Známa slovenská sieť otvára reštauráciu v Dubaji. Bratislavský gastro trh je v kríze, hovorí majiteľ

  • Skupina Medusa otvorila v roku 2022 tri nové podniky
  • V najbližších mesiacoch predstaví dve reštaurácie Mint v Dubaji a COMO Cafe v Eurovei 2
Na snímke je Peter Štecko.
Medusa
  • Skupina Medusa otvorila v roku 2022 tri nové podniky
  • V najbližších mesiacoch predstaví dve reštaurácie Mint v Dubaji a COMO Cafe v Eurovei 2

Koncept reštaurácií Mint skupina Medusa vyvinula ešte pred pandémiou, no nové podniky otvárali už aj počas nej. Vďaka značke Mint spoločnosť prvýkrát prekročí hranice nášho kontinentu. V decembri otvorí prvý Mint v Dubaji a vo februári sa tu chystá predstaviť aj druhý podnik tejto značky. Informoval o tom Peter Štecko, majiteľ a CEO skupiny.

Mimo Európy ideme aj preto, lebo slovenský gastro trh je v kríze a čiastočne naplnený. Naopak, Spojené arabské emiráty sú hladné po všetkom novom a nám sa tam podarilo zazmluvniť dva excelentné priestory. Prezradím zatiaľ len ten prvý: prvá naša prevádzka bude v najväčšom shopping centre na svete Dubai Mall, ktorý ročne navštívi viac ako 100 miliónov ľudí.“

Možno očakávať zlé časy

Štecko objasňuje, že priestory sa v Dubaji nedajú kúpiť len peniazmi. Firma musí presvedčiť manažérov centra aj konceptom a referenciami. Medusa sa napriek ťažkej situácii na slovenskom trhu so službami ďalej rozvíja.

Problémom však je, že domácemu trhu hrozí prinajmenšom stagnácia pre zlý prístup k potenciálnym pracovníkom mimo Európskej únie, inflácii a privysokej DPH na gastro. V kombinácii so zamrznutým cestovným ruchom a vysokými cenami energií čakajú slovenské reštaurácie veľmi ťažké časy.

V Meduse máme nápady aj elán. No na Slovensku pre ne, odhadujeme, teraz nebude v najbližšej dobe dosť zákazníkov. Počítame s tým, že Bratislavčanom klesnú reálne príjmy možno až o štvrtinu. My budeme musieť pre vysoké ceny energií a ďalších nákladov ceny položiek v menu zvyšovať, čo situáciu ešte viac skomplikuje,“ uvádza Peter Štecko.

Energie sú aj pre túto skupinu veľká téma. Zamestnanci povinne šetria, vedenie racionalizuje prevádzky, zavádzajú sa nové, energeticky efektívnejšie technológie. Reštaurácie tak musia byť inovatívne a kreatívne nielen pri tvorbe jedálneho lístka.

Obľúbená bratislavská reštaurácia sa rozširuje už aj do Dubaja

Všetky tieto opatrenia pomohli znížiť spotrebu elektrickej energie v niektorých prevádzkach o 50 %, avšak má to aj svoju daň v oblasti komfortu a dizajnu.

Objednávanie vďaka QR

Medusa chystá v Bratislave ďalšiu novinku. Už tento mesiac spustí testovaciu prevádzku vlastného systému objednávania od stola, tzv. QR Ordering. Zákazník by sa mal dostať k objednávke vďaka elektronickej komunikácii s kuchyňou rýchlejšie a komfortne sám zaplatí. Zároveň je to aj reakcia na slovenský podvyživený pracovný trh služieb, ktorý kopíruje s malým oneskorením situáciu v západnej Európe. 

Podnikanie, samozrejme, nie je len o expanzii. Korona nám zobrala dve kantíny v biznis centrách. Kontrakt v OC VIVO, kde sme mali roky rokúce Primi, sme už neobnovili. V Košiciach sme prijali ponuku na odkúpenie Primi Košice. Vždy rozhodne trh.“

m1
zdroj: Medusa

Štecko priznáva, že gastro je veľmi dynamický segment. „Pokiaľ niečo prestáva ekonomicky fungovať a my si vyhodnotíme, že kreatívny reštart je príliš riskantný, a že je strategicky správne takúto prevádzku zatvoriť, urobíme to. Chceme byť dynamickou, inovatívnou spoločnosťou, ktorá neustále prináša ľuďom nové koncepty, technológie, jedlá a zážitky,“ uzatvára Peter Štecko.

Zdroj: Medusa/TS

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá