Železnice majú veľký výpadok: Nefunguje e-shop ani aplikácia, lístky online nekúpiš
- Železničná spoločnosť má technické problémy
- Výpadok zasiahol e-shop aj aplikáciu Ideme vlakom
- Železničná spoločnosť má technické problémy
- Výpadok zasiahol e-shop aj aplikáciu Ideme vlakom
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) dnes ráno informovala o rozsiahlom výpadku svojho predajného systému. Cestujúci si momentálne nemôžu zakúpiť lístky cez internet ani prostredníctvom mobilnej aplikácie.
„Aktuálne evidujeme výpadok online predajných systémov ZSSK (e-shop a aplikácia Ideme vlakom),“ uviedla spoločnosť vo svojom vyhlásení.
Napriek technickým problémom majú cestujúci stále možnosť zakúpiť si cestovné lístky. Portál Živé informuje, že počas výpadku si môžu zákazníci kúpiť lístok bez dodatočného poplatku za servis v pokladniciach na staniciach alebo priamo u vlakového personálu.
Predpokladaný čas obnovenia zatiaľ neznámy
Železničná spoločnosť zatiaľ neuviedla, kedy predpokladá obnovenie plnej funkčnosti online predajných systémov. Cestujúcim sa ospravedlnila za vzniknuté nepríjemnosti.
Nejde o prvý výpadok systémov ZSSK v poslednom období. Dopravca sa už v minulosti potýkal s podobnými technickými problémami, málokedy však trvajú niekoľko hodín.
Zastaraný systém má vyše 20 rokov
Odbor komunikácie ZSSK pre našu redakciu uviedol, že príčiny výpadkov detailne analyzujú. „Výpadky predaja cestovných lístkov v mobilnej aplikácii a e-shope ZSSK detailne analyzujeme interne aj v spolupráci s dodávateľmi s cieľom vyhodnotiť ich príčiny. Na základe výsledkov pripravíme konkrétne technické a procesné opatrenia, aby sa podobné výpadky v budúcnosti neopakovali,“ informovala ZSSK.
Problém spočíva najmä v zastaranosti systému. „Dnešný predajný systém má vyše 20 rokov, a preto nedokáže vždy spoľahlivo zvládať aktuálne požiadavky a objemy predaja,“ priznáva železničná spoločnosť.
Cestujúci majú k dispozícii aj ďalšie možnosti nákupu lístkov. „V prípade tratí so samoobslužným výpravným systémom si cestujúci môžu na osobné vlaky kúpiť lístky cez SMS (2255 pre cestovanie osobnými vlakmi mimo Tatier a 2233 pre trate v Tatrách),“ uviedol odbor komunikácie ZSSK.
Železničná spoločnosť ubezpečuje, že na stabilizácii systému pracuje. „Cieľom je, aby zákazníci mali spoľahlivý a užívateľsky príjemný predajný kanál, ktorý zodpovedá ich očakávaniam a moderným štandardom,“ dodáva ZSSK.
Po doobedňajšom výpadku ZSSK obnovila online predaj lístkov, e-shop aj aplikáciu
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) už odstránila výpadok online predajných systémov, pričom aktuálne sú všetky plne funkčné. Cestujúci si môžu kúpiť lístok aj cez web spoločnosti či aplikáciu IDeme vlakom, píše TASR. V pondelok o tom informoval odbor komunikácie ZSSK.
ZSSK mala v pondelok doobeda výpadok online predajných systémov, rovnako nefungoval ani e-shop či aplikácia IDeme vlakom. Lístok si mohli cestujúci kúpiť bez poplatku za servis v pokladnici alebo u vlakového personálu.
Článok sme aktualizovali 1. septembra 2025 o 14:25.
Čítaj viac z kategórie: Zo Slovenska
Zdroje: ZSSK, Živé