Zlatý Klinec 2015 s výrazným náskokom ovládla MADE BY VACULIK.
Ak by niekto nepoznal súťaž Zlatý klinec, tak sa jedná o najvýznamnejšiu a najprestížnejšiu slovenskú kreatívnu súťaž, ktorá sa organizuje už od roku 1994. Hlavní časť poroty tvoria osobnosti slovenskej reklamy z členov ADC, ktorých dopĺňajú zahraniční porotcovia. Víťazov Zlatého klinca 2015 sme spoznali počas slávnostného odovzdávania cien, v piatok, 15. mája 2015 v Istropolise.
Do nového desaťročia sme podľa slov prezidenta KRASu Róberta Slováka vstúpili so vztýčenou hlavou.
Tento rok sa do súťaže zapojilo 36 agentúr s 237 prácami. Najväčší počet prihlásených prác bolo do kategórie E – INTERACTIVE & ONLINE a to s počtom 43 prihlásených prác. Zoznam všetkých bude dostupný na domovskej stránke súťaže Zlatyklinec.sk. Dokopy porota udelila 60 klincov – 28 bronzových, 19 strieborných a 13 zlatých.
Najlepšie sa zo všetkých agentúr umiestnila agentúra MADE BY VACULIK s dvanástimi klincami a vysokým bodovým náskokom pred druhou Wiktor Leo Burnett a tretou najúspešnejšou agentúrou tohtoročného zlatého klinca MUW Saatchi & Saatchi. Získala teda ocenenie Véčko a stala sa Agentúrou večera.
MADE BY VACULIK
Agentúra MADE BY VACULIK získala celkovo 12 klincov (5 zlatých, 5 strieborných a 2 bronzové).
Zlatý klinec 2015 | A – PRINT A POSTER | Ľadovec | Tesco |
Strieborný klinec 2015 | B – OUT OF HOME | Radi striedame postavy – okná | VŠMU |
Zlatý klinec 2015 | B – OUT OF HOME | Najčerstvejší citylight | Tesco |
Strieborný klinec 2015 | C – Film | Radi striedame postavy | VŠMU |
Bronzový klinec 2015 | E – Interactive & online | Tatra Academys | Tatra banka |
Zlatý klinec 2015 | E – Interactive & online | Prvý online diktát | Tesco |
Zlatý klinec 2015 | E – Interactive & online | Najčerstvejšie Tesco | Tesco |
Bronzový klinec 2015 | F – Techniques | Prvý online diktát | Tesco |
Strieborný klinec 2015 | F – Techniques | Ľadovec | Tesco |
Strieborný klinec 2015 | G – MEDIA | Evelyn je Strong | Strongbow |
Strieborný klinec 2015 | G – MEDIA | Radi striedame postavy – okná | VŠMU |
Zlatý klinec 2015 | G – MEDIA | Najčerstvejší citylight | Tesco |
Najčerstvejší citylight
Pozoruhodné na tomto ročníku bolo, že po štyroch rokov bola opäť udelená najvyššia cena súťaže a to Grand Prix, ktorú si odniesla agentúra Creo/Young & Rubicam za prácu Hyundai ix1 – svetová premiéra.
Zdroj: kras.sk