Značky si pripomínaju Deň Zeme: Najlepšou kampaňou je spolupráca 32 svetových spevákov

  • Tento rok padla Veľka noc a Deň Zeme na rovnaký dátum.
  • Dôležitosť tohto dňa si uvedomujú aj svetové značky
  • Posolstvo je jednoznačné: Chráňme našu planétu
pixabay.com/@wikiimages-pexels.com/@markusspiske
  • Tento rok padla Veľka noc a Deň Zeme na rovnaký dátum.
  • Dôležitosť tohto dňa si uvedomujú aj svetové značky
  • Posolstvo je jednoznačné: Chráňme našu planétu

Už desiatky rokov je 22. apríl jedným z najdôležitejších dní pre našu planétu. Na tento dátum pripadá Deň Zeme, a teda deň, kedy si celý svet ctí našu planétu a svetové organizácie vyzývajú ľudí zo všetkých kútov k tomu, aby sa o ňu viac starali a chránili ju.

Dnes, kedy sa problémy klimatických zmien a globálneho otepľovania stávajú jednými z najdiskutovanejších tém, by mal Deň Zeme rezonovať na celom svete viac, ako kedykoľvek predtým. Ako sa dalo očakávať, mnohé známe značky a spoločnosti si pri príležitosti tohto dňa pripravili vlastné kampane, iniciatívy, reklamy alebo iné spôsoby, ako poukázať na potrebu chrániť prírodu a Zem.

Podľa nášho názoru je doposiaľ asi najlepšou, najkrajšou a najoriginálnejšou kampaňou pri príležitosti Dňa Zeme najnovší hudobný počin, za ktorým stojí raper a komik Lil Dicky, ktorý sa spojil s desiatkami svetoznámych umelcov (32) a zložili pieseň, ktorá oslavuje našu Zem.

Menovite priložili ruku k dielu speváci ako Justin Bieber, Ariana Grande, Katy Perry, Ed Sheeran, Shawn Mendes, Miley Cyrus a mnoho ďalších. Skvelé animované video zobrazuje rôzne zvieratá, ktorých hlasmi sú práve spomínaní speváci a prihovárajú sa všetkým nám s odkazom, aby sme si chránili našu Zem.

Pieseň nesie príznačný názov Earth a podľa údajov v popise videa na YouTube vznikla aj v spolupráci s nadáciou Leonarda DiCapria, ktorý sa objavuje aj v animovanom klipe. Celý nápad vytvoriť niečo podobné však nebol hneď od začiatku tak jasný.

V prvom momente to v mojej hlave nebola taká ta typická pieseň o klimatických zmenách. Mal som len predstavu, že by bolo zábavné obsadiť rôznych umelcov, ktorý by hrali rôzne zvieratá.“ uviedol Lil Dicky pre Cnn.com. Musíme priznať, že výsledok naozaj pobaví a vôbec nie je núdza o vtipné momenty ako v textoch, tak aj vo videu.

Pieseň si vôbec neberie servítku pred ústa a nebojí sa používať aj vulgarizmy. Nemôžeme sa veľmi čudovať, veď téma klimatických zmien, na ktorú sa Lil Dicky najviac zameral, je naozaj vážna a pre záchranu Zeme musíme vykonať rázne kroky.

„Mojím hlavným cieľom je prinútiť ľudí, aby sa zaujímali o záchranu Zeme.“ povedal Lil Dicky v rozsiahlom rozhovore pre portál Rollingstone.com.

Portál Nytimes.com taktiež vyspovedal autora piesne, kde uviedol: „Nikdy som si naozaj neuvedomil, aká vážna je klimatická kríza a akým problémom môže ľudstvo čeliť. Ak nebudeme konať spoločne a nezmeníme naše základné správanie, Zem sa čoskoro stane neobývateľnou.“ 

Apple

Ďalším v poradí, kto myslí na našu planétu, je technologický gigant, ktorý v najnovšej reklame „Dont mess with Mother“ pripomína Deň Zeme a zároveň propaguje svoj posledný model smartfónu, keď všetky zábery v krátkej reklame sú zachytené na najnovší iPhone XS a sú naozaj nádherné. Jasným posolstvom reklamy je odkaz, aby sme sa ako ľudia nezahrávali so silou matky Zeme. Tieto zábery skvelo dopĺňa hudba, ktorá dodáva celému videu úplne inú atmosféru.

The North Face

Každý z nás pravdepodobne pozná túto značku, ktorá je ako stvorená pre dobrodružstvá v prírode, či už na ľahšiu alebo náročnejšiu turistiku. Je úplne pochopiteľné, že táto značka považuje Deň Zeme za jeden z najvýznamnejších dní v roku.

Aj preto sa podľa aktuálnych informácií Gearjunkie.com usiluje táto značka o to, aby sa Deň Zeme stal štátnym sviatkom. Za týmto účelom sa spustilo podpisovanie petície na stránke change.org, ktorú podpísalo už takmer 70-tisíc ľudí.

Sme presvedčení, že ak ľudia dostanú viac času na zamyslenie sa o Zemi, budú sa s ňou cítiť väčšie spojenie a je väčšia pravdepodobnosť, že ju budú chcieť chrániťm“ vysvetľuje generálny riaditeľ spoločnosti Tim Bantle pre portál Gearjunkie.com.

zdroj: change.org

SodaStream

Pri príležitosti Dňa Zeme spustila SodaStream kampaň s názvom Proud to be Green. Tento krok je podľa oficiálneho vyhlásenia spoločnosti súčasťou ich úsilia znížiť používanie jednorázových plastov, o čo sa snaží vo viac ako 70-tich mestách v USA.

„Chceme ospevovať tých Američanov, ktorí aktívne pomáhajú planéte a chceme pomáhať tým, ktorí sa chcú pripojiť k našej kampani.“ povedal pre Homeworldbusiness.com generálny riaditeľ spoločnosti, Bryan Welsh.

Kampaň so sebou nesie pre obyvateľov zúčastnených miest v USA zľavy vo výške 50% na ich výrobník sódy, ktorý je v limitovanej zelenej farbe. Podľa vyjadrení spoločnosti dokáže jeden ich produkt znížiť spotrebu plastových fliaš a plechoviek u priemernej rodiny o viac ako 3 700 kusov, uvádza portál Homeworldbusiness.com.

zdroje: ; gearjunkie.com; nytimes.com; change.org; rollingstone.com; cnn.com; homeworldbusiness.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech