Zakladateľ legendárneho projektu vyhorel, začal farmárčiť, teraz je späť s novým projektom

  • FoxoBoxo.sk je nový projekt s európskymi ambíciami
  • Sústrediť sa chce na kvalitné a overené slovenské pobyty
  • Top slovenské destinácie sú Tatry, Liptov a Slovenský raj
FoxoBoxo
Startitup
  • FoxoBoxo.sk je nový projekt s európskymi ambíciami
  • Sústrediť sa chce na kvalitné a overené slovenské pobyty
  • Top slovenské destinácie sú Tatry, Liptov a Slovenský raj

Letná dovolenková sezóna je v plnom prúde. Slováci pritom dovolenky zvyčajne nakupujú na zahraničných portáloch – to sa však čoskoro môže zmeniť, do ringu prichádza nová platforma zo Slovenska.

Priamo na novom webe FoxoBoxo si zákazník vykliká nielen ubytovanie, ale rovno aj atrakcie. Doteraz väčšina bookingových portálov ponúkala maximálne počet nocí a všetky aktivity si musel zákazník vyhľadať po vlastnej osi.

Zdenko Hoschek (43), ktorý stojí za známym portálom ZľavaDňa, sa na budovanie novej platformy zameriaval posledné 2 roky – Foxoboxo sa chce sústrediť nielen na predaj pobytov, no predovšetkým na ich kombinovanie s aktivitami v regióne.

Silné prepojenie ubytovania a atrakcií Hoschek rozbieha najprv na Slovensku, kde vďaka ZľavaDňa dokonale pozná domáci trh. Už teraz však pokukuje aj po ďalších európskych krajinách.

  • Prečo Slováci pri mori dovolenkujú 2 týždne a na Slovensku 2 dni
  • Či sú služby v slovenských hoteloch porovnateľné so zahraničím
  • Aké plány má FoxoBoxo a akým svetovým hráčom sa chce postaviť

BBB_1595
zdroj: Startitup – Zdenko Hoschek podniká v cestovnom ruchu dlhé roky, začínal so zľavovým portálom, ktorý je dodnes úspešný.

Prečo Slováci chodia k moru aj na 14 dní a do slovenských hôr len na 2 dni?

O slovenskom trhu máme hromadu dát a dobré know-how. Vieme, že Slováci idú zvyčajne raz do roka na veľkú zahraničnú dovolenku a potom dva- až trikrát idú na 2 či 4 dni na dovolenku na Slovensku. 

Samozrejme, niektorí zostávajú aj dlhšie, ale zvyčajne to sú nadšenci, ktorí naozaj objavili svoje obľúbené miesto.

Medzi top lokality na Slovensku patria Vysoké Tatry, Liptov, Slovenský raj a Orava. Ľudia tam strávia aj týždeň, je tam čo robiť. Rozhodujúce je aj to, že ak sa stane problém v práci či v rodine, zo Slovenska sa viem prípadne rýchlo vrátiť domov.

Kde na Slovensku najradšej dovolenkujete vy?

Ja chodím najradšej na Liptov a do Vysokých Tatier, sú to dobré oblasti na turistiku a wellness.

Aké sú služby na Slovensku v porovnaní so zahraničím?

Veľmi porovnateľné. Časy, keď si kúpite hotel a pri check-ine zistíte, že to je katastrofa, tu už nie sú.

V ére online portálov a recenzií už nekvalitné ubytovania neprežijú. Kvalita na celom svete tak postupne stúpa hore, no, samozrejme, kvalita ide hore aj s cenou.

Na aký typ pobytov sa špecializujete?

My sa prezentujeme so sloganom Dovolenka na Slovensku hravo. Chceme, aby si ľudia veľmi jednoducho vybrali pobytový balík podľa svojich predstáv zarezervovali to správne ubytovanie.

Dnes je to tak, že väčšinou Slováci dovolenku doma strávia na horách a potrebujú ubytovanie na mieru. To je jedna z hlavných skupín, na ktorú sa zameriavame. Na stránke ponúkame kvalitné ubytovania, ktoré perfektne napĺňajú potreby takéhoto zákazníka.

