyžadovať schopnosť spracovať ich, porozumieť im a vedieť ich interpretovať.“

Ďalším predpokladom je, že znalosť programovania a vývoja softvéru či aplikácií bude vystupovať čoraz viac do popredia a ovládanie programovacieho jazyka sa postupne môže stať bežnou súčasťou pre širší okruh pracovných miest, než je tomu dnes, keď je to výlučne doménou IT pozícií.

Zdroje: Heureka Group, SLSP

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá