Zarobia viac než hollywoodske legendy. Tvorcovia South Parku uzavreli životnú zmluvu
- South Park zmenil životy svojich tvorcov navždy
- Paramount im zaplatí vyše 1,5 miliardy dolárov
- South Park zmenil životy svojich tvorcov navždy
- Paramount im zaplatí vyše 1,5 miliardy dolárov
South Park prednedávnom upevnil pozíciu svojich tvorcov, Treya Parkera a Matta Stona, v najexkluzívnejšej lige kreatívnych podnikateľov súčasnosti.
Ako informuje Forbes, dvojica podpísala miliardovú zmluvu s mediálnou spoločnosťou Paramount, čo ich radí medzi najzárobkovejších tvorcov v dejinách televízie.
South Park priniesol svojim tvorcom milióny dolárov
South Park opäť dokazuje, že v ére nekonečných streamingových vojen zostáva neotrasiteľnou stálicou. Spoločnosť Paramount uzavrela s jeho tvorcami, Treyom Parkerom a Mattom Stoneom, päťročný kontrakt v hodnote 1,5 miliardy dolárov, čím oficiálne presúva globálne streamovacie práva na South Park pod svoju platformu Paramount+.
V rovnakom čase Federálna komunikačná komisia schválila fúziu so spoločnosťou Skydance Media. Paramount tak získal nový impulz na reorganizáciu svojho portfólia v hodnote osem miliárd dolárov.
Dohoda s Parkerom a Stoneom zabezpečuje exkluzívne práva na distribúciu South Parku po celom svete a zároveň garantuje obom tvorcom ročný príjem v hodnote 300 miliónov dolárov. Po uzavretí zmluvy sa čistý majetok Parkera a Stonea odhaduje na 1,2 miliardy dolárov.
Paramount považuje túto dohodu za kľúčový moment v pretekoch o digitálnu dominanciu. South Park sa totiž v uplynulých piatich rokoch vysielal exkluzívne na HBO Max (v rámci USA).
„V biznise, kde nikto nič nevie, je jedna vec istá: ‚South Park‘ vždy vyhráva,“ cituje LA Times Douga Herzoga, bývalého prezidenta Comedy Central, ktorý pred takmer tridsiatimi rokmi dal South Parku zelenú.„Seriály ako ‚South Park‘ sú jadrom toho, čo buduje hodnotu spoločností ako Paramount,“ dodáva.
Od kontroverzného outsiderstva k mediálnemu impériu
South Park sa od svojho debutu v roku 1997 pretransformoval z kontroverzného animovaného outsidera na multimiliardový mediálny fenomén. Parker a Stone stihli vyprodukovať vyše 300 epizód, preniknúť na Broadway s mimoriadne úspešnou „Knihou Mormonovou“ a vybudovať rozsiahlu sieť licenčných partnerstiev. Ale to, čo z nich spravilo miliardárov, nebola iba tvorivosť. Bola to predvídavosť a strategická presnosť.
Kľúčový moment nastal v roku 2007, keď si obaja tvorcovia vyjednali zmluvu, ktorá im zabezpečila polovicu všetkých digitálnych príjmov zo South Parku. V čase, keď ostatní tvorcovia podceňovali silu online distribúcie, Parker a Stone už investovali do budúcnosti.
Streamovacie platformy sa následne pustili do boja o exkluzivitu. V roku 2014 získalo Hulu licenciu na South Park za 87,5 milióna dolárov. O päť rokov neskôr bola tá istá licencia predĺžená za 110 miliónov. V roku 2019 HBO Max vyhralo konkurenčnú vojnu, keď získalo exkluzívne práva na päť rokov za astronomických 550 miliónov dolárov.
Parker a Stone však neurobili to, čo by urobila väčšina. Neuspokojili sa s pasívnym príjmom. Namiesto toho vyjednali kontrakt priamo s Paramountom, vlastníkom Comedy Central, ktorý im garantoval ročný príjem 155 miliónov dolárov výmenou za produkciu nového obsahu a podiel na streamovacích výnosoch.
Najnovšia dohoda posúva podmienky o úroveň vyššie. Ročná výplata Parkera a Stonea stúpa na približne 300 miliónov dolárov, pričom kontrakt platí až do roku 2030. Podľa informácií portálu Parade sa tvorcovia zaviazali vytvárať minimálne desať epizód South Parku ročne.
Čítaj viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: Forbes, Los Angeles Time, Parade