A čoskoro plánujeme aj druhú fázu nášho projektu – keď začneme zákazníkovi ponúkať aj blízke atrakcie. Ide niekam do regiónu, kde si kúpi ubytovanie, a my mu rovno odporučíme jaskyňu, lanovku či hrad, vďaka čomu si vie vyskladať napríklad plnohodnotný program na víkend. To všetko si zakúpi a rezervuje pohodlne ešte doma.

Sústredíme sa tak na vytvorenie dobrej emócie – vďaka FoxoBoxo sa dá zažiť napríklad príjemný čas strávený s rodinou, a keďže uľahčujeme organizáciu, spoločne strávený čas bude o to kvalitnejší a krajší. Nová platforma FoxoBoxo →

BBB_1586
zdroj: Startitup – FoxoBoxo bude meniť spôsob, akým sa pozeráme na dovolenku na Slovensku.

Dá sa FoxoBoxo porovnať s Booking.com?

Do určitej miery, ale sú tu veľké rozdiely.

Napríklad v aktuálnej podobe FoxoBoxo si vie zákazník kompletne vyskladať svoj pobytový balík, vrátane príplatkových služieb – vyberie si akú chce izbu, či ide aj so psíkom alebo či chce masáž. Pri Bookingu sa zvyčajne objednáva len ubytovanie, my však nabaľujeme služby navyše k tomu.

A už teraz zákazníkovi odporúčame aktivity v regióne, už dnes tam nájde tipy na všetky výlety a zaujímavosti, ktoré sú aj nekomerčného charakteru – napríklad návšteva hradu, studničky či vyhliadky.

A keď sa presunieme do druhej fázy projektov, tak mnohé z komerčných atrakcií sa budeme snažiť prinášať za zvýhodnenú cenu priamo na stránke.

Kým teda Booking predáva len ubytovanie, my sa snažíme predávať a zabezpečiť celkový zážitok.

Čo sa týka nastavenia pre hotely a ubytovacie zariadenia, je to podobné a aj my fungujeme na provízii, pričom vstup k nám je bezplatný. Výhoda u nás však je, že samotné projekty na vlastné náklady aktívne promujeme a snažíme sa ich tlačiť a predávať, kým pri Bookingu je to skôr pasívny katalóg, z ktorého si sám vyberám.

Mnoho ľudí Booking využíva skôr ako pekný katalóg, kde si vyberie ubytko – a následne ho priamo na webe ubytovania kúpi lacnejšie. Ako tomuto plánujete zabrániť?

Toto ste presne vystihli, bežne sa stáva, že Booking.com je drahší ako nákup v samotnom hoteli. To je zásadná vec, ktorú my nechceme robiť.

Preto budú ceny u nás rovnaké ako na stránke ubytovania – alebo ešte nižšie. Keďže na rozdiel od Bookingu spolupracujeme s hotelmi, vieme vybaviť lepšiu cenu a mnohokrát ju aj máme.

Aktuálne máme približne polovicu cien ako v hoteli a polovicu aj lacnejšiu. Zákazník sa teda u nás môže spoľahnúť na to, že u nás je najlacnejšia možná cena a nemusí pozerať ďalšie portály či weby hotelov.

Na webe FoxoBoxo píšete, že ste sami overili všetky prevádzky. To ste skutočne všade boli?

Skutočne áno. Náš sesterský projekt je etablovaný portál ZľavaDňa, ktorý funguje dlhé roky. Poznáme všetkých veľkých hotelierov, pravidelne ich navštevujeme, aj 4- až 5-krát do roka.

Sme dokonca napojení na ich systémy, vďaka čomu máme prehľad o aktuálnej dostupnosti a cene. Za každým hotelom, ktorý máme na FoxoBoxo, si stopercentne stojíme. Práve to je jedna z výhod – ponúkame to, čo sami dôverne poznáme.

BBB_1605
zdroj: Startitup – Vďaka skúsenostiam a kontaktom zo ZľavyDňa dokáže Hoschek ručiť za kvalitu každého hotela na FoxoBoxo.

Ako vyzerá typický slovenský dovolenkár, ktorý zostal doma? Na akú skupinu zákazníkov sa budete sústrediť?

