Železničná stanica je hanbou Bratislavy, zhodli sa obyvatelia. Svoj názor majú aj na Kamenné námestie

  • Nový prieskum verejnej mienky odhalil, ktoré objekty sa Bratislavčanom nepáčia
  • Najhoršie je na tom hlavná stanica
  • Dobré skóre naopak získal hrad
hlavná stanica
TASR/Jaroslav Novák
  • Nový prieskum verejnej mienky odhalil, ktoré objekty sa Bratislavčanom nepáčia
  • Najhoršie je na tom hlavná stanica
  • Dobré skóre naopak získal hrad

Bratislavčanom najviac prekáža stav hlavnej železničnej stanice, ako aj Kamenné námestie s budovou OD Prior a bývalého hotela Kyjev. Ukázali to výsledky septembrového prieskumu agentúry Mnforce.

Možnosť nie som hrdý alebo hanbím sa označilo v prípade železničnej stanice 88 percent respondentov. V prípade Kamenného námestia si ich vybralo 54 percent ľudí.

Bratislavčania sú najviac hrdí na Bratislavský hrad (94 percent). Za ním nasleduje Hviezdoslavovo námestie so starou budovou SND (92 percent) a Hodžovo námestie s budovou Prezidentského paláca (82 percent).

Prieskum tiež ukázal, že obyvatelia hlavného mesta majú záujem o obnovu lokality Kamenného námestia. Na otázku, čo by sa s lokalitou malo udiať, uviedli respondenti najčastejšie, že priestor by sa mal zmodernizovať tak, aby zodpovedal centru hlavného mesta v 21. storočí a stal sa centrom stretávania sa a kultúry s dostatkom zelene.

Nepozdávajú sa im kancelárie v centre

Prieskum sa realizoval na reprezentatívnej vzorke 500 Bratislavčanov v období 20. až 25. septembra tohto roku. Ďalší prieskum týkajúci sa Bratislavy ukázal, že ľudia pracujúci v kanceláriách v Bratislave preferujú najmä dobrú dostupnosť mestskou hromadnou dopravou (MHD), na bicykli a pešo.

Vyplýva to zo sociologického prieskumu verejnej mienky, ktorý medzi ľuďmi pracujúcimi v kanceláriách realizovala agentúra AKO. Podľa neho väčšina respondentov tiež uviedla, že by radšej pracovali v nižšej budove na okraji mesta ako v administratívnom vežiaku v centre.

Za dôležitú pri hodnotení lokality považuje MHD či cyklo infraštruktúru takmer 80 percent opýtaných. Ďalšími podstatnými faktormi, ktoré určujú atraktivitu umiestnenia budovy, sú pre nich možnosti stravovania – tie uviedlo vyše 74 percent respondentov, tesne za nimi skončili parkovacie možnosti.

„Tretina opýtaných využíva MHD, čo je však alarmujúce, len 6,4 percenta chodí do práce peši a necelých päť percent na bicykli,“ uvádza šéf AKO Václav Hřích. Cyklodopravu využívajú najčastejšie mladší ľudia do 33 rokov pracujúci v biznis centrách, peši zas chodia hlavne tí najstarší.

Nová stanica je vzdialenou budúcnosťou

Posledné správy o vylepšení stavu železničnej stanice sa objavili ešte začiatkom tohto roka. Informovali sme ťa o nich v tomto článku. Modernizácia stanice je ambicióznym projektom, ktorého dokončenie by malo trvať niekoľko rokov.

Mesto preto v súčasnosti realizuje prípravné trhové konzultácie na vypracovanie urbanisticko-ekonomicko-dopravnej štúdie. Tá by mala určiť základné parametre a požiadavky na budúcu podobu stanice.

Zámerom je však vybudovať stanicu, ktorá bude zelená, udržateľná, moderná a bezpečná. Dôraz sa bude klásť na využívanie obnoviteľných zdrojov energie, na šetrenie životného prostredia a na prepojenie celoštátnej a celoeurópskej železničnej siete.

bratislava hlavna stanica
zdroj: TASR/Pavol Zachar

Aktuálne trhové konzultácie sú dôležitým krokom v procese prípravy projektu. Ich cieľom je overiť reálnosť, objektívnosť a primeranosť požiadaviek. Zároveň prostredníctvom nich chce mesto určiť predpokladanú hodnotu zákazky a obdobie potrebné na realizáciu diela.

O konkrétnom termíne modernizácie stanice zatiaľ nie je rozhodnuté. Podľa primátora Bratislavy Matúša Valla bude potrebné nájsť spôsob, ako financovať tak rozsiahlu rekonštrukciu. Modernizácia hlavnej železničnej stanice v Bratislave je však dôležitým projektom, ktorý by mal prispieť k rozvoju mesta a zlepšeniu kvality života jeho obyvateľov.

Mesto plánuje zachovať historickú časť budovy hlavnej stanice. Na projekte by sa mali podieľať tri strany, a to štát, mesto a súkromný investor. Modernizácia stanice by mala byť financovaná z viacerých zdrojov, vrátane verejných zdrojov, súkromných investícií a eurofondov.

Čítajte viac z kategórie: Inovácie a Eko

Zdroje: TASR, SITA, Archív Startitup

Najnovšie videá

Trendové videá