Povedal by som, že to sú tri skupiny.

Prvá je rodina s deťmi, ktorá stále cestuje – títo ľudia potrebujú naplniť čas počas pobytu, preto si myslím, že práve odporúčanie zážitkov pre nich urobí veľa.

Druhá skupina sú milovníci wellness pobytov – najmä páry a mladí ľudia, ktorí hľadajú rôzne pobytové balíčky, majú radi wellness pobyty. To je asi najobľúbenejšia kategória.

Tretia skupina sú seniori, ktorí dostávajú tie pobyty napríklad ako darčeky od detí. Pre nich sú to napríklad kúpeľné pobyty.

Slovenský portál orientovaný na Slovákov, no FoxoBoxo nie je slovenský názov. Prečo takéto odvážnejšie meno a prečo líška s krabicou?

Chceme mať medzinárodný názov, keďže máme aj európske ambície.

FoxoBoxo má dobrý dizajnový potenciál, sú tam O-čká a X-ká. Líšky sú zase prefíkané a múdre. A, samozrejme, dnes sa musíte pozerať aj na dostupnosť domén.

Má zmysel sústrediť sa len na slovenský trh? Neobmedzujete si tak rast a tržby?

Určite pôjdeme aj do zahraničia, no najprv chceme mať veci hotové na sto percent. Nie je jednoduché ísť naraz do 10 krajín, pretože v každej krajine sú iné hotelové systémy a vy potrebujete byť kompatibilní, aby ste mohli napríklad naživo vidieť kapacitu izieb.

Na FoxoBoxo sme vyvinuli a pripravili úplne nový kód, odlišný systém od ZľavyDňa.

Keď budeme mať všetko perfektné na Slovensku, zameriame sa aj za hranice. No ide o to, že keď niečo robíte, tak v tom musíte byť najlepší. Dovolenky na Slovensku vieme zmapovať lepšie, ako napríklad dovolenky na Cypre, takže sa teraz sústredíme na domáci trh.

Letná a zimná sezóna sú na Slovensku pomerne silné, no čo budete robiť off-peak?

Áno, na Slovensku sú hlavné sezóny, ale dokonca aj leto je o dosť silnejšie ako zima. Ale áno, v apríli toľko ľudí nedovolenkuje.

No sila slovenského cestovného ruchu je v tom, že veľa atrakcií a destinácií funguje celoročne. Veľkým ťahačom sú u nás napríklad akvaparky či wellness pobyty – tie sú napríklad populárne najmä na jeseň, čo je taktiež obdobie mimo sezóny.

BBB_1551
zdroj: Startitup – Cestovný ruch na Slovensku je sezónny, aj off-peak však dokáže mnoho ponúknuť.

Aký rozdiel vidíte vy medzi FoxoBoxo a ZľavaDňa?

ZľavaDňa je stále veľmi dobrý marketingový kanál. Už len z názvu vieme, že pracuje so zľavou – no nemá taký výber.

FoxoBoxo vie priniesť oveľa väčšiu ponuku. ZľavaDňa naopak menšiu, no za výhodnejšiu cenu.

ZľavaDňa je výborná, keď sa využije príležitostne, a FoxoBoxo ponúka celoročné ponuky.

Aj keď máme interný prienik napríklad v IT či v marketingu, na oboch projektoch pracujú odlišní ľudia, a vieme to teda pekne oddeliť.

Uvidíme FoxoBoxo už čoskoro aj v Česku?

Ja dúfam, že v celej V4 (smiech). Slovensko, Česko, Maďarsko a Poľsko sú veľmi zaujímavé v tom, že z pohľadu cestovného ruchu je to jeden homogénny trh. Ľudia tu cestujú krížom-krážom. My chodíme do poľských Tatier, Česi do tých našich.

Plán je taký, že najprv pre Slovákov vymakáme ponuku v iných V4 krajinách – potom obyvateľom V4 krajín budeme predstavovať našu ponuku.

Staviame na tom, že v regióne nikto nekombinuje pobytové balíčky priamo s atrakciami, v tom sme naozaj silní. Čo ponúka FoxoBoxo →

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá